Toon posts:

Sweex Router + Printerserv, Printerserver wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Sweex Router + Printerserver vandaag gekocht, ik instaleren, hij herkent alles meteen via de DCHP erg handig.

Maar nu wou ik de printerserver ook instaleren, maar die krijg ik niet aan de praat.

Ik heb de kabel er in, printer aan.

Op de router site ingesteld dat de printerserver aan moet staan, en op de sweex site pdf bestand gedownload hoe uitgelegd stond hoe je hem moest instaleren op een computer, dat je een port aan moet maken enz..

Ik heb alles precies gedaan hoe het daar stond, maar als ik wil gaan printen geeft dit de volgende fout..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sandringa/fout.JPG

Ik heb ook al geprobeerd op de andere computers, maar daar wil die ook niet werken.

Mijn printer is een HP Deksjet 710c

Alvast bedankt!

Verwijderd

ik heb dat ook bij mijn collega geïnstalleerd, maar je hebt gewoon een cd-rom erbij met een drivertje. Duurt 1 min en werkt meteen!

Dus even nakijken voor de cd-rom in de doos ofzo ...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En als het werkt, wil je dan ook even kijken of het werkt zonder de breedband router?

Ik zoek namelijk een printserver, en de goedkoopste is een 10mbit Edimax voor 63 euro. Zo'n router kost maar 45 euro, en als het goed werkt zonder breedband, zou dat erg mooi zijn.

Verwijderd

GlowMouse schreef op 16 november 2003 @ 18:53:
En als het werkt, wil je dan ook even kijken of het werkt zonder de breedband router?

Ik zoek namelijk een printserver, en de goedkoopste is een 10mbit Edimax voor 63 euro. Zo'n router kost maar 45 euro, en als het goed werkt zonder breedband, zou dat erg mooi zijn.
Hoe bedoel je? Zonder i-net verbinding naar buiten? Tuurlijk werkt dat, tis toch een intern netwerk die ook internet kan delen ...

Dus ja, zonder dat hij is aangesloten op het internet zal het ook werken!

Alleen tis wel LPT poort hé op die router!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eerder geprobeerd met die cd, maar het wou niet nu heb ik via standard TCP/IP Printer geinstalleerd en het werkt, standard windows zonder enige andere software van sweex.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan.

http://www.sweexeurope.co...ds/Router_Printserver.pdf

Sweex geeft niet zo'n uitgebreide info over hoe of wat. }:O
Pagina: 1