onboard Promise Fastrak133 Lite niet gezien door XP

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb een systeem met een onboard Fastrak133 Lite Raid controller.
(moederbord : GA-7DPXDW-P DUAL Athlon) Tijdens de installatie ziet XP de geconfigureerde stripe set niet.

Wat heb ik gedaan :

- In de Promise BIOS heb ik een stripe set geconfigureerd deze wordt ook gezien als een bootable set.

- Tijdens de install. van Windows XP "F6" ingedrukt om de drivers te installeren.

- De drivers heb ik net bij Gigabyte gedownload.

- Opstarten vanaf Windows 98 sec. CD maar dan opstarten met ondersteuning voor CD-ROM. Met Fdisk kan ik de schijven wel benaderen. (in middels heb ik de stripe set ookal verbroken en zijn het 2 losse schijven geworden)

Dus op het moment dat je de partitie gaat aanmaken of moet kiezen waarop XP miet worden geinstalleerd ziet XP de schijven niet.

Het betreffen 2 40 GB Maxtor Plus 8 schijven @7200 rpm en zijn aangesloten op IDE1 en IDE2.

Iemand enige idee ?

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 15-11-2003 20:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb vandaag ook geprobeerd de raid 0 functie te installeren op een GA-7DPXDW-P M.B. onder XP.
Gewoon via apparaatbeheer/stuurprogramma's de driver geven(scsi-raid) en bij de opstart ctrl-hoofdletterF indrukken en opnieuw een array maken.
Dan onder systeem beheer activeren en convereteren, niet formatteren, dat werkt niet.
Groeten Pipo.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hmm veel nieuwe installaties deze kerst.

in principe zet je de complete driver dir op een floppy, idg XP drivers. drukt op F6 tijdens opstarten van de xp cd en je zoekt de juiste controller uit.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

wel moet je natuurlijk in de bios een en ander aanzetten, standaard staan extra raidcontrollers vaak uit. Soms moet je nog apart aangeven dat je van je aangezette raid-controller ook wilt booten (en moet je dus 2 dingen in bios aanzetten) Succes

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:44

ThaHandy

Discovery Channel

Luxx schreef op 27 december 2003 @ 21:09:
wel moet je natuurlijk in de bios een en ander aanzetten, standaard staan extra raidcontrollers vaak uit. Soms moet je nog apart aangeven dat je van je aangezette raid-controller ook wilt booten (en moet je dus 2 dingen in bios aanzetten) Succes
neem aan dat als et in die bios uit staat, dat je dat net de riad aray ziet en laat staan op ctrl-f kan drukken en fdisken ;)

booten volgoorde is men nog niet aan toe 8)7

EDIT
OUD TOPIC!!!!!! 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 27-12-2003 21:28 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

LOL :)

Maar anderzijds moet de TS wel tot een oplossing zijn gekomen, maar zal hij sinds 15 november 2003 geen tijd gehad hebben die hier neer te zetten. :(

Pappa Pipo, allereerst welkom op GoT maar tegelijkertijd het advies om even te kijken van welke datum een topic is en nadenken of het überhaupt zin heeft te reageren. Verder mag je de slotgroet in het vervolg vergeten. Tweakers doen elkaar continu de groeten, Pipo's doen continu Mammaloe's de groeten.

ARME AOW’er

Pagina: 1