Toon posts:

Tempprobleem SLK947-U + 2500+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem ;

Ik heb een 2500+ , een SLK 947-U met daarop een 90 cfm 120 mm fan

Idle

Socket 28°
Diode 44°

Stressed

Socket 33°
Diode 50°

Welnu, die socket temps zien er heerlijk uit (en zijn ook werkelijk zo, heb een sensor juist langs de core staan en is exact hetzelfde).
Maar die diode temp :r . Zou ik mijn SLK verkeerd hebben geinstalleerd?
Wat zijn jullie diode temps?

Ps: bij de meesten in mijn msn-lijst met een slk is de diode temp +- gelijk aan de socket temp

Alvast bedankt _/-\o_

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:33

MaDLiVe

.-Observer-.

;) Dat is hier precies hetzelfde icm een barton 2500+ Je kan proberen de slk nog iets strakker aan te draaien. Maargoed sommige bartons zijn gewoon heethoofden. Ik kan kennelijk geen vcore hoger dan 1.750 (=2300mhz) gebruiken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
niemand met een slk die mij kan helpen?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Je kunt het proberen iets strakker aan te draaien, of de koelpasta nog iets netter en dunner aanbrengen. Meer als dat kun je niet doen.

Welke overklok haal je stabiel ? Want temperatuur alleen zeg niet veel. Veel AMD's kappen bij 50+ graden als ze overgeklokt zijn. Mijn fan daait tegenwoordig op 5 volt. Lekker stil, temperatuur loopt bij m'n XP1700+ @ 220x10 wel op naar 58 graden bij 10 uur Prime95. Maar het zooitje is gewoon stabiel. Nu zit ik gewoon beetje te internetten en heb muziek aan staan temp 49 graden. Dus niet echt koel... Maar ik heb er geen last van, ik kan de fan wel op 12 volt zetten, oordoppen in doen en hem op 220x11 laten draaien. Maar ik vind het prima zo :D

Geen inspiratie

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

een 120 mm fan op een slk 947? pic :) benbenieuwd hoe je dat dat hebt gedaan.. hier een slk 900-u op een barton 2500 :P @ stock diode en socket temps allebei idle 33 en stressed 36 :) met 92 mm enermax op stilste stand.

www.google.nl

• Buzz_NL
  • Laatst online: 12-02 15:26
ff een open deur in trappen: door dat de SLK(koelribben niet goed de hitte van de core afvoeren heb je die hoge diode temp, maar de ribben voeren wel goed de socket temp af.(heb het omgekeerd aangezien ik WC heb, diode is kouder dan socket om dat er minder contact is tussen het koelblok en de socket dan het koelblok en de core)

zou SLK er ff afhalen core+slk ff schoon maken(misshien ff SLK lappen)
1 drupje AS op de core, uitsmeren en SLK goed op monteren en controleren of die goed contact maakt met de core.

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Misschien een beetje offtopic, maar hoe kan je de socket temp en de diode temp meten, met speedfan krijg ik namelijk maar 1 temp te zien.

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 26 november 2003 @ 14:04:
een 120 mm fan op een slk 947? pic :) benbenieuwd hoe je dat dat hebt gedaan.. hier een slk 900-u op een barton 2500 :P @ stock diode en socket temps allebei idle 33 en stressed 36 :) met 92 mm enermax op stilste stand.
Euh ... gewoon erop plaatsen en vastklemmen? |:( (ja met de standaard SLK klemmetjes)

Gaat zelfs gemakkelijker dan een 80mm delta.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 14:39 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

een 120mm fan? volgens mij gaat dat niet werken met die klemmetjes... hier lukte het althans niet met een 120 enermax met standaard klemmetjes.... wordt officieel ook niet ondersteund.. maarja... daarvoor zijn we tweakers :)

www.google.nl

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:33

MaDLiVe

.-Observer-.

CRaZy_MaRK schreef op 26 november 2003 @ 14:51:
een 120mm fan? volgens mij gaat dat niet werken met die klemmetjes... hier lukte het althans niet met een 120 enermax met standaard klemmetjes.... wordt officieel ook niet ondersteund.. maarja... daarvoor zijn we tweakers :)
bij de 947 past de 120mm fan wel.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
http://specs.tweak.to/7691

gewoon beetje wringen met die klemmeb

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MaDLiVe schreef op 26 november 2003 @ 16:08:
[...]

bij de 947 past de 120mm fan wel.
aha duidelijk... iHP-120 m8 ;)

www.google.nl

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
LOL, ik dacht altijd dat die diode temps gewoon nep waren ofzo. Altijd van uit gegaan dat die fout waren en die andere goed.
Waar zit die diode meter dan? Gewoon naast die ander of wat?

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de vele reply's :) , maar heb nog een paar vraagjes;

- Wat bedoel je juist me slk lappen?
- Hoe maak ik de cpu core proper?
- Hoe vast zijn de schroeven bij jullie vastgedraaid? (losjes of echt tot als je nie meer verder kan draaien?)
- De slk moet toch zeker verticaal op het mobo zitten he? En maakt het iets uit of je de slk 180° draait of niet?
- bij de slk zaten 4 ronde witte plakkers, heb je die ergens nodig?

Nogmaals bedankt _/-\o_

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:06:
Alvast bedankt voor de vele reply's :) , maar heb nog een paar vraagjes;

- Wat bedoel je juist me slk lappen?
- Hoe maak ik de cpu core proper?
- Hoe vast zijn de schroeven bij jullie vastgedraaid? (losjes of echt tot als je nie meer verder kan draaien?)
- De slk moet toch zeker verticaal op het mobo zitten he? En maakt het iets uit of je de slk 180° draait of niet?
- bij de slk zaten 4 ronde witte plakkers, heb je die ergens nodig?

Nogmaals bedankt _/-\o_
Dat lappen is alleen de bodem glad maken maar die is bij een SLK wel goed hoor alleen als je echt die laatste 1 of 2 graden winst wil pakken moet je dat doen. Die schroeven moet je gewoon tot de max doordraaien geloof ik. Heb iig wel bij me 900-U gedaan :) En die rondjes (je bedoelt toch die pads die je ook op je cpu hebt zitten) moest je dacht ik op de cooler doen, maar dat weet ik niet meer zeker. Misschien dat ie er nu scheef opzit omdat die pads er niet opzitten.

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op 26 november 2003 @ 18:21:
[...]

Dat lappen is alleen de bodem glad maken maar die is bij een SLK wel goed hoor alleen als je echt die laatste 1 of 2 graden winst wil pakken moet je dat doen. Die schroeven moet je gewoon tot de max doordraaien geloof ik. Heb iig wel bij me 900-U gedaan :) En die rondjes (je bedoelt toch die pads die je ook op je cpu hebt zitten) moest je dacht ik op de cooler doen, maar dat weet ik niet meer zeker. Misschien dat ie er nu scheef opzit omdat die pads er niet opzitten.
Zijn jouw diode+socket temps +- gelijk??

En die rondellen, waar moeten die juist staan :? ?

• kutkip
Ik kan maar een temperatuur aflezen. Dat is hoogstwaarschijlijk de socket temp. Bij m'n andere pc kan ik er wel 2 aflzen en dan is het verschil zo'n 12 graden en dat is vrij normaal. Geen verschil in interne of socket temp betekend dat de uitlezing v/d sensor niet goed is (zijn ze meestal zoiezo niet echt). Of je moet erg goede waterkoeling hebben ofzo dat de temp onder de cpu warmer is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Op http://www.thermalright.com kun je onder installation zien hoe je je cooler had moeten monteren en of je eventueel iets fout hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
maar moet de slk horizontaal of verticaal in de case staan?
Op die installation manual staat ie er horizontaal op en bij mij verticaal

• kutkip
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 12:34:
maar moet de slk horizontaal of verticaal in de case staan?
Op die installation manual staat ie er horizontaal op en bij mij verticaal
Hoe bedoel je? Denk je dat ie alleen maar in desktops geplaatst kan worden ofzo? :?

Verwijderd

Topicstarter
kutkip schreef op 27 november 2003 @ 15:28:
[...]

Hoe bedoel je? Denk je dat ie alleen maar in desktops geplaatst kan worden ofzo? :?
Als je de case langs de zijkant bekijkt (recht op het moederbord) , zie je dat de slk in de lengte (verticaal), of in de breedte (horizontaal) op het moederbord is vastgeschroefd. Welnu in mijn geval staat de slk er in de lengte op (verticaal).

Maar op www.thermalright.com staat de slk er in de breedte op (horizontaal).
Zou dit der oorzaak kunnen zijn van die hoge diode temps?

• Buzz_NL
  • Laatst online: 12-02 15:26
misschien ook een geinig fototje voor SLK eigenaren, mbt tot de "deadzone"

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt/cpucooling/Dead_Spot.jpg

Verwijderd

CRaZy_MaRK schreef op 26 november 2003 @ 14:04:
Ik heb m'n 120 mm Titan op zo'n bracket bevestigd die Zalman leverd bij hun CPU koelers, werkt perfect...

M'n 2500+ kwam voorheen met een CNPS6000 AlCU ruim boven de 50 graden overclocked, maar bleef stabiel. En 1.800 Vcore is ook geen probleem! De proc blijft nu op 12*190 = 2293 Mhz en de Vcore op 1.800V rond de 45 graden idle en 55 stressed of zo.... Dit met de Aluminium ALX 800.

Verwijderd

ik heb volgens mij ergens gelezen dat je beter een 92mm fan op de SLK947 kan zetten, omdat de airflow dan gerichter is. Met zo'n 120mm blaas je de helft van de lucht langs de heatsink heen. Iemand die hier nog een mening over heeft? :+

Verwijderd

tatata schreef op 26 november 2003 @ 17:36:
LOL, ik dacht altijd dat die diode temps gewoon nep waren ofzo. Altijd van uit gegaan dat die fout waren en die andere goed.
Waar zit die diode meter dan? Gewoon naast die ander of wat?
Nope, die diode zit in de CPU zelf.

Verwijderd

Met een 120mm blaas je idd een deel langs het koelblok. Maar je verplaatst ook veel en veel meer lucht als een 92mm. De airflow over de CPU koeler zal dan denk ik niet veel verschillen. En het gedeelte wat langs je CPU koeler wordt geblazen koelt bij mij mooi m'n geheugen, alletwee m'n staven worden namelijk nog geraakt!

Verwijderd

Topicstarter
maar staat de slk horizontaal of verticaal bij jullie?

• kutkip
Ah zo bedoel je. Bij mij staat ie verticaal. Dat moet niks uitmaken hoor.
Buzz_NL schreef op 27 november 2003 @ 16:33:
misschien ook een geinig fototje voor SLK eigenaren, mbt tot de "deadzone"

[afbeelding]
Jeetje wat een stof zeg. Ik blaas mijne elke maand wel ff schoon :) Zal trouwens eens kijken wat zo'n radiale fan doet. (geen dood punt)

[ Voor 3% gewijzigd door kutkip op 27-11-2003 21:12 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
als je slim bent oc je gewoon , en als het blok warm word betekend het gewoon dat je een goede geleiding hebt en hoef je je toch nergens druk om te maken ;)
Pagina: 1