Ik heb onlangs een UsRobotics 100mbps wireless router/AP, PCI-en PCMCIAkaart gekocht en geinstalleerd. Nu was het de bedoeling om een vaste PC als internet-server te gebruiken, er steekt dus geen ethernetmodem i/d WAN-poort op de router...Met de verbinding zit het wel snor, want de signaalsterkte is steeds zeer goed...
Hoe moet ik die router/ap instellen zodat alle computers in mijn netwerkje kunnen communiceren met elkaar (incl. de internetserver), en dat ze allemaal kunnen genieten van de internet-toegang op de vaste internetserver??? (met usb-ADSLmodem)
En hoe zit het nu met de IP-adressen van de draadloze verbindingen, en die van de LAN-verbinding op de internetserver?
Dus in het kort:
*Internetserver met gewone netwerkkaart, verbonden met de router/AP
*Laptop met wireless nic
*PC met wireless nic
De handleidingen op papier en op internet kunnen me echt niet wijzer maken, wie van jullie kan dat wel?
Hoe moet ik die router/ap instellen zodat alle computers in mijn netwerkje kunnen communiceren met elkaar (incl. de internetserver), en dat ze allemaal kunnen genieten van de internet-toegang op de vaste internetserver??? (met usb-ADSLmodem)
En hoe zit het nu met de IP-adressen van de draadloze verbindingen, en die van de LAN-verbinding op de internetserver?
Dus in het kort:
*Internetserver met gewone netwerkkaart, verbonden met de router/AP
*Laptop met wireless nic
*PC met wireless nic
De handleidingen op papier en op internet kunnen me echt niet wijzer maken, wie van jullie kan dat wel?