Toon posts:

WLAN wel verbinding geen ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een D-Link 614+ waarvan het signaal niet voldoende was om van zolder naar de woonkamer een verbinding te maken, wireless werkt verder prima. Om het bereik te vergroten heb ik een Linksys WBS24 signal booster gekocht. Deze heb ik op de D-Link 614+ aangesloten en inderdaad heb ik nu in de woonkamer bereik, niet super maar 30% dus voldoende. Als ik op zolder mijn laptop opstart krijg ik zonder problemen een ipnummer toegewezen en kan internet op etc. Als ik mijn laptop in de woonkamer opstart of vanaf de zolder inlog en daarna meeneem naar beneden dan heb ik een ipnummer wat begint met 169.*.*.* en niet het normale 192.*.*.* nummer wat ik normaliter van mijn router toegewezen krijg.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Dank alvast.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

OK... als ik het goed begrijp staat je router en D-Link 614+ en Linksys WBS24 signal booster boven op zolder?

Als je op zolder je laptop opstart krijg je netjes een 192.x.x.x IP, maar als je beneden in de woonkamer opstart of je loopt met de laptop naar beneden naar de woonkamer heb je opeens een 169.x.x.x IP?

In de woonkamer is je bereik 30%.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Dank alvast.
Windows kent automatsich een 169.x.x.x IP nummer toe als het niet mogelijk is om ergens een IP nummer te verkrijgen. Blijkbaar is de 30% verbinding dan toch niet genoeg.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lordsnow schreef op 15 november 2003 @ 19:45:

[Wazig stuk]

Windows kent automatsich een 169.x.x.x IP nummer toe als het niet mogelijk is om ergens een IP nummer te verkrijgen. Blijkbaar is de 30% verbinding dan toch niet genoeg.
Mag dat ook een 254.xxx.xxx.xxx zijn? Dank u . En die 30% wil niet zeggen, dat ie daarom maar geen IP kan krijgen 8)7
Die 30% is van bereik(baarheid). Dus volgens mij, heb je wel een verbinding.

Maar wat heb je verder nog meer gedaan, om het proberen op te lossen?
Heb je bijv. andere drivers geprobeerd... Firmware geupdate? :? Dat kan ik nu niet echt opmaken... Heb je gekeken, of er geen apparaten zijn, die het signaal kunnen verstoren? (Radio bijvoorbeeld...)

• lordsnow
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

ThePerfectCell schreef op 15 november 2003 @ 19:57:
[...]

Mag dat ook een 254.xxx.xxx.xxx zijn? Dank u.
"With Windows 98, if you are unable to obtain an IP address, instead of giving an error and setting your IP address to 0.0.0.0, it will make up an IP that starts with 169."

En voor zover ik weet, is dit ook zo voor WinME, 2k, en XP. Soms zie je trouwens wel een 0.0.0.0 IP. (254.x.x.x is trouwens wel een gereserveerde range.)

Maar goed, van mij mag het best 254.xxx.xxx.xxx zijn als je dat graag wilt :P

Mischien dat iemand hier een lichtje op kan schijnen?
En die 30% wil niet zeggen, dat ie daarom maar geen IP kan krijgen 8)7
Ik weet het. Ik bedoelde ook bereik, en niet 30% verbinding.

Maar goed. Hij kan het zelf testen of het aan de afstand (bereik) ligt - wat gebeurt er als hij bv halverwege op de trap naar beneden probeert? Heeft 'ie dan wel een juist IP?

En als hij in de woonkamer "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" doet? Krijgt íe wel een juist IP adres?

Verwijderd

Topicstarter
/release /renew geprobeerd .. zelfde probleem .. laptop op eerste etage wel verbinding en ip .. begane grond alleen verbinding geen ip .. althans 169.*.*.* .. ga morgen toch maar is kijken of het mogelijk is de router beneden ergens te monteren .. heb ook al andere antennes geprobeerd .. blijft zelfde probleem ..

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je had beter een AP kunnen kopen die draadloos een roaming gebied aan kan maken...

Als je een stukje ethernet tussen de twee AP's kunt leggen is het wellicht een optie om een tweede AP neer te zetten (die dingen kosten toch bijna niets). Even zelfde SSID instellen, vijf channels uit elkaar houden en gaan! Dan heb je een mooie roaming verbinding.
Het ik sinds kort ook thuis staan, en het is veel makkelijker dan 1 AP goed proberen neer te zetten, om tot de conclusie te komen dat je in de hoekjes van je huis toch geen verbinding kunt krijgen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
ThePerfectCell schreef op 15 november 2003 @ 19:57:
[...]

Mag dat ook een 254.xxx.xxx.xxx zijn? Dank u . En die 30% wil niet zeggen, dat ie daarom maar geen IP kan krijgen 8)7

Maar wat heb je verder nog meer gedaan, om het proberen op te lossen?
Heb je bijv. andere drivers geprobeerd... Firmware geupdate? :? Dat kan ik nu niet echt opmaken... Heb je gekeken, of er geen apparaten zijn, die het signaal kunnen verstoren? (Radio bijvoorbeeld...)
Dit is dus geen 254.xxx.xxx.xxx, in iedergeval niet bij windows, daar is het dus 169.xxx.xxx.xxx

Die 30% kan twee dingen proberen, als je een tooltje van je wireless netwerk kaart installeerd kan je waarschijnlijk 2 percentages zien. Eentje is dan het bereik, of dit nou 1 of 100 % is maakt niet uit, zolang je maar niet 0% hebt, want dan heb je geen verbinding. Dan heb je nog de kwaliteit van de verbinding, dit moet zo hoog mogelijk zijn, anders kunnen er veel fouten in zitten. En als dit 30% is, is dit erg laag en kan het idd zijn dat je geen ip kan krijgen. Die kwaliteit kan van verschillende dingen afhangen (rot-muren, andere zendapparatuur, enz)
Pagina: 1