[Outlook 2003]{communigate pro] Persoonlijke mappen.

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Nou ik heb al tijden Communigate pro draaien als mailserver. Draaide perfect. Zeker me pop3. Maar nu heb ik recentelijk er ook een laptopje bij en wil ik graag overstappen op Imap met groupware.

Communigate pro is daarvoor geschikt. Sterker nog op internet wordt er zeer lovend over gedaan. Ik heb dus geupdate naar de laatste versie 4.1.6 en de Imap conector op die workstations geinstalleerd.

Dus
Server 2000AS
Communigate pro 4.1.6.

Laptop
Windows XP (eng)
Client : Outlook 2003 NL

Werkstation
Windows XP (eng)
Client : Outlook 2003 NL

Nu heb ik volgens mij de imap-server werkend. Ik krijg de mappen te zien in outlook en kan er ook in dingen inzetten en wijzingen. Ook ontvang ik er e-mail op (verzenden nog niet geprobeerd). (ook kalender, contactpersonen en taken werken

maar ik zit in outlook met 2 main folders
1) Persoonlijke mappen
2) de communigate mappen (imap op de server)

Ik krijg het niet voor elkaar om die communigate mappen als persoonlijke mappen in te stellen. Dus heb ik 2 agendas, 2x contactpersonen, ect, ect. En dat wil ik dus niet.

Het hangt dus samen met de gegevensbestanden. Maar:
Het niet aanmaken van of verwijderen van de persoonlijke bestanden -> outlook start niet op.
Het verwijderen van de communigate instelling bij gegevensbeheer -> zie de mappen op de server niet meer.
Het koppelen van de communigate acount aan de persoonlijke mappen -> gegevens van de server komen niet door, hij maakt zelfstandig weer de communigate instelling aan.

Ik heb het gevoel dat ik ergens een voor de hand liggen fout maak, maar waar? Ik ben er al de hele dag mee bezig en het wil niet lukken.

Wie???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Cyberpope schreef op 15 november 2003 @ 19:11:

Het niet aanmaken van of verwijderen van de persoonlijke bestanden -> outlook start niet op.
Is dat zo? Laatste keer dat ik ermee bezig was kreeg ik foutmeldingen, maar hij startte wel op. Daarna kon ik nieuwe mappen instellen. Moet toegeven dat het geen IMAP was, maar volgens mij werkt het wel.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Nee, dan start hij niet op, terzij hij nieuwe mappen mag maken. Maar dat mocht hij van mij niet. Zonder Imap maakt hij bij het opnieuw opstarten die automatisch aan.

Want daar had ik niets aan! Maar ik heb het probleem zelf al getakeld. In de Imap Connector van Communigate staat hij standaard op roaming outlook files. En daar gaat het mis. Je moet dus in het tabblad advanced van de Imap-connector "local outlook data file" aanvinken, wat alleen kan als je hem de eerste keer opstart.

Dan pakt hij de IMAP mappen van de server en heb je bijna dezelfde funkties als Exchange. Ik heb nu dezelfde agenda, contactpersonen, taken, ect, ect op elke pc (laptop en desktop) hetzelfde. En dat met als server een Pentium 166 met 96 MB geheugen. En het werkt nog redelijk soepel ook (en dat terwijl daar ook nog e-mule op draait). Natuurlijk moet je geen 200 accounts of zo erop gooien, maar met een accountje of 5 (wat ik heb) werkt het feilloos. Ook heb je dus webmail met contactpersonen, agenda, taken en dat soort dingen. Ikke benne tevreden.

Bovenstaande verhaal is dus voor de search. Mijn probleem is opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 16-11-2003 18:53 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......