Xp geeft fout stop : c000007b

Pagina: 1
Acties:

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb een probleem met Windows XP, Sp1 en alle recente updates staan er op en draai al tijden stabiel met dit systeem, alleen nu speelt dit probleem op.

Af en toe spint me harddisk op, Western Digital 80GB 7200rpm 8mb, en dan freez me scherm en dan krijg ik na een tijdje een blauw scherm met de melding:

stop : c000007b
Unknow hard error
bezig met starten van de fysieke geheigendump.

Soms als me scherm freez dan komt het wel goed, maar dan reageert me cursor/muis vertraagt, net of de batterijen op zijn of als de muis vuil is.

Wat kan ik hier aan doen?
Heb GoT door zocht en gaf een hit en dat loste mijn probleem niet op, verder heb ik http://www.kellys-korner-xp.com/xp_abc.htm en http://aumha.org/win4/a/shutdown.htm doorzocht
Op http://www.kellys-korner-xp.com/xp_abc.htm gaf 0x0000007B als uitleg INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE , maar weet niet of dit op mijn probleem slaat.

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:01

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

AL geprobeert op microsoft.com
en dan die stopmelding in de knowledge-base te gooien?

<edit>
en die inaccessable boot device, dat slaat dus WEL op je HD

[ Voor 30% gewijzigd door Evil Dax op 15-11-2003 19:11 ]

in de winter is het kouder als buiten

• euro
evildax schreef op 15 november 2003 @ 19:11:
AL geprobeert op microsoft.com
en dan die stopmelding in de knowledge-base te gooien?

<edit>
en die inaccessable boot device, dat slaat dus WEL op je HD
had ik al gekeken, alleen vergeten bij te zetten in me openingspost.
Geeft microsoft.com hetzelfde als die ene hit hier van GoT.

SYMPTOMS
When you try to install Windows 2000, you may receive the following error message on a blue screen:

Stop C000007b, bad image. the application or dll /??/C:/winnt/system32/sfcfiles.dll is not a valid windows image. Please check this against your installation diskette.
You may also receive this error message when you try to repair a Windows 2000 installation.
CAUSE
This issue may occur if your CD-ROM is failing or is not supported.
RESOLUTION
To resolve this issue:
Make sure that your Windows 2000 CD-ROM is clean and is not scratched.
If you have more than one CD-ROM drive, run Windows 2000 Setup from the other drive.
If these steps do not resolve the issue, you may have to replace your CD-ROM drive.

• euro
Heb het volgens mij gevonden, de kabel die van mijn voeding aan me Hd zit is het probleem.
As ik die heen en weer haal dan gaat met harddisk opspinnen en raar doen.
Heb de kabel verwisselt met een ander en al een paar dagen en tot nu toe geen last meer.
Zit denk ik in die kabel een breuk.

[ Voor 3% gewijzigd door euro op 20-11-2003 01:48 ]

Verwijderd

Of de pinnetjes hebben speling.

Dit kun je oplossen door er een nieuw stekkertje aan te zetten, of de huidige wat strakker dicht te knijpen. De stekkers kun je loshalen uit een molex door de 2 weerhaakjes in te duwen met een speld of hol buisje (ala afgebroken antenne).