Frieslandbank telebankieren overzetten op andere PC

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb bij iemand thuis een backup gemaakt van de administratie in het Friesland Telebankieren bank pakket. Deze gegevens importeer ik vervolgens op de nieuwe computer weer. Alles lijkt goed te gaan, behalve als ik verbinding wil maken met de bank om te synchroniseren.

Ik heb de laatste versie geinstalleerd (inclusief de dailer update). Ik maak gebruik van de TCP/IP verbindings type. De verbinding wordt correct opgezet, maar zodra het pakket gegevens wil versturen komt hij met de melding dat de bank de verbiding heeft verbroken.

Als ik verbinding maak met de dail-up verbinding die de Dialer van de Friesland Bank heeft eengemaakt, dan gaat dit goed. Ik kan vervolgens het IP van de server pingen (172.16.0.1).

Iemand enig idee waarom er geen bank gegevens kunnen worden opgehaald?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Iemand?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:11

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ohja hoor :) Je hebt geluk ik werk als helpdesk bij Friesland Bank Telebankieren (waarom bel je niet gewoon de helpdesk? :))

Bij het laatste gedeelte geef je aan dat hij server 172.16.0.1 wil bereiken. Dit klopt.. alleen ook via een bepaalde poort en dit is namelijk 82.

Deze poort word op jouw machine geblocked. Dus kijk even of je een firewall (Norton Firewall, Norton Internet Security, Windows XP firewall) hebt aanstaan en laat deze poort door.

Ohja als je hierna een melding met ONBEKENDE FOUT krijgt... bel dan even naar de helpdesk (058-2995533) voor een nieuwe communicatiediskette.

Trouwens nog even iets:

Het is niet synchroniseren hoor wat je doet met de FB. Je download een MT940_X.sta bestand. Hier staan je afschriften, saldo's en rekeningnummers in. Deze is maar 1 keer te downloaden van de FB!.. Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 23-11-2003 09:02 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Helaas, dat is niet de oplossing.

De oplossing staat gewoon op de site van de Friesland Bank *schaam* (zie hier)
De snelheid van de modem voor de Friesland Bank Telebankieren lager zetten.
1) Dubbel klik op [Deze computer] en dan op [Externe toegang].
2) Klik met de rechter muis knop [Friesland Bank Telebankieren] en met de link muis knop [Eigenschappen]
3) Klik op [Configureren] en zet de [Maximum snelheid] op "9600".
4) Klik op [Ok] vervolgens weer op [Ok] en hierna sluit u alle overige schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 24-11-2003 15:16 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:11

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat is ook een oplossing :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"