Toon posts:

L'espion hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit cameratje heb ik dus: Afbeeldingslocatie: http://www.mindjack.com/gear/images/espion.jpg

is er misschien een patch te vinden die dit ding kan flashen zodat ie ook in het donker foto's wil nemen? want als 't nu ff net iets donkerder is dan het licht van overdag wil ie al geen foto's meer nemen. (dan blokkeerd ie zeg maar, en die block wil ik er af hebben) dus heeft iemand enig idee hoe ik gewoon door die lock heen kan fotograferen? alvast bedankt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Firmware updaten zal niet gaan lukken. Dat kan simpelweg niet bij die goedkope camera's omdat Flash geheugen duurder is dan ROM.

Als dat zwarte ding in het midden een lichtsensor is dan zou je kunnen proberen om er met een lampje in te schijnen, of hem openslopen en hem daar "kortsluiten" zodat de camera altijd denkt dat er een overvloed aan licht is. Je foto's zullen dan wel vaak over/onder belicht zijn omdat altijd het grootste diafragma wordt gekozen.

Je kan ook voor enkele euro's een beter camera kopen want met zo'n camera zul je nooit iets acceptabels kunnen fotograferen in het donker.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Doe dat met de Ct mode :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/anthr4x/pc.gif

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Johnny schreef op 15 november 2003 @ 19:08:
Firmware updaten zal niet gaan lukken. Dat kan simpelweg niet bij die goedkope camera's omdat Flash geheugen duurder is dan ROM.

Als dat zwarte ding in het midden een lichtsensor is dan zou je kunnen proberen om er met een lampje in te schijnen, of hem openslopen en hem daar "kortsluiten" zodat de camera altijd denkt dat er een overvloed aan licht is. Je foto's zullen dan wel vaak over/onder belicht zijn omdat altijd het grootste diafragma wordt gekozen.

Je kan ook voor enkele euro's een beter camera kopen want met zo'n camera zul je nooit iets acceptabels kunnen fotograferen in het donker.
Wat is dat nou voor oplossing? Als dat de lichtsensor is en hij daar z'n lichtmeting vandaan haalt, ga hem dan aub NIET afsluiten of overbelichten, want zo lijken je foto's nergens meer naar. Alsjeblieft zeg, denk even na voordat je wat zegt, ik mag hopen dat de topicstarter ff nadenkt voor hij zoiets gaat doen. De lichtmeter van een cam kortsluiten, damn :X

Misschien bedoel je het anders hoor, maar ik kan het werkelijk niet anders uit je tekst lezen en ik moet zeggen: hier schrik ik wel van.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 16 november 2003 @ 02:15:
[...]
Wat is dat nou voor oplossing? Als dat de lichtsensor is en hij daar z'n lichtmeting vandaan haalt, ga hem dan aub NIET afsluiten of overbelichten, want zo lijken je foto's nergens meer naar. Alsjeblieft zeg, denk even na voordat je wat zegt, ik mag hopen dat de topicstarter ff nadenkt voor hij zoiets gaat doen. De lichtmeter van een cam kortsluiten, damn :X
Eh dude. Topicstarter will z'n camera sowieso al buiten operational parameters laten werken. Waarom dacht je dat ie geen foto's wilde maken in de eerste plaats?

Dat fotos onderbelicht raken als ie die block override neemt topicstarter for granted neem ik aan.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48

BaRF

bijna kerst

Grrrrrene schreef op 16 november 2003 @ 02:15:
[...]

Misschien bedoel je het anders hoor, maar ik kan het werkelijk niet anders uit je tekst lezen en ik moet zeggen: hier schrik ik wel van.
hehe lol :P Moet wel even genoteerd worden dat dit camera's van €30 zijn hehe

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 02:30:
[...]

Eh dude. Topicstarter will z'n camera sowieso al buiten operational parameters laten werken. Waarom dacht je dat ie geen foto's wilde maken in de eerste plaats?

Dat fotos onderbelicht raken als ie die block override neemt topicstarter for granted neem ik aan.
ja het maakt me inderdaad niet zo heel veel uit. heb namelijk een hele goede canon digitaal, maar die neem ik dus echt niet mee als ik uit ga.

trouwens ct werkt prima, dus het probleem is al opgelost...bedankt luitjes

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

je kunt ook zo'n potmeter/schakelaartje,
je weet wel zo'n potmetertje die op een gegeven moment klik zegt en dan uitschakelt. zodat in dit geval de instellingen weer op standaard staan parralel over je lichtsensor heen zetten dan kun je de 'block waarde' instellen zoals je zelf wilt

weet iemand nog een leuke signature?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BaRF schreef op 16 november 2003 @ 08:14:
[...]

hehe lol :P Moet wel even genoteerd worden dat dit camera's van €30 zijn hehe
Ja, OK, die foto's lijken misschien sowieso nergens naar :P Maar wat ik bedoel: dit is een destructieve oplossing, dat krijg je pas na een reparatie weer goed. Als je het dan toch op zo'n lompe manier op wil lossen, waarom doe je dat kortsluiten dan niet met een schakelaar?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1