Toon posts:

Compaq Armada installeren zonder Floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke,

ik geef het op.

Situatie is als volgt:
Compaq Armada 3500, met Expansion base en cd-rom speler...maar zonder floppy drive. Natuurlijk zit er een HD in, van 4,8GB, in dit geval. Maar die is leeg (FDISK en FORMAT C:)

Doel
Linux of een ander OS installeren.

Ik wil graag het bios van mijn laptop in, om dan de BOOT-sequence aan te passen. Dan kan ik van de CD-ROM af booten en een OS installeren. Nu heb ik al de HD in een andere laptop gestopt en geprobeerd om er dan met en diagnostics flop een diagnostics partition op aan te maken. Maar omdat die andere laptop GEEN compaq is, geeft die flop de optie niet weer om een dergelijke partitie aan te maken.

Ik kan tot op heden nog geen floppy drive bemachtigen voor me laptop (2e hands dan)....

Heeft iemand misshien een tip...ik weet het niet meer...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 17:32
Je kunt met die andere machine gewoon een bootable OS op de harde schijf installeren, waarin CD-ROM drivers zitten. (bijvoorbeeld een MS/PC-DOS versie). Zet dan de harde schijf weer in de 3500, en je kunt iig booten, en de CD-ROM drive gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op 15 november 2003 @ 10:47:
Je kunt met die andere machine gewoon een bootable OS op de harde schijf installeren, waarin CD-ROM drivers zitten. (bijvoorbeeld een MS/PC-DOS versie). Zet dan de harde schijf weer in de 3500, en je kunt iig booten, en de CD-ROM drive gebruiken...
ik heb fdisk gedaan --> format c: --> geboot met een win98se floppy --> sys c: . Maar als ik nu de HD opstart komt er een WIN98SE beeldscherm...en vervoglens helemaal niets...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 17:32
Tja, je hebt ook nog een command.com nodig. Maar wat ik eigenlijk altijd doe is naar http://www.nu2.nu/bfd/ surfen, de full package downloaden, en dan "bfd cdrom c" te gebruiken (tenminste, normaal gesproken zet ik die C er niet achter, omdat ik diskettes aanmaak, maar dit zou ook moeten werken). Hiermee wordt de schijf leeggemaakt, er wordt een Basis OS opgezet, en CD-ROM drivers zitten erbij.

Maar als je ergens nog een Win98 machine hebt, kun je daarvandaan ook een bootflop aanmaken. Daar zitten ook de CD-ROM drivers al bij

[ Voor 40% gewijzigd door Poltergeist op 15-11-2003 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op 15 november 2003 @ 11:19:
Tja, je hebt ook nog een command.com nodig. Maar wat ik eigenlijk altijd doe is naar http://www.nu2.nu/bfd/ surfen, de full package downloaden, en dan "bfd cdrom c" te gebruiken (tenminste, normaal gesproken zet ik die C er niet achter, omdat ik diskettes aanmaak, maar dit zou ook moeten werken). Hiermee wordt de schijf leeggemaakt, er wordt een Basis OS opgezet, en CD-ROM drivers zitten erbij.

Maar als je ergens nog een Win98 machine hebt, kun je daarvandaan ook een bootflop aanmaken. Daar zitten ook de CD-ROM drivers al bij
ik heb nu format c: /q /s gedaan...

hij boot...nu de CD-ROM drivers erbij en hopelijk kom ik dan weer verder....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Je hebt nu dus een MS-DOS-partitie aangemaakt? Je wilt toch Linux installeren? Kun je niet gewoon in 't BIOS aangeven dat hij vanaf cd moet booten en dan met een bootable cd Linux installeren?

[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 19-11-2003 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben eruit.

de laptop bootte al automatisch met CDROM...boffen..

ik maak nu gewoon bootable floppies met inmages van de bootfloppies erop www.winimage.com voor gebruikt..

dank alleen voor uw hulp...

[topic closed]
Pagina: 1