ik bouw binnenkort (samen met wat vrienden) een wifi netwerk met ongeveer 17 pc's. nu ga ik het een en ander onderhouden en wil een database creeren waarmee dit mogelijk is:
wanneer de dhcp server een ipadres uitkeert moet dat op basis van het mac adres
of een statisch ip is ook goed maar ook op basis van mac adres.
dus mac 1 hoort bij ip1, mac 2 bij ip2 , enz,enz
dit alles wil ik dus makkelijk in een applicatie kunnen onderhouden, Hoe doe ik dit het best??
nu is het ook zo dat een paar (3) niet in de stad wonen en geen breedband aansluiting hebben, ik heb ze aangeboden om tegen een vast bedrag per maand i-net aan te bieden en dat vonden ze goed, dus het moet ook mogelijk zijn die 3 rechten te geven tot i-net en eventueel afsluiten daarvan
hoe kan ik dit alles in 1 server verwerken (linux, met remote control)
en je moet alles vanaf afstand dus kunnen bijwerken (dus mac adressen toevoegen, verwijderen, wijzigen, enz,enz wanneer het wel lokaal moet kan dat eventueel ook.
wanneer de dhcp server een ipadres uitkeert moet dat op basis van het mac adres
of een statisch ip is ook goed maar ook op basis van mac adres.
dus mac 1 hoort bij ip1, mac 2 bij ip2 , enz,enz
dit alles wil ik dus makkelijk in een applicatie kunnen onderhouden, Hoe doe ik dit het best??
nu is het ook zo dat een paar (3) niet in de stad wonen en geen breedband aansluiting hebben, ik heb ze aangeboden om tegen een vast bedrag per maand i-net aan te bieden en dat vonden ze goed, dus het moet ook mogelijk zijn die 3 rechten te geven tot i-net en eventueel afsluiten daarvan
hoe kan ik dit alles in 1 server verwerken (linux, met remote control)
en je moet alles vanaf afstand dus kunnen bijwerken (dus mac adressen toevoegen, verwijderen, wijzigen, enz,enz wanneer het wel lokaal moet kan dat eventueel ook.
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi