Ik was net een beetje aan het klooien met m'n PC. Ik probeerde het ding passief gekoelt te krijgen. Ik haalde de cpu koeler eraf (een volcano 7+) en schroefde de fan eruit. Nadat ik de heatsink van de 7+ terug had geplaatst klokte ik de cpu op 5x100 en 1.4V. Helaas werden de temps na een tijdje te hoog (>60C en nog steeds klimmend).
Daarna weer de fan op de 7+ gezet en teruggeplaatst. Bij het bootten gaf hij netjes 500Mhz aan. In het BIOS klokte ik de 1700+ toen weer op 195x12(=2340Mhz) en 1.75V (=std OC).
Maar toen startte de PC dus niet meer op
. Als ik de powerknop indruk spinnen de fans en HD's op maar schieten na 2 tot 10 sec weer uit. Soms hoor ik nog een piepje dat hij schijnbaar goed door het BIOS heen komt maar er is verder geen beeld
. Nadat de PC uitschiet hoor ik een zacht gepiep uit het moederbord komen. De fans en HD's (en ook het diagled) zijn dan uit, maar de powerled blijft aan.
Ik heb meerdere malen een cmos clear geprobeert maar dat had geen effect. Ook de cpu onderzocht naar afgebroken/brokkelde randjes maar die kan ik niet vinden. Ik heb helaas ook geen ander socket A mobo waar ik de cpu op kan proberen.
Specs:
- 1700+
- Epox 8RDA+
- 2x Samsung PC3200 cas3
- Enermax 350W
- GF4TI4200 64MB
Kan ik hieruit concluderen dat m'n cpu RIP is?
.
Daarna weer de fan op de 7+ gezet en teruggeplaatst. Bij het bootten gaf hij netjes 500Mhz aan. In het BIOS klokte ik de 1700+ toen weer op 195x12(=2340Mhz) en 1.75V (=std OC).
Maar toen startte de PC dus niet meer op
Ik heb meerdere malen een cmos clear geprobeert maar dat had geen effect. Ook de cpu onderzocht naar afgebroken/brokkelde randjes maar die kan ik niet vinden. Ik heb helaas ook geen ander socket A mobo waar ik de cpu op kan proberen.
Specs:
- 1700+
- Epox 8RDA+
- 2x Samsung PC3200 cas3
- Enermax 350W
- GF4TI4200 64MB
Kan ik hieruit concluderen dat m'n cpu RIP is?
tvw