1700+ RIP?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Ik was net een beetje aan het klooien met m'n PC. Ik probeerde het ding passief gekoelt te krijgen. Ik haalde de cpu koeler eraf (een volcano 7+) en schroefde de fan eruit. Nadat ik de heatsink van de 7+ terug had geplaatst klokte ik de cpu op 5x100 en 1.4V. Helaas werden de temps na een tijdje te hoog (>60C en nog steeds klimmend).

Daarna weer de fan op de 7+ gezet en teruggeplaatst. Bij het bootten gaf hij netjes 500Mhz aan. In het BIOS klokte ik de 1700+ toen weer op 195x12(=2340Mhz) en 1.75V (=std OC).

Maar toen startte de PC dus niet meer op :'(. Als ik de powerknop indruk spinnen de fans en HD's op maar schieten na 2 tot 10 sec weer uit. Soms hoor ik nog een piepje dat hij schijnbaar goed door het BIOS heen komt maar er is verder geen beeld :?. Nadat de PC uitschiet hoor ik een zacht gepiep uit het moederbord komen. De fans en HD's (en ook het diagled) zijn dan uit, maar de powerled blijft aan.

Ik heb meerdere malen een cmos clear geprobeert maar dat had geen effect. Ook de cpu onderzocht naar afgebroken/brokkelde randjes maar die kan ik niet vinden. Ik heb helaas ook geen ander socket A mobo waar ik de cpu op kan proberen.

Specs:
- 1700+
- Epox 8RDA+
- 2x Samsung PC3200 cas3
- Enermax 350W
- GF4TI4200 64MB

Kan ik hieruit concluderen dat m'n cpu RIP is? ;(.

tvw

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
die piep die j hoort als het systeem uitschiet is denk ik wel een teken dat je cpu of je mobo dood is..

Strava | AP | IP | AW

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

haal je cpu eruit.. kijk ff aan de onderkant.. als er een donkere vlek zit onder de core dan heb je pech....

ps: overgens is de kans klein dat je cpu dood is als je alleen, alleen het koelblok erop zette. Je zult de cpu misschien niet goed contact hebben laten maken met het blok o.i.d. als ie dood is...

[ Voor 49% gewijzigd door bille op 15-11-2003 03:47 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• iets
Webgnome schreef op 15 november 2003 @ 03:44:
die piep die j hoort als het systeem uitschiet is denk ik wel een teken dat je cpu of je mobo dood is..
Die piep kreeg ik soms ook bij een te hoge Vcore. Dan sprong de PC spontaan uit en begon het mobo te piepen. Betekend dus niet altijd dat er iets kapot is.
bille schreef op 15 november 2003 @ 03:45:
haal je cpu eruit.. kijk ff aan de onderkant.. als er een donkere vlek zit onder de core dan heb je pech....

ps: overgens is de kans klein dat je cpu dood is als je alleen, alleen het koelblok erop zette. Je zult de cpu misschien niet goed contact hebben laten maken met het blok o.i.d. als ie dood is...
Niks aan te zien, de onderkant is egaal groen. De kans dat het ding oververhit geraakt is, is ook erg klein. Ik zette de pc uit toen de cpu 60C was en ik gebruik altijd koelpasta.

tvw

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Probeer de cpu eens in een andere mobo. Anders een andere cpu in je mobo.
Persoonlijk denk ik dat het je mobo is. Suc6!!

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Batterij eruit, Clear CMOS, ATX stekker eruit, CPU eruit, geheugen eruit, VGA eruit, alles van je bord af en opnieuw erop.

Niet heel je PC uit elkaar natuurlijk :P

JE CPU kan gewoon niet dood zijn,......hoop ik ;) :X ;P

• iets
Eehm...

Ik had dus mijn 7+ verkeerdom op de socket gezet blijkt nu 8)7. Waarschijnlijk stond de 7+ daardoor scheef of slechts gedeeltelijk op de cpu. Vandaar dat hij de hele tijd uit sprong.

En ik kreeg geen beeld omdat ik m'n monitor kabel niet aangesloten had :+.

Enieweej bedankt voor alle reacties _/-\o_. Ik zal nog een topic in SM hierover maken.

Nu kan ik eindelijk met een gerust hart gaan slapen :P

tvw

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Bij alles wat je doet... Eerst even nadenken...

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

lol B)

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

:( Geluk voor je dat hij het weer doet anders had het waarschijnlijk weer geld gekost :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Teveel bier op :?

Dan nog .. oudere topics met zo'n nutteloze opmerking omhoogkicken is echt niet de bedoeling .. Of wou je dat ook nog met al die 800.000 andere topics gaan doen? :|

Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.