• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Al een tijdje vind ik de Compaq (HP) Ipaq`s er best liev uit zien. Nu is mijn vraag waar moet je op letten bij een ipaq?. Ik wil er de volgende dingen mee doen

Groupwise synchronisatie
MP3 speler (ingebouwd CF slot dus)
MiniStumbler
Agenda
MSN Handheld
AB (infrarood moet aan de voorkant zitten)

Nu heb ik al gezocht naar reviews maar niet echt nuttige dingen / actueel kunnen vinden.

Wat is namelijk het verschil tussen de verschillende processoren voor die dingen? behalve de prijs dan

Hoeveel geheugen heb je echt nodig ?
Is er iemand die hem als mp3 speler gebruikt en is dit te doen ?
Hoe zit het met een virusscanner ?
Welke CF wlan kaart werkt er op een ipaq met ministumbler ?

Staar ik mischien blind op ipaq maar zijn er ook andere (goed(e)) kopere
handhelds ? ervaringen ?

Van de meeste vragen wil ik graag ervaringen weten want of het theoretisch kan is wel te vinden op internet.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk dat je die vragen heel goed zelf kunt vinden bij http://www.pocketpcclub.nl . En om je niet helemaal blind te staren zou ik als ik jou was ook even naar http://www.palmclub.nl gaan, het 'andere' grote OS in PDA Land.

Succes.

Alors.

Verwijderd

Groupwise synchronisatie
Dit kan standaard niet, maar met een tool van een derde partij kan het wel. Dit kost echter wel weer geld.... (ik dacht dat je het kon kopen bij Intellisync)
Wat is namelijk het verschil tussen de verschillende processoren voor die dingen? behalve de prijs dan
Hetzelfde als bij een pc, een 250Mhz is sneller dan een 200Mhz. Maar hiervoor moet je maar gewoon even naar de specs kijken van de apparaatjes.
Hoeveel geheugen heb je echt nodig ?
Ikzelf gebruik 256Mb en gebruik hem als agenda, mp3 speler en routeplanner.
Is er iemand die hem als mp3 speler gebruikt en is dit te doen ?
Ja, geen probleem, klinkt goed (ik heb de Ipaq 1915).
Hoe zit het met een virusscanner ?
Bestaan die dan al? Ik heb hem er in ieder geval niet opzitten.
Welke CF wlan kaart werkt er op een ipaq met ministumbler ?
Je mag zelf ook wel moeite doen om iets op te zoeken, ik weet zeker dat als je even zoekt op google dat je het antwoord hebt.

• raymonvdm
Er zijn inderdaad virusscanners voor pda. Sophos heeft er een dacht ik uit m`n hoofd

De Groupwise synhronisatie is al geregeld

http://www.toffa.com/prod...p?prod_id=476552865710461

Maar ik ben er nog niet uit :-)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Mex

Een erg fijne mp3speler is winampaq, te vinden op http://www.freewareppc.com/multimedia/winampaq.shtml

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

breinonline

Are you afraid to be known?

raymonvdm schreef op 16 november 2003 @ 13:54:
Er zijn inderdaad virusscanners voor pda. Sophos heeft er een dacht ik uit m`n hoofd
Symantec ook.
Kijk wel goed naar de accutijd als je hem als mp3 speler wilt gebruiken bij de ppc en de nieuwe palm's eigenlijk ook, valt de tijd nog wel eens tegen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• raymonvdm
Weet iemand of er ergens vergelijkingen zijn tussen de verschillende PPC`s

De asus ppc`s zijn namelijk goedkoper dan de hp`s en de dell`s zullen ook wel goedkoper zijn. Maar waar moet je op letten ?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 16:17

_nethack

We're all MAD here

Als je perse een ipaq wil (wat ik me kan voorstellen - het zijn erg mooie apparaten) dan denk ik dat je met jouw wensen vanzelf op de 2210 terecht zult komen :)

Voor zover ik weet is dat momenteel de enige iPaq met een CF (type II) slot (naast het op alle iPaq's aanwezige SD slot)
Als afstandsbediening kun je hem ook gebruiken, de IR transmitter is voldoende sterk en er zit standaard Nevo software op.

MP3's afspelen doet ie uiteraard ook, maar ik heb hem daar zelf nog niet echt voor gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door _nethack op 23-11-2003 23:32 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Ik heb net in een andere topic ("er is niet nagedacht over pda's") reageert betreffende PPC (CE). Topic gaat over stroom gebruik.

Als MP3 speler gebruiken kan natuurlijk wel. Waar je wel rekening mee moet houden is dat hij elke dag moet worden opgeladen en dat als je gebruikt maakt van de speaker hij toch vrij snel door de accu heen is, veel sneller als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een flash mp3 speler.

Ik persoonlijk vindt een Ipaq of wat voor PDA dan ook geen ideale mp3 speler puur vanwege het feit dat hij zo leeg is en veel kwetsbaarder is dan bv een Iriver of Freecom flash speler. Nietemin is MP3 spelen natuurlijk geen probleem geluidskwaliteit is wel wat minder hangt weer van je PDA af.

Verwijderd

Ik heb een maand geleden een acer n10 gekocht (rond de 280 euro) en gerbuik hem o.a. als mp3 speler. over de gebruiksduur heb ik niets te klagen. als je je hold knopje aan zet gaat automatisch het display uit en doet ie het meer dan 10 uur.

Geluidskwaliteit is goed. Alleen een behoorlijke ruis tijdens stiltes.

Ik heb sinds ik hem heb mijn md walkman niet meer gebruikt.

• raymonvdm
Hoe zit het met de ASUS Mypal 620 iemand daar ervaringen mee die is namelijk goedkoper dan de 2210 en heeft ook een 400mhz processor
Pagina: 1