Toon posts:

@Home installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met Win98, en een kabelaansluiting van @home met een Motorola sb4200 modem. Die gaat naar een USB-Ethernet adapter. Het geval wil nu dat de software van @home deze USB-adapter niet (goed) herkent terwijl hij wel goed geinstalleerd staat in het configuratiescherm/systeem.

Ik kom echter met geen mogelijkheid internet op, iemand hier een oplossing voor?
Of kan ik beter die USB-adapter weg doen en er een netwerkkaart inzetten?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Hoezo heb je die USB adapter nodig :?

Gewoon een el cheapo realtek netwerkkaartje kopen, even je computernaam instellen en klaar is kees ;)

Verwijderd

Topicstarter
dank dank....want ik had de helpdesk al gebeld...maar die zei "heeft U de computernaam wel goed ingevuld, anders is de modem niet goed geinstalleerd" :?
zal het eens proberen

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:02

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 00:57:
Ik heb een PC met Win98, en een kabelaansluiting van @home met een Motorola sb4200 modem. Die gaat naar een USB-Ethernet adapter.
Met behulp van de stuurprogrammas op de meegeleverde diskette kan je de USB adapter installeren. Maar als deze al in Aparaatbeheer staat, onder het kopje netwerk-adapters, lijkt het alsof deze al correct is geinstalleerd. Of staat hij daar met een uitroep- of vraagteken?

Krijg je wel een antwoord als je PING 127.0.0.1 doet in een DOS venster?
Het geval wil nu dat de software van @home deze USB-adapter niet (goed) herkent
Is dat een of ander programma wat op de @home CD staat, die checkt of er een ethernet NIC (in dit geval dus de USB adapter) is geinstalleerd?
Ik kom echter met geen mogelijkheid internet op
Om het internet op te kunnen zijn een paar voorwaarde nodig:
• je ethernet kaart (USB adapter of interne NIC) moet geinstalleerd zijn, zie Aparaatbeheer.
• de computernaam moet goed staan (tabblad identificatie, bij configuratiescherm -> netwerk)
• je modem moet verbinding hebben met de PC. Dit kan je checken op je modem - kijk eens of je PC ACTIVITY lampje brand of knippert. ALs deze niet brand is er geen verbinding tussen modem en PC. Dit betekend *of* dat je UTP kabel defect is, *of* dat je ethernet kaart niet is geinstalleerd
• je USB adapter moet verbonden zijn met je PC. Probeer eens een ander USB poort. Als je een USB hub gebruikt, gooi die er eens tussen uit.
• je modem moet natuurlijk NIET op standby staan

In een DOS venster, typ eens WINIPCFG. Bij Adapter moet staan, je USB adapter (als er PPP staat of zo, moet je dat dus even veranderen). Wat is nu je IP adres? Als het goed is, is dit NIET 0.0.0.0 of 169.x.x.x. (De juiste IP adres kan je opvragen/checken bij de helpdesk). Als je geen goed IP adres hebt, klik eens op "Alles Vrjgeven" en waneer dat klaar is op "Alles Verniewen". Krijg je nu een juist IP adres?
iemand hier een oplossing voor?
Geen idee... we gaan het gewoon proberen.
Of kan ik beter die USB-adapter weg doen en er een netwerkkaart inzetten?
Dat zoweizo.

Je kan even kontakt opnemen met de helpdesk en aangeven dat je toch liever een Ethernet NIC had gehad ipv een USB adapter. Dan stuur je je USB adapter op en krijg je een Ethernet NIC thuis gestuurd. (tenminste, als je net een nieuwe klant bent... ik denk niet dat ze 't doen als je al een jaar lid bent :P )

Of je koopt inderdaad gewoon een Realtek NIC voor een paar knaken.

[ Voor 5% gewijzigd door lordsnow op 15-11-2003 01:38 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Welke versie van 98 heb je?
2e editie mag ik hopen want de usb ondersteuning van de 1e editie is bijna net zo brak als die van windows95.

Systeem Specs