Wie kan mij helpen aan een schema van een microfoon van een omroepsysteem. Dit is dus een microfoon met zo'n schakelaar erin waardoor ie pas aan gaat als je er op drukt. Ik wil namelijk een radio op zo'n systeem aansluiten en heb wel een verloop kabeltje van 3,5mm jack naar een 5-polige DIN stekker maar vrees dat dat niet zomaar gaat werken ivm de schakelaar die hier natuurlijk niet in zin. Wie kan mij verder helpen?
kijk eens op : http://www.hardwarebook.net/
Naar mijn weten staat zo'n schakelaar voor de microfoon in serie met de microfoon zelf. De pinout voor zo'n 5 polig din stekker is volgens mij de 3e ofwel middelste met de 1e of de 5e, pin me er niet op vast (uit de tijd dat ik met mijn bandrecorder stoeide). 
Wil je het zeker weten, zou je het met een multimeter kunnen proberen, op de microfoon en op het verloopkabeltje even nameten.
Wil je het zeker weten, zou je het met een multimeter kunnen proberen, op de microfoon en op het verloopkabeltje even nameten.
Verwijderd
Kijk ook eens op deze pagina. Op de pagina zelf staat het niet maar in een van de vele links is het zeer waarschijnlijk wel te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 09:44 ]
-> Audio, Video & HiFi Forum
[ Voor 50% gewijzigd door m-m op 15-11-2003 19:26 ]
Heb inmiddels al een schema gevonden van de betreffende microfoon en vrees dat het toch echt solderen wordt. Maar toch bedankt voor de reacties.
Pagina: 1