@Home + Linksys WRT54G Router

Pagina: 1
Acties:

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 05:29

beekware

To Experience The Unexpected..

Topicstarter
Yo,

Ik heb een Linksys broadband router WRT54G maar ik krijg dat ding met @home niet aan de praat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd Static (incl DNS addresses), Release/Renew IP, Routername CPxxxx, Hostname Cxxxx, domain (@)Home..... Firmware router update (is nu v1.42.2)

Tevens heb ik als ik de UTP-kabel uit de router haal en deze terug doe in de WAN-poort gaan de leds van deze poort knipperen :? Als ik daarna de router aan en uitzet geeft ie wel een link aan maar verder krijg dat @home ip nie..... :|

Ik heb mijn router instelling ff in een scr-shotje geknutseld.... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.beekware.nl/athomerouter.jpg

Mijn situatie wil ik als volgt: ... simpeler kan nie toch...

@Home Cablemodem (motorola) IP: ISP
|
Router IP:192.168.1.1
|
PC's ,Server en Laptop

Als tussen oplossing heb ik een PC (2 NICS 24uur aan...) tussen het cablemodem en de router gezet en dit is geen probleem..... :?

Please give me some help!!

Thanks!!!

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:21

GaMbiNo

1337

Heb je het MAC adres van je oude netwerkkaart al gekloond?

Verwijderd

beekware schreef op 15 november 2003 @ 00:01:
Yo,

Ik heb een Linksys broadband router WRT54G maar ik krijg dat ding met @home niet aan de praat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd Static (incl DNS addresses), Release/Renew IP, Routername CPxxxx, Hostname Cxxxx, domain (@)Home..... Firmware router update (is nu v1.42.2)

Tevens heb ik als ik de UTP-kabel uit de router haal en deze terug doe in de WAN-poort gaan de leds van deze poort knipperen :? Als ik daarna de router aan en uitzet geeft ie wel een link aan maar verder krijg dat @home ip nie..... :|

Ik heb mijn router instelling ff in een scr-shotje geknutseld.... :P

[afbeelding]

Mijn situatie wil ik als volgt: ... simpeler kan nie toch...

@Home Cablemodem (motorola) IP: ISP
|
Router IP:192.168.1.1
|
PC's ,Server en Laptop

Als tussen oplossing heb ik een PC (2 NICS 24uur aan...) tussen het cablemodem en de router gezet en dit is geen probleem..... :?

Please give me some help!!

Thanks!!!
Sorry maar je router heeft toch gewoon het IP dat hij van @home krijgt en dat is toch niet 192.168.1.1 ?? Dat zijn interne Ipadressen. Kweet niet wat @home voor Ipadressen hanteerd maar zal wel met iets beginnen zoals: 219, 68 of 87 (ik zeg maar wat hoor, maar absoluut geen 192.168.1.1) Dus ik zou die instellingen ook maar even nakijken! Hoezo krijgt de modem ook een IP? Je krijgt toch alleen IP op je pc (bij normale modem-pc aansluiting) dus nu alleen een @home IP op je Router? Ik bedoel, ik heb nu wel een chello aansluiting maar met dezelfde motorola modem en die krijgt naar mijn weten ook geen IP. Die heeft wel een MACadres die is wel registreerd bij Chello (en ik denk dus ook op die manier bij @home :?).

Ehm, dat host je naam moet hebben van @home kan ik begrijpen, maar is het ook nofig voor de routernaam? Probeer is zonder! En wat is er mogelijk links bij die extra instellingen? Want @home is wel een provider die wat extra dingen nodig heeft voordat het werkt na alles hier zo gelezen te hebben ... :|

HET BELANGRIJKSTE IS OOK OM DE KABELS NA TE LOPEN

Van de modem naar de router: Cross UTP (de kabel die je bij de installatie kreeg)
Van router naar PC etc --> Straight. (gebruik je dan cross gaat het ook niet werken)
GaMbiNo schreef op 15 november 2003 @ 00:03:
Heb je het MAC adres van je oude netwerkkaart al gekloond?
Waarom? Ik bedoel je kan het wel doen hoor, maar wat zou het nut zijn? @home werkt met computernamen en niet met macadressen zoals chello dus ik zie de meerwaarde van het klonen niet in.

(Ik ben heeeeeeeeeel geïnteresseerd in dit topic, want ik ga verhuizen van chello naar @home dekkingsgebied en heb zojuist ook dezelfde router aangeschaft, dus zou fijn zijn als dat allemaal zou werken :)) :X :X 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 00:21 ]

• beekware

beekware

Topicstarter
MAC Adress klonen daar doet @home niet aan.

Kan gewoon elke PC regstreeks op mijn cablemodem hangen met natuurlijk het CPnr als hostname....

192.168.1.1 -> daar bedoel ik het interne netwerk mee....

Michien is het zo duidelijker:

[@Home Cablemodem (motorola) IP: ISP]
|
IP form ISP
|
[Router]
|
IP 192.168.1.1
|
[PC's ,Server en Laptop] IP via DHCP router

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
Heb je je cablemodem ook al gereset nadat je alles had aangesloten?

• beekware

beekware

Topicstarter
Vatt schreef op 15 november 2003 @ 01:35:
Heb je je cablemodem ook al gereset nadat je alles had aangesloten?
Jep.... ook al geprobeerd....

Aan/uit/standby.....

• beekware

beekware

Topicstarter
Van de modem naar de router: Cross UTP (de kabel die je bij de installatie kreeg)
Van router naar PC etc --> Straight. (gebruik je dan cross gaat het ook niet werken)
Volgens mij heb ik het.... klopt het dat je een cross-cable tussen het kabelmodem en de router moet hebben? :?

Cablemodem <-> hub/switch uplink = crosscable...?

Verwijderd

beekware schreef op 15 november 2003 @ 20:12:
[...]

Volgens mij heb ik het.... klopt het dat je een cross-cable tussen het kabelmodem en de router moet hebben? :?

Cablemodem <-> hub/switch uplink = crosscable...?
Ja, maar dat zei ik toch in mijn post?

Dus modem router: Cross
Vanaf router naar elke pc: straight

(maar die kabel heb je toch al????? Die cross, je had toch eerst gewoon een normale installatie ooit met 1 pc en een modem? Nou die kabel van je modem naar je pc was ook cross! Gebruik je die nog steeds, lijkt me wel toch of heb je de kabels onlangs vervangen??)

Edit: Een hub/switch heeft NIET dezelfde functie als een router hoor, dat je even in gedachten houd met de benaming van diverse ondelen in je netwerk ...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 21:30 ]

• beekware

beekware

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:28:
[...]

Ja, maar dat zei ik toch in mijn post?

Dus modem router: Cross
Vanaf router naar elke pc: straight

(maar die kabel heb je toch al????? Die cross, je had toch eerst gewoon een normale installatie ooit met 1 pc en een modem? Nou die kabel van je modem naar je pc was ook cross! Gebruik je die nog steeds, lijkt me wel toch of heb je de kabels onlangs vervangen??)

Edit: Een hub/switch heeft NIET dezelfde functie als een router hoor, dat je even in gedachten houd met de benaming van diverse ondelen in je netwerk ...
Ik had de kabels nog nooit vervangen... ik heb altijd gewerkt met 1 pc er tussen die als router en firewall zijn werk deed. Nu wil ik deze jongen eruit hebben. Is eigelijk onzin om 1 pc 24uur per dag aan de laten staan als je zo'n router hebt...
Een crosscable heb ik er nooit bij gekregen dat ik weet... kan alles zo omprikken en het werkt dus...

Bij de weg voor mensen die geen router hebben is http://www.clarkconnect.org wel handig... een alles in software router/firewall/webserver/ftp....

THanks for your help... Ikedea (Ikea? :9 ) ik ga het ff proberen...

Verwijderd

een crosscable van je modem naar je router???? sinds wanneer dan..ik heb altijd een str8 gebruikt en dat werkt wel, met een cross werkt het dus niet :)

• Klaasje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03-2025

Klaasje

Astra 1.7 DTI 105PK 260NM

Idd.. modem ->router straight, router pc's ook straight..

Mycom Fulltower || 431 Watt Enermax || Asus A7M266 || AMD Athlon XP 2100+ || Arctic Super Silent Pro TC || 768MB DDR PC2100 || Pine GF 2 TI || Maxtor 80 & 120 || DVD 16/48 || Plextor 24/10/40A || SBLive 5.1 || DTT2200 || Logitech Cordless || IIyama 19

• beekware

beekware

Topicstarter
Klaasje schreef op 16 november 2003 @ 00:45:
Dus tussen een router (WLAN-Poort) en het kabelmodem moet een straight UTP kabel????

Dit krijg is dus niet aan de gang....

Wat betekenen die knipperde leds op de WLANpoort van de router dan als ik deze aansluit op het kabelmodem?

Heeft het mischien iets met Halfduplex te maken???? @home kan volgens mij alleen maar halfduplex op het modem aan....

Verwijderd

beekware schreef op 16 november 2003 @ 00:36:
[...]

THanks for your help... Ikedea (Ikea? :9 ) ik ga het ff proberen...
De Ikea :P
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 00:41:
een crosscable van je modem naar je router???? sinds wanneer dan..ik heb altijd een str8 gebruikt en dat werkt wel, met een cross werkt het dus niet :)
Sorry
Klaasje schreef op 16 november 2003 @ 00:45:
Sorry

Ik haal dus even alles door elkaar met al dat gepost van mij, excuses !!

• Klaasje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03-2025

Klaasje

Astra 1.7 DTI 105PK 260NM

@ topicstarter.. Werkt het nu al????

Mycom Fulltower || 431 Watt Enermax || Asus A7M266 || AMD Athlon XP 2100+ || Arctic Super Silent Pro TC || 768MB DDR PC2100 || Pine GF 2 TI || Maxtor 80 & 120 || DVD 16/48 || Plextor 24/10/40A || SBLive 5.1 || DTT2200 || Logitech Cordless || IIyama 19

• beekware

beekware

Topicstarter
Klaasje schreef op 16 november 2003 @ 20:00:
@ topicstarter.. Werkt het nu al????
Nope met een stra8 UTP dus niet...

Ik ga van de week het proberen met een crosscable...
Moet de utp-tang nog ff lenen bij een vriend van me...
Ik laat natuurlijk even weten of het werkt ja/nee...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 22:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

toch vreemd, bij jou ziet het configuratiescherm er heel anders uit dan bij mijn Linksys WRT54G...

Bij mij staan de instellingen als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/setup.png

Zo moet het gewoon werken, want zo werkt het bij mij ook. Ik heb wel een Com21 modem maar dat moet volgens mij niets uitmaken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 21:23
Heb je de goede Hostnaam gebruikt, hetzelfde als je normale PC waar je eerst langs internet. Deze fout heb ik ook wel eens gemaakt namelijk met een Linksys setje en @home...

Verwijderd

Ik zit hier verdorie met hetzelfde probleem. Moet er geen host domein opgegeven worden?
Pagina: 1