Ik heb een draadloze schakelaar hiero en daarop zit mijn tv aangesloten. Ik kan dus mbv een afstandsbediening mijn TV op afstand aan en uit schakelen (van standby af) Dit komt op het zelfde neer als de stekker van de tv uit het stopkontact trekken. Is dit slecht voor de tv?
Ik neem aan dat het plotseling eruit trekken van de stekker niet echt bevoodelijk is voor de beeldbuis nee. Dus terwijl dat ie aanstaat. 1 x kan geen kwaad. Maar herhaaldelijk wel lijkt mij!
Speedtouch freak
Wat gebeurt er als je hem uitzet? De spanning gaat eraf.
Wat gebeurt er als je de stekker eruit haalt? ...... precies
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Anoniem: 70193
maakt niet uit, komt voor de tv op hetzelfde neer als wanneer je hem met de knop uitzet.
Ja dat vraag ik me dus af. want als je de uit-knop indrukt dan blijft er misschien wel spanning op de beeldbuislamp staan. Als ik de "stekker eruit haal" dan is alle spanning weg.dreeke schreef op 14 november 2003 @ 23:59:
Wat gebeurt er als je hem uitzet? De spanning gaat eraf.
Met de aan/uit schakelaar zet je de voeding aan en uit, voeding uit = beeldbuis uit
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Het lijkt mij dat de condensators dat gewoon opvangenAnoniem: 37909 schreef op 15 november 2003 @ 00:02:
Ja dat vraag ik me dus af. want als je de uit-knop indrukt dan blijft er misschien wel spanning op de beeldbuislamp staan. Als ik de "stekker eruit haal" dan is alle spanning weg.
C:\>_
Als ik bv de computer uitzet dan blijft er ook spanning opstaan (lampjes van mobo blijven branden) ...
Niet als je een AT-mobo hebt. En daar moet je de gemiddelde tv mee vergelijken.Anoniem: 37909 schreef op 15 november 2003 @ 00:05:
Als ik bv de computer uitzet dan blijft er ook spanning opstaan (lampjes van mobo blijven branden) ...
Ik spreek uit ervaring. Als je stekker eruit trekt met tv. aan trekt de flits anders weg dan wanneer je gewoon standby schiet of powerknop! Het gaat hier om een dood normale philips t.v.
Speedtouch freak
pak jij er maar eens een schema van een willekeurige tv erbij.
dan zal je zien dat de hoodschakelaar gewoon de 220 lijn onderbreekt.
ofwel er gebeurt hetzelfde als wanneer je de stekker eruit trekt.
wat ik me afvraag,
die schakelaar met afstandsbediening die je gebruikt, kan die de piekstroom van een tv wel aan??
aangezien een tv makkelijk 40 ampere kan trekken voor het demagnetiseren (let op, die stroom is maar voor een zeer korte tijd)
dan zal je zien dat de hoodschakelaar gewoon de 220 lijn onderbreekt.
ofwel er gebeurt hetzelfde als wanneer je de stekker eruit trekt.
wat ik me afvraag,
die schakelaar met afstandsbediening die je gebruikt, kan die de piekstroom van een tv wel aan??
aangezien een tv makkelijk 40 ampere kan trekken voor het demagnetiseren (let op, die stroom is maar voor een zeer korte tijd)
omdat het kan!
Als dat ding een beetje degelijk gebouwt is zit er gewoon een relais in en die kan dat makkelijk hebben.dodo79 schreef op 15 november 2003 @ 21:08:
wat ik me afvraag,
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
wat je het beste kan doen is de tv even standby zetten en dan met de klik aan/uit de stroom eraf dat is denk ik wel bevoordeljik voor de levens duur.
euhmmmm
Anoniem: 71133
altijd kompleet uitzetten lijkt me niet gezond voor de levensduur van de geheugenbatterij,. ding moet ook in standbye kunnen staan om zenders vast te houden of zonodig op te gaan laden
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 16-11-2003 10:05 ]
ben ik het gedeeltelijk mee eens.Anoniem: 71133 schreef op 16 november 2003 @ 10:02:
altijd kompleet uitzetten lijkt me niet gezond voor de levensduur van de geheugenbatterij,. ding moet ook in standbye kunnen staan om zenders vast te houden of zonodig op te gaan laden
bij sommige tv's worden de zenders vastgehouden door middel van een backup batterij.
als je de spanning helemaal van de tv af gaat halen, dan wordt deze batterij extra belast waardoor deze eerder leeg is.
afhankelijk van het soort toestel worden de zenders vastgehouden dmv een batterij, maar ook wel dmv van een condensator (goldcap?).
maar als je er een condensator er in hebt zitten wordt deze gewoon geladen als de tv aan staat
omdat het kan!
Pagina: 1