LCD scherm dik en laptopscherm dun

Pagina: 1
Acties:

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:30
Hoi, ik ga eindelijk een LCD scherm kopen en ik blijf me maar afvragen waarom die dingen veel dikker zijn dan de schermpjes op een laptop. Ik koop dus een Eizo en die is wel 5cm dik.
Dit is vast al eerder gevraagd. Ik wou de Search wel gebruiken maar ik krijg telkens 475101 resultaten, hij doet het dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door torp op 14-11-2003 23:58 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:27
waarschijnlijk omdat losse TFT schermen niet zo dun hóéven te zijn als een laptopscherm?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Een laptopscherm moet aan specifieke minimale eisen voldoen, qua gewicht, kwaliteit, en formaat. Die kan best maar 0,8 a 1,2cm dik zijn. Maar bij een gewoon tft-scherm zit er nog wat electriciteits-spul in verwerkt, eventuele kantel- en instelmogelijkheden, design-opties, speakertjes, wandophangmechanismen noem het maar op.

Bovendien krijgt die gewone tft meer power aangeleverd dan een laptopscherm. Die power moet omgezet worden in warmte, dat weer afgevoerd moet worden. En daar is ook weer ruimte voor nodig. Vandaar dus, dat desktopschermen wat dikker zijn :)

LinkedIn
Instagram

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

ReemF schreef op 15 november 2003 @ 01:15:
Bovendien krijgt die gewone tft meer power aangeleverd dan een laptopscherm. Die power moet omgezet worden in warmte, dat weer afgevoerd moet worden. En daar is ook weer ruimte voor nodig. Vandaar dus, dat desktopschermen wat dikker zijn :)
En dat valt wel mee hoor, alleen de verlichting wordt iets warmer maar dat is te verwaarlozen als je dat gaat zetten tegenover de dikte. Het is vaak gewoon een kwestie van duurzaamheid en productiekosten, niet meer.

Meh ...