logitech dual action

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 15:40
hallo allemaal.:)

ik heb een logitecht dual action en als ik een tijdje speel met dat ding reageert de linker pook naar links zeg maar niet meer zo goed.. als ik dan ff naar kalibreren ga.. komtie maar tot de helft..
als ik em uit zijn usb poort haal en em er weer instop.. doettie het wel weer even..

wie weet raad??

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
schop })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al andere drivers getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
ja de neiuwste.. ik vind het maar raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Gelukkig" zie ik dat ik niet de enige ben, wilde al gaan gooien met dat ding. Heb exact hetzelfde (nou ja...bij mij reageert de linkerpook naar rechts niet meer naar behoren) probleem. Knap irritant moet ik zeggen.

Als iemand een oplossing weet zou ik het ook graag weten...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:50
Even een schop op dit topic. Ik heb dus ook precies hetzelfde probleem. Ik wilde hem al gaan ruilen omdat ik dacht dattie mol was, maar ik heb het bonnetje niet meer :(
Maar als zoveel mensen het hebben lijkt het me sterk dat ie kapot is. Bij mij reageert ie overigens niet meer naar rechts na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 10:55
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, na een tijdje reageert de linkerstick niet meer als je hem naar rechts beweegd. Mijn broertje heeft precies dezelfde gamepad, maar heeft nergens last van... :?

Weet iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
Ik schop deze post nog 1 keertje omdat nogal veel mensen dit probleem hebben... en ik ook natuurlijk })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 20:56
Ik heb precies dit zelfde probleem. Heb het idee dat dit alleen op te lossen is met nieuwe drivers. Ik zal Logitech er eens over mailen. Jullie horen nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
franktv, heb je nog antwoord gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 14:00
ik heb precies het zelfde probleem bij mij wijkt ie af naar rechts.
Het viel me op bij nfs underground.
Heletijd als je iets wil ontwijken knal je er als nog tegen aan.
Het er in en er uit stoppen werkt bij het calibreren wel (hij kan weer helemaal naar rechts), maar in het spel is het het zelfde laken en pak :)
Die gamepad krijgt nog een paar dagen anders smijt ik hem weg.
Tijs

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:50
Ik had er deze week ook genoeg van. Ik heb nu zo'n playstation converter gekocht en ik had nog 2 playstation gamepads. Werkt perfect !!

• franktv
Ik heb inmiddels contact gehad met logitech. Het schijnt een hardware matig probleem te zijn wat bij enkele gamepads voorkomt. Als het goed is zijn er inmiddels nieuwe gamepads die dit probleem niet meer hebben. Wij kunnen dan ook onze gamepad omruilen voor een nieuwe.

Dat ga ik dan nu ook maar meteen doen. })

• sp00ky
franktv schreef op 18 december 2003 @ 16:39:
Wij kunnen dan ook onze gamepad omruilen voor een nieuwe.
Kan je de gamepad bij logitech Nederland zelf omruilen of moet je het ruilen waar je het gekocht hebt?

• franktv
sp00ky schreef op 18 december 2003 @ 16:54:
[...]

Kan je de gamepad bij logitech Nederland zelf omruilen of moet je het ruilen waar je het gekocht hebt?
Je kunt hem bij allebei omruilen. Bij logitech duurt t wel 3 weken ofzo. Maar dan weet je wel zeker dat je dan een goede krijgt.

• siemenz
ah prima! ik had trouwens een foutje in het topic gemaakt.. bij mij zit het defect ook juist naar rechts;) en niet naar links... heb je een email adres ofzo van die dudes van logitech waar naar ik ze kan mailen over mijn probleem:)

[ Voor 3% gewijzigd door siemenz op 18-12-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franktv
siemenz schreef op 18 december 2003 @ 23:26:
heb je een email adres ofzo van die dudes van logitech waar naar ik ze kan mailen over mijn probleem:)
Nee ik heb naar hun helpdesk gebeld. Nummer is:

+31 (0)10-243 88 98 Technical Help

Maar ik zou t eerst bij de winkel proberen. Anders moet t via de post en dat duurt toch langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
sp00ky schreef op 07 december 2003 @ 16:09:
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, na een tijdje reageert de linkerstick niet meer als je hem naar rechts beweegd. Mijn broertje heeft precies dezelfde gamepad, maar heeft nergens last van... :?

Weet iemand een oplossing??
stiekem jouw gamepad omwisselen met de zijne is een oplossing sp00ky })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:44
Hebben jullie nog steeds de problemen? Maar je kunt ook gewoon de makkelijke weg nemen, logitech is goed met zijn garantie, dus als dat ding echt niet goed werkt gewoon omruilen

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
Iemand nog iets gehoord van logitech? Ik had op een andere site (www.wingmanteam.com) gelezen dat iemand de spaanse logitech support had gebeld en zij zeiden dat het een hardware probleem was en dat ze aan een patch aan het werken waren... Misschien moet ik logitech ook maar eens gaan bellen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 12-10 17:48
ik zie niet in hoe ze een hardware probleem willen oplossen door een path uit te brengen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
rebtor schreef op 01 januari 2004 @ 16:39:
ik zie niet in hoe ze een hardware probleem willen oplossen door een path uit te brengen :?
Ja ik heb het ook alleen maar gelezen ;) Misschien moeten we het meer als een fix zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus het exact zelfde probleem met mijn Logitech dual action pad, mailtje naar Logitech gestuurd, krijg ik het volgende terug :? :
Dank U voor uw e-mail.

Ik heb begrepen dat U problemen heeft met het assigneren van knoppen en het
gebruik van de Dual Action Gamepad.

Ga de volgende stappen na om te probleem te proberen te corrigeren:

* Verwijder de Logitech Wingman Software vanuit de Configuratie Scherm,
onder
Software of Verwijderen/ Toevoegen van Programma's.
* Herstart de computer.
* Ga naar de www.wingmanteam.com
* Klik op latest software en vandaar moet U twee programma's laden.
* Klik op Uw bestuuringssysteem en onder stap 1 vindt U de laatste versie
van
de Wingman.
* Eenmaal heeft U deze versie geladen, klik om eem pagina terug te gaan en
U
komt terecht op de pagina met de bestuuringssytemen.
* Klik hierna op Public Beta Test en klik op de 430DriverUpdater.exe
* Laad beide programma's en bewaar dezen op de computer.
* Installeer beiden en herstart de computer.
* Configureer de knoppen nogmaals in de profiler en in het spel.

U kunt ook gebruik maken van de volgende link:

Stuurporgramma:
http://www.wingmanteam.co...ftware/latest_soft_xp.htm

Patch: http://www.wingmanteam.co...beta/430DriverUpdater.exe

Zou het niet werken, dan raad ik U aan om deze vanwege Uw verkoper om te
laten ruilen voor een nieuwe.

Mocht U in de toekomst nog eens vragen of opmerkingen hebben, twijfel dan
niet en neem contact op met ons. Wij helpen U dan graag verder.

Met vriendelijke groet,

Marlon Concepcion
Logitech Europe SA
Customer Support
tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Dual Action gamepad. Ik begrijp dat er een fabricagefout in, want ik heb ook het probleem van het linker pookje dat o.a. naar rechts afwijkt. Na een tijdje reageert de gamepad dan helemaal niet meer. Metname bij ProEvo en Fifa is dit heeeel irritant! Gewoon niet mee te spelen zo!

Iemand zijn Dual Action trouwens al omgeruild bij Logitech? Ik denk dat ik maar eens ga bellen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJackal schreef op 18 december 2003 @ 00:41:
Ik had er deze week ook genoeg van. Ik heb nu zo'n playstation converter gekocht en ik had nog 2 playstation gamepads. Werkt perfect !!
Ik heb ook genoeg van die gamepad. En tot ik hem oruil wil ik wel gamen. Ik heb ook nog van PS1 gamepads liggen. Welke converter heb jij hiervoor en werkt die onder Windows XP? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad.. Hier is ook al eens een topic over geweest... Ik heb er verder ook geen oplossing voor kunnen vinden >.. Ook Logitech gemaild en wat geprobeerd.... Ik ga maar gewoon een ander kopen denk ik ;)

edit:

(ook nu ik weet dat je ze kan ruilen)

[ Voor 12% gewijzigd door Krullebol.nl op 11-10-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is er nog nieuws? Ik ben van plan er een te gaan halen. Als het nog niet opgelost is dan switch ik wel naar een ander merk zoals die van thrustmaster firestorm dual power 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 21:02
Wens ik je veel geluk met zoeken Angel, Ik had dus een Thrustmaster firestorm dualaction 3, maar die ging kapot naar 2 jaartjes...en deze zijn in Nederlands dus nergens meer te vinden...De meeste winkels verkopen enkel logitech troep :( ze zullen wel korting krijgen als ze behalve de muizen ook joysticks kopen ofzoiets... :(

[ Voor 4% gewijzigd door chrisO op 02-11-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik kan die firestorm ook niet in normale winkels vinden. Op pricewatch kon ik wel een beperkt aantal online winkel vinden die ze wel hebben. Op google gezocht naar logitech rumblepad en calibration loss en de hits vliegen om mijn oren. Blijkbaar is en wil logitech het niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pad
  • Laatst online: 28-01-2022

Pad

Ik heb een mailtje gestuurd naar Logitech over dit probleem.

Dit was hun reactie:

------------------------------------------------------

Geachte heer Davelaar,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat de linker stick van uw gamepad niet goed meer werkt.

U kunt het beste proberen de kalibratie informatie uit de computer te verwijderen. Dit kunt u doen met het Clear Calibration Utility. Dit programma kunt u hier vinden:
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm

U kunt nu proberen het apparaat opnieuw te kalibreren. Mocht u nog steeds hetzelfde probleem houden, kunt u met DXTweak2 de calibratie informatie handmatig aanpassen. DXTweak2 kunt u hier vinden:

Als het probleem nog niet verholpen is, adviseer ik u het apparaat op een andere PC te testen om een software of PC defect uit te sluiten.

Mocht het apparaat hetzelfde probleem vertonen op een andere PC, dan zal het defect zijn. Indien een product niet direct via ons is aangeschaft en defect is, en uiteraard nog binnen garantie, kunt u het product omruilen bij de handelaar waar het product oorspronkelijk is aangeschaft. Mocht dit niet mogelijk zijn, verzoek ik dit te laten weten, zodat wij dan een passende oplossing voor u kunnen zoeken.

Mocht U in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Erik van Oorspronk
Logitech Europe SA
------------------------------------------------------------------------

Ik had de eerste oplossing al geprobeerd en dat werkte niet. De tweede (DXTweak) heb ik uitgevoerd en nu lijkt hij het goed te doen (nu al een uur achter elkaar ofzo, langer kon ik niet testen).

[ Voor 7% gewijzigd door Pad op 10-11-2004 09:18 ]

Verwijderd

En doet ie het nog goed? De gamepad is al een jaar oud, 10 november had je gepost dat het nu werkt maar dat je niet langer dan 60 minuten kon testen. Nu is het 25 november, en als ik op google "logitech, dual, action, calibration, fix" intik dan komen er nog vrij veel recente user reviews tevoorschijn van de maand november 2004.

Waarom haalt logitech deze jaaroude gamepad gewoon niet uit de handel? Of is er al een fix die ik niet zo 1 2 3 kon vinden?

edit: Laat maar zitten ik ga kijken naar de rumblepad 2.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pad schreef op woensdag 10 november 2004 @ 09:17:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Logitech over dit probleem.

Dit was hun reactie:

------------------------------------------------------

Geachte heer Davelaar,

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat de linker stick van uw gamepad niet goed meer werkt.

U kunt het beste proberen de kalibratie informatie uit de computer te verwijderen. Dit kunt u doen met het Clear Calibration Utility. Dit programma kunt u hier vinden:

U kunt nu proberen het apparaat opnieuw te kalibreren. Mocht u nog steeds hetzelfde probleem houden, kunt u met DXTweak2 de calibratie informatie handmatig aanpassen. DXTweak2 kunt u hier vinden:

Als het probleem nog niet verholpen is, adviseer ik u het apparaat op een andere PC te testen om een software of PC defect uit te sluiten.

Mocht het apparaat hetzelfde probleem vertonen op een andere PC, dan zal het defect zijn. Indien een product niet direct via ons is aangeschaft en defect is, en uiteraard nog binnen garantie, kunt u het product omruilen bij de handelaar waar het product oorspronkelijk is aangeschaft. Mocht dit niet mogelijk zijn, verzoek ik dit te laten weten, zodat wij dan een passende oplossing voor u kunnen zoeken.

Mocht U in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Erik van Oorspronk
Logitech Europe SA
------------------------------------------------------------------------

Ik had de eerste oplossing al geprobeerd en dat werkte niet. De tweede (DXTweak) heb ik uitgevoerd en nu lijkt hij het goed te doen (nu al een uur achter elkaar ofzo, langer kon ik niet testen).
Thanks, had hetzelfde probleem..Is nu opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff zonder me joystick aanraken beweegt ie als een gek:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevenue.com/loc49/71816_naamloos.JPG
niet normaal toch ;(

ik heb wat nummers aangepast me lukt niet om het een beetje normaal te krijg, en ik kan niet eens met de x-as helemaal naar rechts, en dat merk ik ook in spellen :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand weet dus hoe ik het moet instelllen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier had ik ook last van, ben terug geweest naar winkel hun hebben daar geprobeert op hun eigen pc en daar deed die hetzelfde.

Heb een rumblepad2 voor terug gekregen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:30:
Hier had ik ook last van, ben terug geweest naar winkel hun hebben daar geprobeert op hun eigen pc en daar deed die hetzelfde.

Heb een rumblepad2 voor terug gekregen. :9
sja tis al zo lang geleden dat ik denk ik geen garantie meer heb ;(
bij de aankoop speelde ik POP:SO en daarbij had ik het niet, ik denk doordat hij niet zo gevoelig was voor de gamepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang is de garantie eigenlijk, ik zit nu met 2 kapotte gamepads, een van 1,5 jaar oud en een van ongeveer 8 maanden ongeveer.

Echt raar dat zon fout in zn ding kan sluipen hadden ze toch beter moeten testen... :(

En ja het topic was dood, maar om er nou een nieuwe voor te beginnen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 11:24 ]

Pagina: 1