Toon posts:

XP roaming op een Win2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik ben even aan het proberen om mijn windows xp prof. te laten werken in mijn domein
ik heb nu voor elkaar dat hij inlogt en zo heb alleen het probleem dat hij aan geeft dat hij geen profiel kan maken mijn server heet: ramon.valburg en heb de map waar de profilen heen moeten : profiles genoemd maar ik krijg het niet voor elkaar heb ik iets fout gedaan ik heb het nu in het profiel zo staan

\\ramon.valburg\C\profiles

en zo ja hoe moet he dan
ik wil graag dat als ik opstart dat ik het profiel dan van de server haal en dat als ik afsluit hij alle verandering op de server bij werkt

alvast bedankt

Verwijderd

Heb je wel een share die "C\profiles" heet :? Het makkelijkst is een share met "$PROFILES" aan te maken zodat hij niet in een andere share valt (nl. "C") en onzichtbaar is in Explorer.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik zien of het een share is
voor een share moet ik hem toch gewoon delen of niet?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 23:34:
hoe kan ik zien of het een share is
voor een share moet ik hem toch gewoon delen of niet?
Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Gedeelde Mappen

daar staan al je shares in :)

en ja, daarvoor moet je em in principe gewoon delen, al weet ik niet hoe het in dit geval in elkaar steekt, ik heb nog nooit met een domein gewerkt :)

[ Voor 23% gewijzigd door G33rt op 14-11-2003 23:44 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Zorg dat je een share hebt waar je in mag schrijven. Het is mogelijk om hier je homedirectory voor te kiezen.

Dan zou het moeten werken. Zorg er in iedergeval voor dat je genoeg rechten hebt op de map waar je profile komt te staan.