Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB naar DMX512 converter

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

ik ben op zoek naar een schema om van usb naar dmx512 te gaan.
Liefst om zelf te bouwen. Heb al vanalles doorzocht, maar vind alleen zelfbouw projecten die via seriele of parallele poort werken.
Kan er mij iemand op de weg zetten? Het probleem is dat is niets ken van microcontrollers. :'(

Ook om een volledig control paneel te maken.

thx _/-\o_
tom

Verwijderd

Met de search had je wel wat kunnen vinden hier op GoT, ik haal er al deze topic uit:
• USB -> Compoort - [rml][ EL]USB chip FT232 toepassing(en)[/rml]
• Vanalles aan de usb - [rml][ EL] LCD (en meer) op USB - The Final[/rml]

Heb je ook een paar url's van de zelfbouwprojecten @ seriele/paralelle poort? Mischien is het vrij simpel te maken.
[offtopic]
Wat is nou een dmx512?

Verwijderd

Onderschat het werken met USB niet, het is zeker niet makkelijk als je niet met microcontrollers kunt werken. Maar kijk bijvoorbeeld eens hier: Usb naar dmx converter zelfbouwen?. Daar kom je uit op deze site iemand die zelf dus usb > dmx heeft gemaakt.

Kant en klaar is het natuurlijk wel te koop, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.lighting-solutions.de/products/USBDMX/USBDMX2-small.jpg

Verwijderd

DMX is een (digitaal) protocol dat gebruikt wordt voor (meestal wat professionelere) licht installaties. Bij DMX512 heb je dus 512 kanalen tot je beschikking, wat je simpel gezegd zou kunnen zien als 512 verschillende lampen (scans ed daargelaten). Een opvolger is er ook alweer, die nog veel meer kanalen heeft.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
misschien moet je dan eens kijken bij een lokale geluidsboer die kan je dat meestal wel leveren, Martin is zo'n bedrijf die een usb naar dmx heeft (heeft alleen een dmx uit). Martin is ook een van de bekende bedrijven die licht doet, voor discotheken maar ook grote acts (j. timberlake, b.spears)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
M`n neef heeft zelf een pci dmx512 interface/controller gemaakt. Maar is daar wel een half jaar / langer mee bezig geweest.

IK weet wel dat die dingen voor pcmcia te koop zijn. Maar waarom wil jij usb ?

Is usb wel snelgenoeg / geneog bandbreedte ?

Verwijderd

raymonvdm schreef op 14 november 2003 @ 23:50:
Is usb wel snelgenoeg / geneog bandbreedte ?
Als het via de compoort/printerpoort kan dan kan het altijd via usb. Usb is gewoon veel sneller.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

cue

Met USB hou je bandbreedte over....

Denk dat het idd niet zo makkelik is als je denkt

op www.visualdmx.com kun je ook zien dat het aardig wat tijd kost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat USB het universeelst is op mijn laptop, heb ik een seriele poort, maar die is al bezet. En zoals iedereen weet, heb je maar 1 seriele poort op een laptop.

Ik weet dat het niet eenvoudig is, maar ik ben bereid om er tijd in te steken (i'm not a quitter).

De bandbreedte van de USB-poort is zeker goort genoeg om zo'n sturing daarover te jagen.

Dus niemand weet er een effectief schema staan op het net ? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 07:47:
Dus niemand weet er een effectief schema staan op het net ? :?
Er zíjn wel schema's, maar niet waarin alles wat jij wilt staat. Aangezien er wél schema's zijn voor dmx > parallel en ook weer schema's voor parallel > usb moet je er wel uitkomen. In bijvoorbeeld de Elektuur hebben alle benodigde schema's wel een keer gestaan, die overigens ook tegen betaling van hun website te downloaden zijn. Echt nodig is dat trouwens niet want de usb schema's ed staan ook gewoon op internet.

De schema's van Elektuur zijn op internet te bestellen, bij DIL Elektronika. Ook de dmx interface en usb controller zijn daar te vinden.

Overigens, wil je het programma voor de aansturing zelf gaan schrijven of wil je een standaard pakket gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 09:33:
[...]
Er zíjn wel schema's, maar niet waarin alles wat jij wilt staat. Aangezien er wél schema's zijn voor dmx > parallel en ook weer schema's voor parallel > usb moet je er wel uitkomen. In bijvoorbeeld de Elektuur hebben alle benodigde schema's wel een keer gestaan, die overigens ook tegen betaling van hun website te downloaden zijn. Echt nodig is dat trouwens niet want de usb schema's ed staan ook gewoon op internet.

De schema's van Elektuur zijn op internet te bestellen, bij DIL Elektronika. Ook de dmx interface en usb controller zijn daar te vinden.

Overigens, wil je het programma voor de aansturing zelf gaan schrijven of wil je een standaard pakket gebruiken?
ik zou een standaard pakket gebruiken (het ondersteunt al usb ;) )
thx voor de links
Pagina: 1