[Cable] Probleempje, wanadoo easy nog geen kB per seconde...

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:43
Ik heb hier bij mn stiefzusjes een wanadoo easy verbinding, nouja gewone aansluiting gevraagd maar er kwam vorige week toch een monteur, FOUTJE.. nou goed hij heeft t voor niks aangesloten, athans hij wordt natuurlijk toch gewoon betaald ervoor.. Maar goed, ik zou t niet doen, maar hij heeft het motorola modem bij de PC geplaatst omdat er al een coax kabel naar toe lag van de vorige cable basic (slooom) verbinding lag... T is volgens mij toch wel ruim 8 meter kabel... als t niet meer is.

Maar goed er ligt een verbinding olé.. Het werkt ook nog, alleen de snelheid is belabberd, speedtest krijg ik niet af maar ik denk dat we rond de 1kB/sec zitten..
Heb ff gechecked of aansluitingen goed zaten alles lijkt goed te zijn...

Iemand een idee hoe t komt?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Slecht carrier signaal. De kabel modem moet liefst zo dicht mogelijk bij het punt zitten waar de kabel in huis binnen komt. Dan heb je het beste signaal. Ook moeten er GEEN hoogfrequent versterkers of andere onzin (splitters ed die niet voor 2wegs verkeer zijn) tussen zitten.

Zet liever de modem in de kelder/meterkast/communicatiehok waar de kabel binnenkomt en trek een ethernet lijntje naar je PC. Ethernet kan makkelijk 100M zonder storing aan op UTP en 10MBit (denk dat die modem toch niet meer trekken gaat).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Makkelijk
Er zit natuurlijk niks tussen de huis-aansluiting, de kabel-verdeler en het modem, dat mag sowieso niet..

Wat dat betreft zit het zoals het hoort

En jij gaat me vertellen dat een verbinding 150X langzamer is dan hij zou moeten zijn dankei die 10 meter?
Hoe kan dat zo hard gaan? Vroeger ging over precies die zelfde coax kabel, via een splittertje de verbinding naar het beruchte seriele kabel modem, en was er iig nog 10kB/sec uit te halen.. dan zal DAT op zn minst toch ook moeten lukken nu?

Dus leg even uit waarom het mn probleem zou oplossen voor ik dat modem ga verplaatsen en een UTP kabel ga neerleggen, want is ook best weer rotwerk omdat die kabel niet door gat past...

(jaja ik heb het gemeten, 200B/sec)

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 18-11-2003 16:45 ]

• Makkelijk
ja?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

heb je nu al geprobeerd de modem te verplaatsen? lijkt mij handiger eerst te doen dan iemand zijn reply af te wachten. Een 10 meter cat5 is het kostenpostje ook niet, dus proberen zal nooit kwaad zijn.

Qua coax, ik dacht dat je pas na 15 meter echt verlies krijgt (athans getest hier met mijn tv-signaal), mischien ergens de coax-kabel wat kapot?

offtopic: het is DE modem.. niet het modem..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Mogelijk kan er ook een kabelbreuk in zitten of de kabel zit gewoon niet lekker aangesloten?

Heb je ook een echt UTP kabel gebruikt want met een ISDN kabel tussen de modem en PC krijg je ook snelheden van 1KB/s :)

Via 25 meter kabel deed de Chello modem het ook gewoon op de volledige snelheid dus die afstand maakt niet zoveel uit mits je goede kabels hebt.

Je zou eens kunnen pingen naar de modem en kijken of er veel packetloss optreedt.
Vervolgens zou je naar een willekeurige site (bv google) kunnen pingen om te zien of er extern veel packetloss is.
Dan weet je in ieder geval waar je het moet zoeken.

Senile! Senile Oekaki

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijns inziens zou het in zoverre helpen dat 1) mocht dat het probleem verhelpen, je je misschien wel schaamt voor de ongepaste manier waarop je een zeer arrogante houding aanneemt tegenover behulpzame mensen die je welgemeende adviezen geven of 2) je ontdekt dat het daar niet aan ligt en weet dus dat je het elders kunt gaan, zoeken, misschien een brakke kabelmodem. Heb je wanadoo zelf het modem al eens vanaf hun kant door laten meten?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

KarreMania schreef op 17 november 2003 @ 12:19:
offtopic: het is DE modem.. niet het modem..
mo·dem (het, de ~ (m.), ~s)
:?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij mijn schoonfamilie zo ongeveer hetzelfde probleem. Ze hebben een Motorola Surfboard modem 5100E. Eerst hadden ze een ander, maar geen idee welke (witte). Ze zitten ook bij Casema/Wanadoo met als ik hun moet geloven Wanadoo cable basic en dus niet de lite versie. Ik heb het op speedtest.nl getest en ze kwamen rond de 2 kb down te zitten en rond de 2 kb up. Ping was wel redelijk normaal, dacht rond de 20ms. Het vreemde vond ik dat een half jaar geleden konden ze in bijv KaZaA wel snelheden halen van rond de 5 kb/s, maar om naast KaZaA te connecten met MSN lukte dan niet meer.

Ik vind die snelheid echt niet kunnen, volgens speedtest moeten ze zo rond de 35kb/s halen. Verder weet ik ook niet hoeveel mensen daar in de straat/wijk bij Casema zitten en ofdat dat in deze mate ook mee te maken heeft.

Daarnaast weet ik ook niet hoe het momenteel precies is aangesloten en ofdat het ook daadwerkelijk goed is gebeurd. Ik vraag me bijvoorbeeld af ofdat het modem voor het contact doosje (TV/radio splitter) in de muur moet of daarna.

Ik zou dit graag willen weten hoe ik zelf kan kijken hoe ik die mensen kan helpen voordat ik Casema/Wanadoo ga beschuldigen voor wanprestaties over de extreem langzame verbinding...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 16:29

smallboy

N/A

Aetje schreef op 14 november 2003 @ 23:19:
Slecht carrier signaal. De kabel modem moet liefst zo dicht mogelijk bij het punt zitten waar de kabel in huis binnen komt. Dan heb je het beste signaal. Ook moeten er GEEN hoogfrequent versterkers of andere onzin (splitters ed die niet voor 2wegs verkeer zijn) tussen zitten.

Zet liever de modem in de kelder/meterkast/communicatiehok waar de kabel binnenkomt en trek een ethernet lijntje naar je PC. Ethernet kan makkelijk 100M zonder storing aan op UTP en 10MBit (denk dat die modem toch niet meer trekken gaat).
Hoe dichter de modem bij dat punt zit, hoe beter dat klopt. Maar 10 meter moet makkelijk kunnen hoor. Ik heb zelf kabelfoon internet (demon is aangevraagd :P ).Ik heb 2 splitters voor mijn modem zitten, en een meter of 8 kabel, en dat werkt gewoon goed. Ik denk dat het probleem ergens anders zit,

@Topicstarter: kun je niet een ander modem vragen om te testen ofzo? Misschien zit het probleem daarin.

• Makkelijk
Kippenijzer schreef op 17 november 2003 @ 12:22:
Mijns inziens zou het in zoverre helpen dat 1) mocht dat het probleem verhelpen, je je misschien wel schaamt voor de ongepaste manier waarop je een zeer arrogante houding aanneemt tegenover behulpzame mensen die je welgemeende adviezen geven of 2) je ontdekt dat het daar niet aan ligt en weet dus dat je het elders kunt gaan, zoeken, misschien een brakke kabelmodem. Heb je wanadoo zelf het modem al eens vanaf hun kant door laten meten?
wanadoo is zoals altijd amper te bereiken ;(

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook problemen gehad vlak na onze aansluiting met in dit geval een com21 modem..
Gewoon bellen met de helpdesk, als ze alle software oplossingen geprobeerd hebben (...) gaan ze maar eens kijken hoeveel signaal het modem krijgt, kan op afstand.
Was hier veel te laag, kenmerken:
1 Kb/sec down, ping van 20..

Upload was wel wat hoger dan down, maar niet geweldig.. slechter dan demos iig.

Monteurs kwamen langs, checkten signaal, en was idd veel te slecht. Ze hebben de hele kabelboom gecontroleerd, en maten -31 dBmV op de plek van het modem.
Na reparatie was het -11 dBmV.. fikse verbetering (logaritmische schaal..)

(Muur doosjes waren allebei kapot, allebei door casema geleverd,d us hun fout en gratis 3 keer monteurs langs, flink wat gratis aansluitmateriaal en als je lief vraagt vast ook nog wel coax stekkers ed)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

DK, mail me die gegevens ff, kan ik het account ff goedzetten, staat denk ik ergens verkeerd qua snelheid....

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje

theezeefje

Poehee

smallboy schreef op 17 november 2003 @ 13:37:
[...]

Hoe dichter de modem bij dat punt zit, hoe beter dat klopt. Maar 10 meter moet makkelijk kunnen hoor. Ik heb zelf kabelfoon internet (demon is aangevraagd :P ).Ik heb 2 splitters voor mijn modem zitten, en een meter of 8 kabel, en dat werkt gewoon goed. Ik denk dat het probleem ergens anders zit,

@Topicstarter: kun je niet een ander modem vragen om te testen ofzo? Misschien zit het probleem daarin.
Met 8 meter kabel en twee splitters ben je dik 7 dB signaal kwijt !!!
best zonde.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

mo·dem (het, de ~ (m.), ~s)
:?
Mag beide, omdat het (afaik) niet duidelijk is of modem nou een afkorting is van
de modulator/de demodulator
of
het moduleren/het demoduleren,
maar in zinsverband zou je dus logischerwijs kiezen voor de.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 18-11-2003 19:06 ]

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 16:29

smallboy

N/A

theezeefje schreef op 18 november 2003 @ 19:01:
[...]

Met 8 meter kabel en twee splitters ben je dik 7 dB signaal kwijt !!!
best zonde.
Ja, maar met een ping van 20 ms en geen snelheidsverlagingen (ik heb 512 kbit down en dat haal ik gewoon ook (op een paar kb (overhead) na)). Maar binnenkort kan er 1 splitter weg (adsl).

• Makkelijk
dankzei Theezeefje's hulp is t opgelost.. jaja, hij stond bij casema nog ingesteld op broadband basic... dat geeft natuurlijk conflictenm, vandaar de 200B/s B)..

ze hebben nu wel 32kB/sec down: de reacties: "JEZUS WAT GAAT DAT SNEL"

hoe makkelijk je een casema serial modem slachtoffer niet gelukkig kunt maken >:)

• theezeefje

theezeefje

Poehee

hij stond juist niet op broadband basic :D
maar op basic (demos) :o

• Makkelijk
Ook prima >:) Ik snap al die namen niet, hij stond iig op het beruchte witte-modem abo...

Verwijderd

smallboy schreef op 17 november 2003 @ 13:37:
[...]

Als je twijfeld dat hij de signaal verliest kan je altijd kabelmeters gebruiken.
Pagina: 1