Toon posts:

Cyclic redundancy check met een iso

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een, volgens mij, vreemd probleempje. Ik heb twee iso's (.bin) gedownload met kazaa, ik kan deze laden in deamontools, maar er zijn enkele files die ik niet op m'n HD kan kopiëren (foutmelding: cyclic redundancy check). Ik dacht dat zo'n foutmelding er alleen kan komen als de CD stuk is. Kan het zijn dat Kazaa een of andere byte om zeep heeft geholpen, of zou ik dan gewoon de iso niet kunnen laden?

Ik besef dat het niet legaal is wat ik doe, maar door erover te praten schend ik toch geen copyrights? Als dat laatste toch het geval mocht zijn, biedt ik mijn oprechte excuses aan, en zal ik mij zelfkastijden als boete.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 22:46:
Ik heb een, volgens mij, vreemd probleempje. Ik heb twee iso's (.bin) gedownload met kazaa, ik kan deze laden in deamontools, maar er zijn enkele files die ik niet op m'n HD kan kopiëren (foutmelding: cyclic redundancy check). Ik dacht dat zo'n foutmelding er alleen kan komen als de CD stuk is. Kan het zijn dat Kazaa een of andere byte om zeep heeft geholpen, of zou ik dan gewoon de iso niet kunnen laden?

Ik besef dat het niet legaal is wat ik doe, maar door erover te praten schend ik toch geen copyrights? Als dat laatste toch het geval mocht zijn, biedt ik mijn oprechte excuses aan, en zal ik mij zelfkastijden als boete.
Dat heb ik ook af en toe CRC fout. Download het maar op nieuw.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Ligt meestal aan een corrupte download. Alhoewel ik het ook weleens gehad heb toen mijn geheugen niet 100% was.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb een soort gelijk probleem:

[rml][ Raid] Allemaal crc errors op raid partities[/rml]

Het gebeurt alleen met grote files, had net een 260mb rar file naar me (raid0) betreffende partitie gekopieert en die gaf geen errors, maar zorda ik iso's/bins etc kopieer dan komen er crc's meestal aan het einde van het bestand!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Mister_X schreef op 15 november 2003 @ 01:25:
ik heb een soort gelijk probleem:

[rml][ Raid] Allemaal crc errors op raid partities[/rml]

Het gebeurt alleen met grote files, had net een 260mb rar file naar me (raid0) betreffende partitie gekopieert en die gaf geen errors, maar zorda ik iso's/bins etc kopieer dan komen er crc's meestal aan het einde van het bestand!
Kan met alle files gebeuren waar CRC op toegepast wordt. Alleen is de kans op fouten bij een groter bestand groter. Gewoon opnieuw downen en hopen dat ie goed gaat. Wellicht kan je een download manager gebruiken en zo min mogelijk verschillende download bronnen.

Meh ...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Twarp schreef op 15 november 2003 @ 01:28:
[...]

Kan met alle files gebeuren waar CRC op toegepast wordt. Alleen is de kans op fouten bij een groter bestand groter. Gewoon opnieuw downen en hopen dat ie goed gaat. Wellicht kan je een download manager gebruiken en zo min mogelijk verschillende download bronnen.
dat is het leuke nou juist, het zijn geen gedownde files, zelfgemaakte iso's die op me file server staan, als ik op me file server met prog. FireBurner de iso's check vind ie geen errors, zodra ik hem kopieer via het netwerk naar 1 van me raid partities , komen er crc's in, maar als ik hem kopieer naar me gewone ide partitie waar os en zo op staat, dan is ie weer error vrij! snappie? :)

heeft niet echt met dit topic te maken misschien, al dan wel dat hij ook crc heeft in zijn iso files...

[ Voor 8% gewijzigd door Mister_X op 15-11-2003 01:37 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
CRC check failed... jah die fout heb ik ook wel een keer gehad jah, dat is als je files van NTFS partitie naar NTFS partitie verkast... onder fat kan ik corrupted files gewoon copieren, NTFS geeft er dan een CRC error aan en weigert et te verplaatsen... (das tenminste wat ik ervan ervaren heb)

Bestand trashen en nieuwe versie downloaden die wel goed is.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Hmm oke, in ieder geval kan je erop aan dat je werk opnieuw moet doen, CRC fouten zijn meestal fataal. Het kan zijn dat je RAID hem verkl**t, dus zowieso even je systeem checken dan maar.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar bij enkele iso's, het ligt dus aan het downloaden. Bedankt voor de info.
GOT is terug online, weeeeeee :)
Pagina: 1