Beamer op 2.75 mtr ?

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Hey
Ik heb een kamer die 4x 2.75m is.
Ik vroeg mij af of er ook beamers zijn waarbij het mogelijk is om een beeld te projecteren op 2.75m.

kort maar krachtig,

PVoutput

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Kort maar krachtig: ja

(bij ons op het werk hangt er ook eentje die tussen de 2 en de 3 meter van de muur af hangt, geen idee welk merk :) )

Verwijderd

Tuurlijk kan dat, alleen het beeld wordt dan kleiner. Je kan een beamer zelfs een meter van het scherm hangen, alleen heb je dan een beeld van, zeg, 60cm?

Bij zo'n aanschaf zou ik de beamer niet afstemmen op de ruimte maar eerder andersom.

En als je goed zoekt op de site van fabrikanten, vind je ook wel tabellen/programmatjes waarmee je de projectiondistance kunt berekenen.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:23
Voor meeste home-cinema beamers die te koop zijn is ideale afstand 3m.
Je kan op 2.75 toch wel een beeld van 160/180 krijgen! groter wil je toch niet, want dan kijk je te veel van links naar rechts en heb je geen overzicht meer op wat er op het beeld te zien is.

Volgens de Sany LCD Projector Lens & Distance Calculator kan de Sanyo PLV Z1 (toch erg populair model)

vanaf 2.75m afstand, een beeld projecteren van
minimaal: 1.72x0.97m (diagonaal = 1.97m)
maximaal: 2.12x1.19m (diagonaal = 2.43m)

Volgens de Epson LCD Projector Lens & Distance Calculator kan de Epson EMP TS10 (vergelijkbaar in prijs/prestaties met de PLV Z1)

vanaf 2.75m afstand, een beeld projecteren van
maximaal: 1.86x1.05m (diagonaal = 2.13m)

[ Voor 48% gewijzigd door Arnold op 14-11-2003 23:24 ]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
ik heb voor de grap eens gekeken op aangeboden beamers:

Boxlight 3080 (Epson) zie ik staan met Brightness (Lumens) : 250 ANSI.
Op deze categorie beamers, zou je daar dvd - divx op kunnen afspelen en dat het er oke uitziet?

van beamers weet ik zo weinig ;(

PVoutput

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

knights16 schreef op 15 november 2003 @ 00:16:
ik heb voor de grap eens gekeken op aangeboden beamers:

Boxlight 3080 (Epson) zie ik staan met Brightness (Lumens) : 250 ANSI.
Op deze categorie beamers, zou je daar dvd - divx op kunnen afspelen en dat het er oke uitziet?

van beamers weet ik zo weinig ;(
Das wel errrug weinig 250 Ansi ... Moet je volgens mij al bijna een superrrdonkere kamer hebben.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Klopt Tom en dan nog is het flets.

Er is hier ook zo'n topic over 'voor wie een projector wil kopen', daarin staat veel nuttige info.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

[quote]Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 22:41:
Bij zo'n aanschaf zou ik de beamer niet afstemmen op de ruimte maar eerder andersom.
quote]

[Off Topic]
Heeft u een kamer bij mijn beamer, ik zoek er een van 4 bij 5,76 meter.
[On Topic]

Lijkt mij een beetje waanzinnig zoiets, ik al een aantal kamers en ik ga geen kamer voor mijn beamer kopen hoor, absurde opmerking al zeg ik het zelf. Soms moet je gewoon werken met de middelen die je heb.

Meh ...

Pagina: 1