Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...
dat is wel aan de te hoge kant. Koop een simpele hdd koeler of maak er zelf 1 (gewoon een 8cm koeler voor/onder hangen), die werken verrekte goed. een klein beetje airflow is al zat.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
ik denk dat het redelijk moeilijk is om even een 80mm fan in je laptop erbij te hangen...
naar mijn mening is het niet aan te raden om je harddisk op 55 graden te hebben, maar door het gebrek aan plek in de meeste laptops zou ik ni weten wat de meest efficiente oplossing hiervoor is. Net zoals bij een fan zal er voor een heatsinks waarschijnlijk ook te weinig plek zijn.
Miss is laten controleren of de warmte van alleen de harddisk komt, of dat de rest van de onderdelen ook erg warm zijn. Anders kan het miss liggen aan het feit dat de warmteafvoer in je laptop ni optimaal is.
naar mijn mening is het niet aan te raden om je harddisk op 55 graden te hebben, maar door het gebrek aan plek in de meeste laptops zou ik ni weten wat de meest efficiente oplossing hiervoor is. Net zoals bij een fan zal er voor een heatsinks waarschijnlijk ook te weinig plek zijn.
Miss is laten controleren of de warmte van alleen de harddisk komt, of dat de rest van de onderdelen ook erg warm zijn. Anders kan het miss liggen aan het feit dat de warmteafvoer in je laptop ni optimaal is.
Zolang je laptop stabiel draait, is het normaal. Zorg anders voor een koelere omgeving door een heatpad onder je laptop te gebruiken, of hem niet op je knieëen te gebruiken bijvoorbeeld
. In any case, de laptop-fabrikant heeft er heus wel rekening mee gehouden, dus ja, het is normaal dat hij zo heet wordt (ik heb het zelf ook). Verder is dit prima uit te vinden door op de site van de fabrikant te kijken, of de HDD technical specs na te gaan. Wegens zoekvraag/logisch nadenken gaat deze daarom dicht
Dit topic is gesloten.
![]()