[P4C800 Deluxe] Kan Asus update niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ik gebruikte altijd Asus Update om de bios van mijn mobo te updaten. Sinds ik van de week m'n bios heb geupdated naar versie 81012 werkte asus update echter niet meer. Nu heb ik hem geuninstalled en probeer hem nu weer opnieuw te installen maar krijg de volgende meldingen;

NT service registry error! Please reboot NT and run again

druk ik op OK en krijg ik dit;

Setup detected no Asus Motherboard
Installation will be aborted now

(na een reboot het zelfde verhaal)

Ook het updaten met AFUDOS gaat niet, krijg de melding; File creation error...

Het gebruik van ALT+F2 bij het opstarten (EZ Flash) levert enkel een reboot op.

• htf99
Niemand een Idee.. :/

PC Probe werkt nog goed maar als ik 'm opnieuw probeer te installeren krijg ik ook weer een lading errors.

Het lijkt er op dat m'n bios niet meer helemaal goed is maar wat kan ik hier aan doen als ik 'm niet kan updaten?

Of is het toch een windows (XP) kwestie?

Verwijderd

Kan je 'em niet gewoon handmatig flashen met desnoods een oudere bios?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dat probleem is ook bij de p4p800 deluxe aanwezig. Bij asus liggen ze volgens mij een beetje te slapen. Ook het bootlogo van de bios is van een blauwe kleur naar geheel zwart met hun logo veranderd.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Hm niet echt ontopic, maar wat voor 3dmark score haal jij met dit systeem?

Zou je misschien even contact op kunnen nemen via email dan? Bedankt..

• htf99
volgens mij is de installatie van de intel chipset utility de oorzaak van het probleem maar hoe deinstalleer je die?

• htf99
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 21:37:
Kan je 'em niet gewoon handmatig flashen met desnoods een oudere bios?
Je bedoelt in DOS, met afudos? Dat lukt ook niet. File creation error...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
HTF99_PCP schreef op 23 november 2003 @ 11:22:
[...]

Je bedoelt in DOS, met afudos? Dat lukt ook niet. File creation error...
Dan licht het dus niet aan die Intel driver.

{signature}

Verwijderd

never mind

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:26 ]

Verwijderd

Doe een een bios reset ik heb het ook gehad en het was daar mee opgelost.

• htf99
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 00:52:
Doe een een bios reset ik heb het ook gehad en het was daar mee opgelost.
En hoe werkt dat bij deze mobo, gewoon batterij er even uithalen?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

kijk eens in je manual, staat er mooi uitgelegd.

plastieken pinnetje verplaatsen, eventjes pc aanleggen (welke niet zal aanslaan) en pinnetje terug plaatsen. :+

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

HTF99_PCP schreef op 24 november 2003 @ 19:18:
[...]

En hoe werkt dat bij deze mobo, gewoon batterij er even uithalen?
zie User Guide pg 2-19 en 2-20

• htf99
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 00:07:
[...]

zie User Guide pg 2-19 en 2-20
Ja dat had ik moeten zien......

Ik heb m'n BIOS reset (en hopelijk alle instellingen weer goed terug gezet) maar kan ASUS update nog steeds niet installeren en AFUDOS zegt nog steeds "file creation error"

• htf99
Gisteren lukte het me ineens wel Asus update te installeren en m'n Bios te updaten. Pc ge-reboot en kreeg de melding dat m'n Bios corrupted was. Diskette erin met de 81014 Bios erop, geflashed en nu lijkt alles weer goed te zijn :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, ik kan asus update niet installeren... Ik heb dus handmatig even mijn bios geflashed, en geprobeerd asus update te installeren, lukt ook niet. Ik heb ook windows opnieuw geinstalleerd ook niet. Mensen nog tips waardoor het bij jullie wel weer ging werken?

Verwijderd

MEt de mobo cd van asus kun je ook flashen deze is bootable heb je het daar al mee geprobeerd ? :)

Verwijderd

jawel, het flashen ging goed, alleen nu kan ik dat flash utiltity nog niet gebruiken, en ik vind het rot dat ie mijn mobo dus niet in windows kent, ik heb er nu voor de rest nog geen problemen mee, maar wie weet wat er komen gaat en daar heb ik geen zin in, ik ben naar dit probleem gaan zoeken omdat mijn brander en dvd speler ook gek doen, zodra ik nero startte liep alles vast en moest ik rebooten, met alcohol 120% liep ie vast sloot ie het programma, deden mijn brander en dvd speler het niet meer. Maar daar zal ik anders nog wel over zoeken op het forum, heb ik nog niet gedaan...

Verwijderd

Hallo allemaal :*)
Ik zie dat hier een topic over het mobo AsusP4C800Deluxe gaat , dus ik dacht ik vraag hier ook wat over dat mobo.

Hier komt het: :*)

Ik zelf heb dus ook dat mobo sinds 2mnd maar als ik wil gaan overclocken , nou simpel het moederbord op Turbo mode wil zetten dan stopt de hele zaak ermee.

Ook als ik de processor 10% en hoger wil gaan zetten dan doet het niets meer.30% hoger kan kloppen omdat dan de vcore hoger moet gezet worden.

5% doet het wel maar zodra ik mijn moederbord op turbomode wil zetten dan doet mijn computer niks meer.En dat heb ik dus ook als ik alléén mijn moederbord op turbo wil zetten.

Mijn computer bestaat uit:
Processor - P4 2.8 GHZ @ 800MHZ FSB
Moederbord - Is bekend
Geheugen 2x512MB corsair Pc3200
Videokaart Gainward powerpack 1800GS(Nvidia 5950)
Dvd-brander
Cd-brander
2 x IBM/Hitachi hardeschijf 1x 80GB en ander 120GB
Chieftec dragon serie kast Bigtower 350Watt voeding , 6 koelers

Nou had ikzelf al gedacht aan de voeding maar daar denk ik dat er niks mis mee is , want in een andere computer loopt hij ook zeer goed.Alleen die heeft een AsusP4P800 deluxe en een Radeon 9800PRO 128MB VGA kaart.Hij kan wel met zijn mobo op turbomode met mijn voeding.

En 2e is deze computer alleen zonder de VGA kaart maar met een vele lichtere VGA kaart Hercules radeon 9000PRO 128mb deed hij precies hetzelfde.Kon ik hem ook niet op Turbo mode zetten.(mijn gainward was toen besteld ik moest het nog effe doen met mijn herculeskaart)

Ik heb gehoord en ook toen ik mijn mobo kocht dat dit AsusP4C800Deluxe zeer goed was te overclocken ook al standaard op Turbomode laten draaien.Dat zeiden ze waar ik hem gekocht heb.Want daar hadden ze ook zo'n mobo dat overclocked was.Wat ik doe is volgens mij niet zo hard overclocken.Als ik bij tomshardware ga kijken naar de review dan zetten zij ook zonder problemen het mobo op turbo.

Al met al gaat dat dus niet bij mij |:( , daarom vraag ik jullie hulp.Wat doe ik verkeerd(je kunt bijna niets verkeerd doen daarmee :o bios in gaan naar Advanced > jumperfree config. > Al overclocking tuner zet ik op manual of standaard > Performance mode zet ik op turbo.Dat is het dan heb ik dus niet mijn CPU overclocked daar kan ik kiezen tussen 5 - 10 - 20 - 30%) Manual en standaard allebei geprobeerd maar niks daar.Of is er dan wat aan mijn Moederbord.

Ik kan er inderdaad mee terug gaan maar dan wil ik van mezelf uit zeker weten dat ik er alles aan heb gedaan en dat ik niks verkeerd doe want het ligt ook niet naast de deur(maakt niks uit voor mij maar wel zonde als je voor nop zal gaan als het eventueel ook zo kan).
Bij voorbaad dank voor jullie moeite en eventuele hulp _/-o_ _/-o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 18:54 ]

Pagina: 1