Hallo mensen, morgen krijg ik een nieuwe tv, en nu wil ik alles zo regelen dat al het geluid via de tv gaat
dus:
Gamecube (DPL1/2) (via RGB kabel) > TV > Logitech Z-640
DVD (5.1) heeft coaciaal of 2x tulp > TV (OF meteen naar: ) > Logitech Z-640 (heeft alleen 3x jack of 2x tulp)
PC (tv-out) (2x tulp)(sterio) > (TV of meteen naar: )> Logitech Z-640
nou zijn de GC en het geluid van de tv-out geen probleem, maar de dvd speler wel, want de dvd heeft alleen coaxiaal geluid (5.1) of tulp (sterio)
en het Dolby setje (Logitech Z-640) heeft alleen 3 jacks (5.1) of 2x tulp (sterio)
Ik wil dus 5.1 geluid en niet sterio.
hoe kna ik dit nou oplossen? ik zit al dagen te denken, maar ik weet verder ook helemaal niet wat het coaxiaal geluid inhoud (nooit mee gewerkt) maar volgendsmij is het digitaal oid.
mijn enige idee is:
scart naar tv en dan via een scart uit >3 x jack (zelf maken/ kopen als het kan/bestaat)
Ik wil dus van Coaxiaal naar 3x jack met het behoud van het 5.1 signaal.
iemand tips?
dus:
Gamecube (DPL1/2) (via RGB kabel) > TV > Logitech Z-640
DVD (5.1) heeft coaciaal of 2x tulp > TV (OF meteen naar: ) > Logitech Z-640 (heeft alleen 3x jack of 2x tulp)
PC (tv-out) (2x tulp)(sterio) > (TV of meteen naar: )> Logitech Z-640
nou zijn de GC en het geluid van de tv-out geen probleem, maar de dvd speler wel, want de dvd heeft alleen coaxiaal geluid (5.1) of tulp (sterio)
en het Dolby setje (Logitech Z-640) heeft alleen 3 jacks (5.1) of 2x tulp (sterio)
Ik wil dus 5.1 geluid en niet sterio.
hoe kna ik dit nou oplossen? ik zit al dagen te denken, maar ik weet verder ook helemaal niet wat het coaxiaal geluid inhoud (nooit mee gewerkt) maar volgendsmij is het digitaal oid.
mijn enige idee is:
scart naar tv en dan via een scart uit >3 x jack (zelf maken/ kopen als het kan/bestaat)
Ik wil dus van Coaxiaal naar 3x jack met het behoud van het 5.1 signaal.
iemand tips?
This space is occupied