Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
het is wel mogelijk om met css je achtergrond vast te zetten.
background-repeat: no-repeat;
daar kan je het dacht ik mee doen
succes
Maar andere inbreng mag natuurlijk ook
Skat! Skat! Skat!
Kan je in een tabel een plaatje wel fixen dan?Ghoekzema schreef op 14 november 2003 @ 21:25:
Je kan het proberen met tabellen als css het niet doet, maar
het is wel mogelijk om met css je achtergrond vast te zetten.
background-repeat: no-repeat;
daar kan je het dacht ik mee doen
Ik kan in ieder geval niet backgound-repeat doen, want het was de bedoeling dat die plaatjes niet een echte background zouden worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Brabrabra op 14-11-2003 21:50 ]
Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!
Een andere mogelijkheid is diezelfde scrollable div, maar dan met een breedte van 100% en genoeg padding aan weerzijden.
Ik denk trouwens dat als je het plaatje helemaal opvult met een egale (of transparante) kleur, dat de filesize nog niet eens zo gek veel groter wordt (comprimeerd namelijk prima zo'n egaal vlak, zeker als je bijvoorbeeld png gebruikt)
[ Voor 33% gewijzigd door crisp op 14-11-2003 21:55 ]
Intentionally left blank
Frame 1, Frame 2, Frame 3
1 = 200px, 2 = variabel, 3 = 200px
En dan bij 1 en 3 natuurlijk je scrolling op 'no' zetten
Je zou plaatje links gewoon in een div kunnen gooien die je een float:left geeft... en plaatje rechts uiteraard (in de code) precies eronder opsommen maar dan met 'float:right' in de css.
Dat is toch gewoon de makkelijkste oplossing of zie ik nu wat vreselijk over het hoofd?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
je voorbeeld mag trouwens de volgende keer wel iets groter
Human Bobby
Ik heb al padding: 0px; margin: 0px in de style staan.
Brabrabra: heb je al gekeken naar de filesize als je er 1 grote PNG van maakt?
Intentionally left blank
Ja. Als je een groot zwart vlak hebt is het inderdaad een heel klein bestand, maar zodra ik dan die plaatjes er in plak is hij opeens weer groter dan als ik hem als jpg opsla.crisp schreef op 14 november 2003 @ 22:53:
Brabrabra: heb je al gekeken naar de filesize als je er 1 grote PNG van maakt?
en als PNG?Brabrabra schreef op 14 november 2003 @ 22:57:
[...]
Ja. Als je een groot zwart vlak hebt is het inderdaad een heel klein bestand, maar zodra ik dan die plaatjes er in plak is hij opeens weer groter dan als ik hem als jpg opsla.
Intentionally left blank
Dat bedoel ik. Als groot zwart vlak is de png klein, maar met de 'banners' er in opeens niet meer.
Hmm.. neeESteg schreef op 14 november 2003 @ 23:11:
Gebruik je dan wel de transparency-mogelijkheid van het PNG-formaat..?
Maar ik wil nu graag weten of ik die rand tussen de scrollbalk en de rand van de pagina ook weg kan halen (in die div).
[ Voor 12% gewijzigd door Brabrabra op 14-11-2003 23:19 ]
-meestal kleiner
-werkt ook in 's werelds meest gebruikte browser zoals het hoort
leoaq.fm // Jeune Loop