Toon posts:

[vb] datagrid scrollbalk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een datagrid die via een ADO control data laat zien. Nou heb ik er iets aan toegevoegd zodat je (net als in access) door het klikken op een kop in de datagrid de records kan laten sorteren, oplopend en aflopend.

klein stukje uit de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
If InStr(adocontrol.Recordset.Sort, "Asc") Then
        ' z-a sortering
        strSortString = strSortField & " Desc"
Else
        ' a-z sortering
        strSortString = strSortField & " Asc"
End If
adocontrol.Recordset.Sort = strSortString

Maar nou klopt de scrollbalk van de datagrid niet meer :/ Als ik een paar keer verschillende kolommen sorteer dan klopt er geen meter meer van de positie van de scrollbalk. Het lijkt er op dat de scrollbalk zichzelf vasthaakt aan een record en deze altijd als beginpunt ziet. Ook al staat deze record door het sorteren niet meer bovenaan. Iemand een idee, ik heb me kapot gezocht en kom er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik er vanuit gaan dat er een fout zit in de visual basic datagrid? Niemand schijnt te weten hoe het kan dat als je een ADO control sorteerd (welke een hele normale optie is) de scrollbar van het datagrid dat gekoppeld is aan het ADO control voor geen meter meer werkt (lees positie niet klopt). Is er dan niemand die ooit de kolommen in een datagrid heeft gesorteerd in visual basic? Ik heb echt 3 dagen lang gezocht naar oplossingen maar of ik heb heel erg slecht gezocht of er zit een fout in het datagrid component. Als iemand een oplossing weet ....PLEASE.....

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?