Toon posts:

Belkin Kabel/DSL-gatewayrouter disconnect (icm ZeelandNet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort in titel genoemde router. Configuratie gedaan en alles draait goed! Uiteraard met een probleem anders open ik geen topic ;)

Het gaat dus om deze router : http://catalog.belkin.com...elDSL%2E%2E%2Eyrouters%2F

Configuratie van het WAN gedeelte staat op DHCP en MAC is gekloond van m'n vorige netwerkkaart. Connectie maken met ZeelandNet is geen probleem.

Configuratie van LAN gedeelte staat op fixed IP adres, is ten alle tijden te bereiken. DHCP server op router staat uitgeschakeld omdat ik al een W2K server heb draaien met alle benodigde services. Hier zit dus het probleem niet.

Probleem is als volgt :
Ik start de router en ik heb connectie. Ik kan alles bereiken, zowel op IP als op DNS naam. Echter als ik vervolgens zo'n 10 a 15 minuten niks doe (ja ja, ik laat soms de computer even alleen ;) ) is de verbinding weg gevallen ondanks dat de router zelfs aangeeft dat de verbinding nog draait. Op dat moment kan ik dus niks meer bereiken op IP en DNS naam.

Herstarten van de router is de enigste optie om verbinding te herstellen.

Nu weet ik dat ZeelandNet wat problemen heeft met een aantal routers mbt ARP requests e.d. echter kan ik niks instellen wat hiermee te maken zou kunnen hebben. De laatste (en enigste) firmware draait al op de router.

Vraag is of iemand hetzelfde probleem heeft (niet zozeer icm ZeelandNet kan me voorstellen dat dit een router probleem is, en niet zozeer een ISP probleem) en of hiervoor wellicht een oplossing is?!

Verwijderd

Topicstarter
Eerste en laatste schopje om 't nogmaals onder de aandacht te brengen O-)