Monitor suspend uitzetten...

Pagina: 1
Acties:

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik mijn linux bak een tijdje laat staan (X draaiend), dan gaat de monitor in suspend/standby whatever... Het gaat zwart iig...

En het is eigenlijk de bedoeling dat dat NIET gebeurd en hoewel er al vanalles geprobeerd is blijft het probleem zich voordoen... Ik heb geen APM of ACPI support in mijn kernel meegebakken, dus ik snap eigenlijk zowiezo niet wie of wat die power management toggled (X neem ik aan)... Of ik het aan of uit zet in mijn bios lijkt ook geen verschil te maken :/

Verder zou het commando:
xset s off
moeten werken, maar dat doet het ook niet :/

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 09:58

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

TheDuke schreef op 14 november 2003 @ 19:49:
Als ik mijn linux bak een tijdje laat staan (X draaiend), dan gaat de monitor in suspend/standby whatever... Het gaat zwart iig...

En het is eigenlijk de bedoeling dat dat NIET gebeurd en hoewel er al vanalles geprobeerd is blijft het probleem zich voordoen... Ik heb geen APM of ACPI support in mijn kernel meegebakken, dus ik snap eigenlijk zowiezo niet wie of wat die power management toggled (X neem ik aan)... Of ik het aan of uit zet in mijn bios lijkt ook geen verschil te maken :/

Verder zou het commando:
xset s off
moeten werken, maar dat doet het ook niet :/
Staat het ook in de Bios uit ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

UNICRONBOT: lees z'n post ;) En het heeft IMO weinig zin om de TS te quoten, maargoed.

Als je al xset s off hebt gedaan (m'n eerste gok :)), dan kan je ook kijken of je DE niet standaard een screensaver heeft draaien?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 15:14

deadinspace

The what goes where now?

Probeer het eens met
code:
1
xset s 0 0 0

Dat gebruikte ik altijd, tot ik het gewoon in XFree's config uitzette. Dat laatste kun je bereiken met
code:
1
2
3
4
        Option          "BlankTime"             "0"
        Option          "StandbyTime"           "0"
        Option          "SuspendTime"           "0"
        Option          "OffTime"               "0"

In je ServerLayout sectie.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 08:47
Kun je niet gewoon in een keer heel DPMS uitschakelen? Het uitschakelen wordt toch uiteindelijk door DPMS gedaan ipv een screensaver?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker