Toon posts:

whatta F**K ?? Abit KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yeah mijn nieuwe mobo is er.. Abit KT7 met een Duron 800 en nieuwe kast van 350 W!!!

O Joy!!!

Maar wat is dat nou.. als ik in de bios heb gekloot moet ik dan eerst heel de stroom er af halen voordat ie uberhaupt weer opnieuw start...raar??
Zelfs als ik windows heb afgesloten moet ik weer heel die pleuris stekker er uit trekken.

Iemand ervaring hiermee??

:?:?:?

Verwijderd

Is t'ie overgeklokt?
Lijkt op een processor die een beetje moeilijk doet. Stel eens de Failsafe Defaults in en zie of dat helpt. En alle kaarten minus de Video kaart eruit. Om te zien dus waar het aan ligt.
(8>

Verwijderd

Je moet de suspend to ram jumper omzetten, naar de andere stand. Ik weet niet precies meer waar het allemaal zit en hoe het heet, moet je ff in het boekje kijken...(ben aan het verhuizen en alles ligt overhoop)De jumper zit ergens in het midden van het mobo. Duurde ook een paar uur voor ik er achter kwam :)

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 11:37
Dit probleem heb ik ook gehad met m'n KT7 RAID. Tijdelijk had ik één HD op de standaard IDE controller en moest ik ook de stroom eraf halen wanneer de computer opnieuw opstartte. Bij mij was het probleem verdwenen nadat ik m'n twee schijven als RAID 0 op de raid controller had gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een gewone KT7 zonder RAID en de Duron is nog niet overgeclockt.

Mries! zit volgens mij wel in de goede richting met zijn suspend to RAM functie.

Moet ik dan ook iets veranderen in de BIOS??

De jumper staat nu op enabled en de suspend to RAM in de Bios staat op S1 (POS).

Nou heb ik ff in dat boekie gelezen maar ik weet niet of ik dat moet veranderen..beetje onduidelijk uitgelegt..

Als ik nu de Jumper op 2&3 zet moet ik dan de str functie op STR of POS zetten??

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
jep had ik ook. Wat je moet doen.. default settings laden. En ff alleen de multiplier instellen. Kijken of hij dan wel normaal reboot. Zoniet dan ff jumper op mobo voor clear cmos gebruiken om je bios leeg te maken.

Het is een of andere vage instelling die dit veroorzaakt.

Als je hulp nodig hebt kun je me contacten op icq #18333773

• RestlessCitizen
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Misschien wat te simpel gedacht, maar niettemin vermeldenswaard:
Ik heb hetzelfde stekker eruit/erin-probleem gehad met m'n KT7RAID. Hij ging wel aan via de On-knop, maar bij afsluiten van Windows bleef de kast draaien. Stekker eruit dus.
Bleek dat het kabeltje van de Aan/Uit-knop naar het mobo verkeerd om zat.

MM durft er gewoon voor uit te komen.
Pagina: 1