Toon posts:

[xp] mount probleem met ipod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e generatie ipod van 20 gig.
Als ik die aansluit via de firewire krijg je eerst het apple logo te zien en daarna meteen Loskoppelen Toegestaan.
Hij unmount dus direct na het aansluiten. Eerst deed hij dit niet, maar volgens mij sinds ik itunes heb wel.

Ik heb itunes ge-uninstalled, dat hielp niets. Ehphod geïnstalleerd, maakte ook niets uit. Daarna heb ik andere firewire kaart erin gepropt, maar hiermee had ik hetzelfde probleem.

Daarna heb ik op een andere w2k pc het geprobeert. Dit werkte mooi. Heb mbh de updater alles herstelt, maar nu doet hij het nog steeds niet op de WinXP pc.

Ik kan dus ook nergens eigenschappen van het apparaat veranderen, omdat die niet komen te staan bij de hardware lijst. Ook als ik de pc naar nieuwe hardware laat zoeken vind hij de ipod niet.

Wat moet ik eraan doen om het niet automatisch te laten unmounten? Want zo kan ik er geen muziek opzetten.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:40:
Ik heb een 2e generatie ipod van 20 gig.
Als ik die aansluit via de firewire krijg je eerst het apple logo te zien en daarna meteen Loskoppelen Toegestaan.
Hij unmount dus direct na het aansluiten. Eerst deed hij dit niet, maar volgens mij sinds ik itunes heb wel.

Ik heb itunes ge-uninstalled, dat hielp niets. Ehphod geïnstalleerd, maakte ook niets uit. Daarna heb ik andere firewire kaart erin gepropt, maar hiermee had ik hetzelfde probleem.

Daarna heb ik op een andere w2k pc het geprobeert. Dit werkte mooi. Heb mbh de updater alles herstelt, maar nu doet hij het nog steeds niet op de WinXP pc.

Ik kan dus ook nergens eigenschappen van het apparaat veranderen, omdat die niet komen te staan bij de hardware lijst. Ook als ik de pc naar nieuwe hardware laat zoeken vind hij de ipod niet.

Wat moet ik eraan doen om het niet automatisch te laten unmounten? Want zo kan ik er geen muziek opzetten.
Als je een apple logo te zien krijgt (op de iPod mag ik aannemen) dan wordt/is ie gereset.
Ik heb geen id welke hardware je gebruikt aangezien je dat niet vermeld , maar kan wel meedelen wat ik zelf gebruik en hoe ik werk.

Draai WinXP zonder SP's
Had iTunes al geïnstalleerd.
Firewire kaart ingebouwd (el cheapo 400 Mbps van Sweex std. drivers van WinXP)
iPod aangesloten
Updater tool van apple voor de iPod gedownload en gedraait
iTunes laten synchen met de iPod.

Later is daar nog een update van iTunes overheen gegaan.

Misschien dat je je iPod weer ff met de updater terug moet zetten in de fabrieks instellingen + leeg halen en dan nog eens proberen.

Het instellen van automagisch umounten of niet, kan nl. pas als ie binnen iTunes te zien is.

Wat ook belangrijk is dat je de service iPodService.exe hebt draaien om te kunnen synchen. In de taakplanner kan je zien of die draait. Zo niet ff aanzetten binnen services van Windows.

[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 14-11-2003 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op 14 november 2003 @ 20:30:
[...]

Als je een apple logo te zien krijgt (op de iPod mag ik aannemen) dan wordt/is ie gereset.
Ik heb geen id welke hardware je gebruikt aangezien je dat niet vermeld , maar kan wel meedelen wat ik zelf gebruik en hoe ik werk.

Draai WinXP zonder SP's
Had iTunes al geïnstalleerd.
Firewire kaart ingebouwd (el cheapo 400 Mbps van Sweex std. drivers van WinXP)
iPod aangesloten
Updater tool van apple voor de iPod gedownload en gedraait
iTunes laten synchen met de iPod.

Later is daar nog een update van iTunes overheen gegaan.

Misschien dat je je iPod weer ff met de updater terug moet zetten in de fabrieks instellingen + leeg halen en dan nog eens proberen.

Het instellen van automagisch umounten of niet, kan nl. pas als ie binnen iTunes te zien is.

Wat ook belangrijk is dat je de service iPodService.exe hebt draaien om te kunnen synchen. In de taakplanner kan je zien of die draait. Zo niet ff aanzetten binnen services van Windows.
Dat apple logo zie je altijd als je de ipod aansluit op de pc. Dus dat is wel normaal. Ik heb op een andere pc de ipod al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Nu is hij gewoon helemaal leeg, maar ik kan nog steeds niet de ipod aanspreken
Die IPodService heb ik aangehad. Dan werd iTunes gestart, maar dan liep het ongeveer vast, omdat hij toch niet de ipod kon aanspreken. Die heb ik dus uitstaan nu.
Windows zou gewoon een extra hardeschijf moeten detecteren, maar omdat de ipod zichzelf al meteen weer unmount ziet windows de extra schijf niet. En dus ook niet bij apparatenbeheer.

Heeft niemand anders hetzelfde probleem gehad?

• SpamLame

SpamLame

niks

Achteraf was mss handiger om topic in /33 te posten.

Het is mij nog niet opgevallen dat je het apple-logo krijgt bij dock-en.
Wel bizar dat ie zichzelf gelijk afmeld.
Mss gevalletje garantie??

• SpamLame

SpamLame

niks

hmm, jij gaf aan een apple logo te krijgen als je dockt.

ik krijg hem niet bij docken, alles synchen/laden/instellingen behouden gaat wel goed.
het log krijg ik alleen je zien bij een compleet lege batterij en voor zover ik begrepen heb is dat een soort reset

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:51
Als je nog een oude hd hebt van minimaal een gig... dan kan je die eens in je pc zetten en dan zou je windows 2k/xp daar eens schoon op kunnen zetten.

Eens kijken of je iPod dan wel werkt (op de schone windows install).

Lekker!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de itunes/ipod service uitstaan, daarna ipod aangesloten, via apparatenbeheer aangezet, terug gezet naar de fabrieksinstelling en daarna ehphod opgestart.

Nu werkt hij wel goed. Maar ituns doen nog steeds moeilijk. Dus het is een bug in intunes.

Ondertussen heb ik ook een andere firewire kaart erin gedaan, dit leek eerst te helpen, daarna kreeg ik weer dezelfde fouten en nu dus niet meer. Ik weet niet wat er fout gaat, maar hij doet het nu in ieder geval weer met ehphod.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vervolg op topic: Zelfde probleem onder Windows 2000 professional

Ik heb het firewire kaartje geinstalleerd, dit is door windows herkend en voorzien van drivers. Lijkt allemaal prima te werken.

Dan prik ik mijn firewire kabel in het kaartje en in mn ipod aan de andere kant.

Mn iPod (eveneens 2nd gen) geeft een vinkje, 'Ok to disconnect' en dat is alles.
Ik krijg er in Windows geen schijf bij, iTunes heb ik geinstalleerd staan maar hij start hem niet.
Als ik iTunes zelf open zie ik ook geen mogelijkheid om de muziek van of naar de iPod te krijgen.
Ik heb de software Updater geinstalleerd die hierboven staat maar bij het openen krijg ik een foutmelding (niet onthouden) en hoewel het schermpje in beeld staat kan ik geen knop 'Herstellen' of die andere indrukken.

Iemand een oplossing? De firewire lijkt me goed, ik heb geen andere om mee te testen maar die lijkt me op zich niet kapot.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

KICK!

Ik heb nu Windows XP, zelfde hardware, zelfde fouten. :'(

Ik heb net EphPod geinstalleerd, maar aangezien mijn iPod geen drive aanmaakt krijg ik ook geen kans om die te selecteren... gevolg: EphPod crasht.

[ Voor 53% gewijzigd door Dark Blue op 19-12-2003 23:12 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kick... :'(

iPod software geinstalleerd, dat MusicMatch geinstalleerd, er staat nou een mooi iPod icoontje in mn tray dat ie NIET connected is... ding doet niks :'(

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dit begint zielig te worden he? :'(
Straks maar eens even die hele Firewire kaart eruit gooien, pech is dat dan mn hele hardwarebeheer crasht... ja, windows xp we houden van u... (windows 2k was gewoon beter :( )

Pagina: 1