WD raptor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb 2 Raptors in Raid hange maar tijdens het gamen merk ik dat 1 vd 2 schijven heel even stopt en dan weer gaat spinnen. Nadoe modus: "klak (uit), bzzzzzzz (spint weer op)" Alles hangt dan ook een seconde of 2

Het gebeurd best vaak tijdens Max Payne 2 en Fifa2004....

Heb het probleem echt sinds kort.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Die wd tooltjes geven geen fouten....

Ben bang dat ik dadelijk alles kwijt ben....

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb 2 Maxtor Schijven in mijn pc hangen (2x80GB - raid0 - Promise TX2000). Ik heb een aparte fileserver voor de rest van mijn schijven. Wanneer ik naar een LAN ga doe ik de grootste schijven die ik heb in mijn gamepc. Ik heb dan in totaal 6 schijven. Wanneer ik dan ga gamen valt 1 van de 2 schijven die in mijn raid array zit uit, en spint weer op. (percies zelfde probleem dus). Dit gebeurt alleen tijdens het gamen, dus waarschijnlijk word mijn voeding te zwaar belast, en valt de schijf die het meest kwetsbare is voor een lage spanning (of degene die het minste krijgt) uit.

Dus mijn vraag, wat voor voeding gebruik je in dit systeem?

[ Voor 3% gewijzigd door Black_Adder op 14-11-2003 17:43 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

het is idd aannemelijk dat het je voeding is

wat ik zelf heb gehad ( ik heb nl. ook 2 WD Raptors in RAID ) is hetzelfde

ik zou als ik jou was heel snel gaan backuppen na 2 reboots was het gedaan met m'n RAID. 1 van de hardeschijven was er al na 7 dagen mee opgehouden!

gelukkig door uitstekende service en garantie van WD had ik me systeem na 3 dagen weer in RAID draaien!

• Riesjard
  • Niet online
Een chieftec 360 watt.

Het klinkt heel logisch wat je zegt maar in mijn geval lijkt het me sterk...

Ten 1e moet 360w toch ruim voeldoende zijn voor mijn systeem (9800AIW, CDfikker, DVD-spelertje, 2 raptors en that's it)
Dat moet op een 300w toch nog te doen zijn.
En ten 2e heb ik het probleem niet eerder gehad en ik heb em al een paar maanden....

En verder blijft mn 12 volt(net als de andere voltages) gewoon stabiel tijdens het gamen (volgens asus probe)

Verwijderd

is het niet gewoon de power saving van windows? Mijn 2e hdd (niet in raid) gaat ook uit als je hem niet gebruikt.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Mijn ervaring met schijven die uitvallen en daarna weer opspinnen is dat het de HD is of de voeding. Heb je bij WDDIAG ook de extended test al gedaan?

Hoe warm worden je raptors trouwens?

[ Voor 30% gewijzigd door Kleintje81 op 15-11-2003 01:44 ]

BF2 stats Systemen

• Riesjard
  • Niet online
Niet warm. Temp kun je niet zien als je ze in raid hebt...

Maar er hangt een koeler voor en de hdd is gewoon koud als je je hand er op legt.....

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat het de voeding wel is anders post je je systeem een keer in Welke voeding heb ik nodig in Overige Hardware

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Grote kans dat het aan je molexen ligt. Heb ik ook gehad met m'n vorige voeding de molex maakte niet helemaal goed contact dus de schijf viel af en toe gewoon weg. Dus dat tik geluid en dan later spinde deze gewoon weer op.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Riesjard
  • Niet online
MICHIEL123 schreef op 16 november 2003 @ 15:23:
Grote kans dat het aan je molexen ligt. Heb ik ook gehad met m'n vorige voeding de molex maakte niet helemaal goed contact dus de schijf viel af en toe gewoon weg. Dus dat tik geluid en dan later spinde deze gewoon weer op.
Dit is het idd. De hdd die steeds stopte gebruikte de molex die vanaf mn 9800 all-in-wonder met verloopje kwam.
Dat verloopje had ik er gister afgehaald en een floppy power kabel op mn videokaart gedaan.

Het klinkt allemaal heel wazig maar tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad.... :D
Pagina: 1