www.tradealliance.nl
P100 iod. met 16meg. en linux router project hd is niet nodig alleen flop en paar netwerkkaarten.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
Eh jij zegt servertje. Moet hij ook file/ftp/http/mail etc. server zijn of alleen maar router/gateway. Voor een router/gateway draaiend onder linux is een 386DX40 met 8MB de minimale eis.
Ik draai hier met een P60 16MB en de kabelverbinding blijft de bottleneck (6 clients), niet de server. In principe zijn videokaart/toetsenbord/monitor alleen nodig om de bak te installen. Later kun je hem remote vanuit één van je clients beheren (met telnet).
Nadeel van een linux router is dat het je iets meer moeite kost om het ding aan de praat te krijgen.
Voordelen zijn er legio:
Lagere systeemeisen
Na installatie geen videokaart/ toetsenbord/ muis etc nodig
remote beheer
Enorm stabiel
Voor een linux router zijn er 2 mogelijkheden:
1. Complete distributie installeren... minimaal 200 MB HD nodig http://www.linux-nl.cx/html/masquerading.html
2. Linux router project disk. Dit is een linux kernel die op 1 diskette kan en waar je met wat doorlezen van http://www.linuxrouter.org al snel een router op de been hebt. In principe is hier alleen een floppydrive nodig (dus geen HDD).
Ik draai hier met een P60 16MB en de kabelverbinding blijft de bottleneck (6 clients), niet de server. In principe zijn videokaart/toetsenbord/monitor alleen nodig om de bak te installen. Later kun je hem remote vanuit één van je clients beheren (met telnet).
Nadeel van een linux router is dat het je iets meer moeite kost om het ding aan de praat te krijgen.
Voordelen zijn er legio:
Lagere systeemeisen
Na installatie geen videokaart/ toetsenbord/ muis etc nodig
remote beheer
Enorm stabiel
Voor een linux router zijn er 2 mogelijkheden:
1. Complete distributie installeren... minimaal 200 MB HD nodig http://www.linux-nl.cx/html/masquerading.html
2. Linux router project disk. Dit is een linux kernel die op 1 diskette kan en waar je met wat doorlezen van http://www.linuxrouter.org al snel een router op de been hebt. In principe is hier alleen een floppydrive nodig (dus geen HDD).
Ik heb een jaar lang thuis een pentium 60 met win95 als server gebruikt....werkte prima nooit problemen gehad! win98 draaide te langzaam vond ik daarom heb ik er win95 opgezet. Ik gebruikte sygate 3.0 voor het internet aan de 2 clients door te geven en draaide 24 uur een ftp server. Ik kon hem makkelijk 30 dagen zonder reboot laten draaien.
Nu is mijn dual BP 366@550 de server geworden met win2k final omdat ik een atlhon 500@750 heb gekocht...werkt ook top
ftp server is nu 60 gig

RobbyNitroz
Nu is mijn dual BP 366@550 de server geworden met win2k final omdat ik een atlhon 500@750 heb gekocht...werkt ook top
ftp server is nu 60 gig
RobbyNitroz
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Ikke heeft P166 met 64 MB en SCSI HD'tjes met Win2000 en werkt toppie!
FTGate geinstalleerd en mailen maar met die bak... daarnaast gebruik ik hem om m'n site op 800x600 te kijken (heb er dus wel een monitor en toetsenbord aan hangen) en voor de opslag van m'n MP3 collectie!
FTGate geinstalleerd en mailen maar met die bak... daarnaast gebruik ik hem om m'n site op 800x600 te kijken (heb er dus wel een monitor en toetsenbord aan hangen) en voor de opslag van m'n MP3 collectie!
De server waar het HardWare Forum op draait is een Pentium133 met 48MB EDO RAM, en is powered by Linux Slackware 7 (Kernel 2.2.13)... draait perfect.
wij delen met z'n drieen een kabelmodem en hebben als server:
RedHat 6.1 op een:
P 233
48mb geheugen
1 gig HD
any beeldscherm
any toetsenbord/muis
draait goed, in principe is het installeren, insealen en niet meer aankomen, want het gaat toch niet/nooit down.
als je goed overweg kan met linux, en geen X-windows nodig hebt, voor het configgen, heb je al genoeg met 16 MB geheugen. Als je X wel nodig hebt is extra geheugen wel nodig (anders kun je heel vaak koffie gaan halen)
wij gebruiken hem tevens als ftp server, en om data heen en weer te kunnen gooien tussen de Pc's en de mac van m'n huisgenoot.
RedHat 6.1 op een:
P 233
48mb geheugen
1 gig HD
any beeldscherm
any toetsenbord/muis
draait goed, in principe is het installeren, insealen en niet meer aankomen, want het gaat toch niet/nooit down.
als je goed overweg kan met linux, en geen X-windows nodig hebt, voor het configgen, heb je al genoeg met 16 MB geheugen. Als je X wel nodig hebt is extra geheugen wel nodig (anders kun je heel vaak koffie gaan halen)
wij gebruiken hem tevens als ftp server, en om data heen en weer te kunnen gooien tussen de Pc's en de mac van m'n huisgenoot.
Probeer anders een leuke dual pentium Pro op te snorren, dat zijn goeie servers.
Kijk anders hier ff of je wat kan vinden
www.abgcomputers.nl
F.
Kijk anders hier ff of je wat kan vinden
www.abgcomputers.nl
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Of een quad PPro IBM PC Server, is ook leuk. 
Misschien moet je toch even vertellen wat er nou precies moet gaan gebeuren, hoeveel users enzo...
Misschien moet je toch even vertellen wat er nou precies moet gaan gebeuren, hoeveel users enzo...
Weet iemand wat genoeg is om een Ftp/Http/Pop3/Quake3-server een beetje lekker te kunnen draaien?
Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'
De bedoeling is als volgt:
server moet het volgende besturen tussen 3 client pc's
* internet (24 uur bereikbaar zijn)
* ftp
* online gamming (kep sygate maar
werkt niet
met online gamen)
online gaming - met 3 pc's het WON op of Westwood online. Dut lukt nog steeds niet tegelijk wel als 1 client dat doet No Problemo
Dus ik dacht dan maar een servertje bouwen !!!
Alleen zit ik nog een beetje te dubben
Windows of Linux
Ridge
server moet het volgende besturen tussen 3 client pc's
* internet (24 uur bereikbaar zijn)
* ftp
* online gamming (kep sygate maar
online gaming - met 3 pc's het WON op of Westwood online. Dut lukt nog steeds niet tegelijk wel als 1 client dat doet No Problemo
Dus ik dacht dan maar een servertje bouwen !!!
Alleen zit ik nog een beetje te dubben
Windows of Linux
Ridge
www.tradealliance.nl
wat is de minimale systeem eis voor een windowsbak als server?
Ridge
Ridge
www.tradealliance.nl
ik heb een p133 met 64mb edo simmetjes
nt 4 server met sp6
wat 1 bottleneck is is een slome quantum 810meg hdd...
ik heb er ftp, mail, web, en router, op geinstaleerd...
oja en een mirc logbotje

en het werkt opzich prima
alleen als je een bijdehand broertje hebt dat 30 printopdrachten geeft van 4 paginaa's dan gaatje server over de kop, althans, hij trok het hier niet echt..

iig
zo rond de p120 moet wel gaan, ik zou voor nt min. 48 mb nemen, en linux minder..
nt 4 server met sp6
wat 1 bottleneck is is een slome quantum 810meg hdd...
ik heb er ftp, mail, web, en router, op geinstaleerd...
oja en een mirc logbotje
en het werkt opzich prima
alleen als je een bijdehand broertje hebt dat 30 printopdrachten geeft van 4 paginaa's dan gaatje server over de kop, althans, hij trok het hier niet echt..
iig
zo rond de p120 moet wel gaan, ik zou voor nt min. 48 mb nemen, en linux minder..
Pagina: 1