Gratis Plesk / Ensim alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15309

Topicstarter
Ik weet niet zo goed in welk forum ik dit kwijt moet maar ik denk dat hier de meeste mensen zitten die met webhosting te maken hebben.

Ik ben op zoek naar een opensource server beheer programma waarmee je via een webinterface users kan beheren inclusief apache virtual hosts, mail, ftp, quota's ed. Gericht op het beheer van webservers met meerdere virtual websites.

Plesk en Ensim zijn bekende commerciele pakketen voor dit doel maar zijn er ook gratis / open source alternatieven?

Voor Webmin is momenteel een module in ontwikkeling: Virtualmin, maar Webmin heeft niet echt mijn voorkeur. Heeft iemand ervaring met Virtualmin?

Het heeft ook mijn intresse om zelf een dergelijke tool te bouwen, de front-end is niet zo'n probleem en met php/mysql is dit eenvoudig de realiseren. Waar ik echter geen ervaring in heb is het omzetten van alle gegevens naar configuratie bestanden voor de web/mail/dns daemons. Dit moet natuurlijk ook nog veilig gebeuren. En er is natuurlijk behoorlijk wat tijd nodig om een systeem als dit te ontwikkelen.

Dus ik wil me eerst orienteren op bestaande software voor dit doel, waarom zou je opnieuw het wiel uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 19:25

jep

Ik weet niet of je ooit naar directadmin(.com) hebt gekeken? Het is schitterend! Ik ben vrij technisch als het om servers gaat en kon niet met Plesk werken, veel te beperkt! Met directadmin kun je customizen tot in het oneindige en de support is snel en geweldig.

Ik wil je 'm als reseller wel tegen reseller prijs (89 dollar) door verkopen als je wilt..Die 89 euro betaal je volgens mij puur voor de software, want het is echt peanuts. Ik heb het nu op 2 machines draaien en vind het geweldig in veel situaties!

Een aanrader dus...

P.s: Is open source tot en met, op het licentie file'tje na geloof ik. Alleen niet gratis.. maar dan krijg je wel wat. :)

[ Voor 11% gewijzigd door jep op 14-11-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs