Toon posts:

Heatpipe of Fancooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit te twijfelen tussen de Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 mb (€358) en de Sapphire Ultimate Radeon 9800 Pro 128 mb (€418)

Het enige verschil tussen deze kaarten is de cooling. Ik weet alleen niet of het heatpipe systeem die 60 euro meer wel waard is...

Is het nu echt zo effectiever dan fan cooling?
En hoe zit dat met overclocken?

Ben nogal een noob op dit gebied..

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
ik denk dat je bij heatpipe sneller tot je max oc zit.
ik zou voor lucht gaan.
bespaart ook nog eens een hoop euri

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. het voordeel van de heatpipe is dat er geen draaiende onderdelen op zitten dus hij maakt niet zo'n herrie.. Hij zal kwa tempratuur niet veel verschillen.. Dus het moraal van dit verhaal is dat je als je niet voor stilte gaat je beter de goedkopere kaart kan nemen...

Verder is er met de search wel het een en ander te vinden over de verschillen luchtkoeling / heatpipe...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Anders neem je de versie met de fan erop en een losse zalman HP80A of HP80C. Ben je goedkoper uit en is precies hetzelfde zo niet beter (bij die C kan je nog een grote fan eraan hangen, stiller en koelt beter)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je wil overclocken kan je beter voor die met fan gaan, en als je stilte wilt kan je beter die met heatpipe nemen

persoonlijk zou ik voor die met fan gaan (scheelt je toch weer 60 euri)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reply's! _/-\o_

Ben een stuk wijzer nu...
Ik heb alleen nog 1 vraag..

Heeft 1 van jullie ervaring met de Radeon 9800 Pro?
Maakt ie zo'n herrie of is dat te verwaarlozen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 17:49 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dat ligt eraan hoeveel herrie je pc nu maakt, als je al een paar casefans (of een dikke cpu cooler )hebt dan zal je waarschijnlijk niet zoveel verschil merken

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op 14 november 2003 @ 18:09:
dat ligt eraan hoeveel herrie je pc nu maakt, als je al een paar casefans (of een dikke cpu cooler )hebt dan zal je waarschijnlijk niet zoveel verschil merken
Het enige wat ik eigenlijk hoor is deze: coolermaster ep5 6I11 socket a fcpga t/m 1.7 ghz Das toch de cpu cooler? Zoals ik al zei, ik ben nogal een noob op dit gebied... :D

Iemand suggesties voor een stillere?

De voeding wil ik veranderen in een Zalman ZM400A-APF... schijnt ook erg stil te zijn...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 18:45 ]

Verwijderd

Ik zou ook idd voor de goedkopere versie gaan (met fan), ook omdat je met zo'n passieve koeling toch wel aardig wat airflow in je case moet hebben, en dat is dus niet echt rendabel + het is het geld niet waard.

Als je achteraf toch last ondervind aan die koeler kan je het beste een zalman heatpipe koeling kopen, is zeker niet duurder dan 60 euro.

edit: voor een stille cpu cooler moet je een whisperrock 3/4 nemen, koelen goed en zijn relatief stil. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 19:02:
Ik zou ook idd voor de goedkopere versie gaan (met fan), ook omdat je met zo'n passieve koeling toch wel aardig wat airflow in je case moet hebben, en dat is dus niet echt rendabel + het is het geld niet waard.

Als je achteraf toch last ondervind aan die koeler kan je het beste een zalman heatpipe koeling kopen, is zeker niet duurder dan 60 euro.

edit: voor een stille cpu cooler moet je een whisperrock 3/4 nemen, koelen goed en zijn relatief stil. ;)
Kun je je oude cpu cooler er zo af halen?
Heb al geprobeerd, moet flink wat kracht zetten, ben bang dat ik iets afbreek of iets dergelijks.....

edit: wat bedoel je met aardig wat airflow?
Heb 1 casefan, 300 watt voeding (wordt binnenkort 400) en cpu cooler...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 19:25 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

B_r_a_M, dit topic glijdt teveel af van de originele vraag/bedoeling, en bovendien zijn zowel de vragen in je topicstart, als de vragen hierboven gewoon te beantwoorden/vinden met wat zoekwerk en faq's lezen :). Doe dat eerst even, zodat je weet waar het allemaal over gaat ;). Vanwege zelfwerkzaamheid/zoekwerk/faq gaat deze dus dicht.

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.