Toon posts:

Office traag (alleen met documenten van server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van ons zitten we met het volgende probleem.

Server Win2000
Werkstations Win98 met office 2000

Bij het bewerken of opslaan van een bestand dat geopend is vanaf de server is er sprake van traagheid.

Dit wil zeggen, het duurt even voordat de letters die je typt op het scherm verschijnen.
En bij het opslaan van documenten gebeurt dit ook bij het ingeven van de bestandsnaam.

Wil je het bestand opslaan op je lokale schijf dan gebeurt dit niet en gaat het intypen van de bestandsnaam gewoon vlot.

Het volgende is al geprobeerd.

Uitschakelen van Virusscanner op server / werkstations.
Controleren op andere programma's op de achtergrond.
Updaten office geen verschil.
(zoeken met de search levert ook niet op wat ik zoek) ;(

Volledige netwerk is nieuw, alle pc's hangen op 1 switch. (Netwerk zelf is gewoon snel, weinig tot geen overige netwerkverkeer)

• TalkShowHost|IA
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb je toevallig ook Lotus Notes openstaan?

Ik heb dit probleem ook eens gehad en Lotus Notes was hiervan de oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
TalkShowHost|IA schreef op 14 november 2003 @ 16:28:
Heb je toevallig ook Lotus Notes openstaan?

Ik heb dit probleem ook eens gehad en Lotus Notes was hiervan de oorzaak.
Wel een Lotus Domino server. Bedoel je dat soms?

Wat is dan precies de oorzaak dat het typen zo langzaam gaat??

• TalkShowHost|IA
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 16:35:
[...]

Wel een Lotus Domino server. Bedoel je dat soms?

Wat is dan precies de oorzaak dat het typen zo langzaam gaat??
Ik heb op mijn werk het probleem gehad dat het (niet correct) minimaliseren van het Notes venster op een desktop pc ervoor zorgde dat de computer zo traag als stroop werd. De enige oplossing was om door middel van het klikken op het streepje rechtsboven bij Notes, Notes te minimaliseren.

Verwijderd

Topicstarter
TalkShowHost|IA schreef op 14 november 2003 @ 16:37:
[...]

Ik heb op mijn werk het probleem gehad dat het (niet correct) minimaliseren van het Notes venster op een desktop pc ervoor zorgde dat de computer zo traag als stroop werd. De enige oplossing was om door middel van het klikken op het streepje rechtsboven bij Notes, Notes te minimaliseren.
Op de werkstations staat wel lotus notes, maar als deze gesloten is dan doet het probleem zich nog steeds voor. Of draait er bij notes nog meer op de achtergrond mee? (niet te zien in win98)