[Router] Geeft verkeerde tijd weer.

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50
Ik heb misschien een heel makkelijke vraag over mijn router. ik heb een sweex broadband + 4 poort switch. http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144

Hij werkt eigenlijk helemaal goed, ik kan gewoon internetten met iedere computer. maar ik kijk geregeld in de security log om te kijken of er geen indringers zijn :P
daar staat dan iedere minuut aangegeven: Can't find NTP time. De router zelf geeft ook de verkeerde tijd aan.

De router geeft dus de verkeerde tijd aan, als gevolg kloppen de tijden van de security log niet meer. Deze is ook nog eens vet onduidelijk omdat er 200 x Can't find NTP time staat. Nu wil dus ff de tijd goed zetten, aar de router heeft er geen optie voor :?

Je kunt wel de timezone instellen, maar hij houdt zich niet aan die tijd. ik heb ook al op de site gekeken voor firmware update, maar die was er niet. ook de handleiding heeft het er niet over. heeft iemand hetzelfde probleem, zo ja wat heb je er aan gedaan?

Het is misschien een onbelangrijk, maar ik weet nu nooit hoe laat iets heeft plaastgevonden, en dat moet veranderd worden.

Bvd.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Ik zit met het precies zelfde probleem....
Ik heb verschillende poorten al open gezet, maar ik vermoet dat @Home (in mijn geval dan) geen NTP Time release geeft....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Das vreemd, ik had hetzelfde probleem met een Edimax, deze heeft hetzelfde binnenwerk als de Sweex. Bij mij was de oplossing toen een firmware-update.

Maar ik heb nu 8MBit/1MBit ADSL van Demon en ik wil nooit meer iets anders

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 15:51 ]

Verwijderd

Heb je wel een NTP server ingevuld?

hier staat een lijst

• newpegasus
@crashoverride: ik zit ook bij @home. ik zal ze eens mailen, misschien geven ze eens een zinnig antwoord. maar ik wist niet dat de tijd via @home verstrekt moest worden?

maar heb jij ook dezelfde router?

[ Voor 5% gewijzigd door newpegasus op 14-11-2003 15:54 ]

• newpegasus
@jeroenr: bedankt voor je reply, maar ik kan in mn router geen server invullen...alleen een tijdzone.
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 15:50:
Das vreemd, ik had hetzelfde probleem met een Edimax, deze heeft hetzelfde binnenwerk als de Sweex. Bij mij was de oplossing toen een firmware-update.

wil dit zeggen dat ik de firmware van de edimax zou kunnen gebruiken, lijkt me nogal riskant...

[ Voor 86% gewijzigd door newpegasus op 14-11-2003 15:55 ]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
newpegasus schreef op 14 november 2003 @ 15:53:
@jeroenr: bedankt voor je reply, maar ik kan in mn router geen server invullen...alleen een tijdzone.

[...]

wil dit zeggen dat ik de firmware van de edimax zou kunnen gebruiken, lijkt me nogal riskant...
Je moet hem ergens kunnen invullen, anders kan hij ook niet met zo'n foutmelding komen.
Misschien kun je i.p.v. de webinterface te gebruiken ook eens telnet proberen.
Misschien staat het daar dan wel tussen.

In de handleiding kon ik het iig. niet vinden.
Suc6

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• newpegasus
nee serieus, in de weinterface kun je dat echt niet instellen. ik heb het al 10 x nagekeken. met telnet kan ik niet in de router komen: ben ik iets vergeten? ik vul als host gewoon 192.168.2.1 in, maar dan connect die niet. ook niet met radmin--> telnet.

ik ga straks denk ik maar eens die edimax software bekijken, als die hetzelfde is. (zal wel niet)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 15:50:

Dit zal ik eens proberen :)
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 15:52:
Heb je wel een NTP server ingevuld?

hier staat een lijst
Die kun je niet invullen dat is (een deel van) het probleem

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
chromeeh schreef op 14 november 2003 @ 16:15:
[...]

Dit zal ik eens proberen :)

[...]

Die kun je niet invullen dat is (een deel van) het probleem
Je kan altijd de supportdesk van Sweex proberen, al zou ik hier niet teveel van verwachten..

Wel grappig is dat in de handleiding dezelfde foutmelding voorkomt. ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• newpegasus
dmace schreef op 14 november 2003 @ 16:29:
[...]

Je kan altijd de supportdesk van Sweex proberen, al zou ik hier niet teveel van verwachten..

Wel grappig is dat in de handleiding dezelfde foutmelding voorkomt. ;)
die foutmelding kan ik niet vinden hoor, waar staat ie dan???

Verwijderd

Gevonden op: http://www.adslforum.nl/t...TOPIC_ID=4703&whichpage=2
Een nieuwe firmware upgrade voor de LB000020 staat klaar in de sectie Downloads en Support. Indien u problemen met de tijd/datum ondervindt in de router kunt de laatste versie Firmware 0.62 downloaden. Deze is geschikt voor elk besturingssysteem..
http://www.sweex.nl/nieuws.asp?nieuwsID=171
Helaas doet het linkje het niet meer... en is er ook geen firmware te vinden op de sweexsite..

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:31

DFS

http://www.tweakers.net/meuktracker/3916

maar helaas deze werkt ook niet meer... :(

EDIT:

dit stond in de reacties:

"Is inderdaad niet meer te downloaden.

Ik heb ze gemaild met de vraag wat de reden ervan was. ?

Na 5 min mailtje terug gekregen , zonder antwoord maar met de firmware.

Zal h'm vanavond eve proberen. "

kan je ook doen..

EDIT:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/711235/8

hierin staat dat die nieuwe firmare (o.64) niet goed werkt. i.v.m. met een lek in de Microsoft uPNP is die weg gehaald, ook staat er dat je de firmware's van de edimax wel kan gebruiken. Ik weet niet welke versie firmware je nu hebt maar misschien werkt het met de versie 0.59a van edimax ook.

http://www.edimax.com.tw/download/firmware/BR-6104V059a.zip

[ Voor 99% gewijzigd door DFS op 14-11-2003 21:13 ]

• newpegasus
echt waar, je bent geniaal! ik heb de sweex geupdate met de edimax firmware, en het werkt perfect! ik hoefde de tijd nie teens meer in te stellen, deed ie zelf. dus iedereen met dit probleem: volg de bovenstaande link, en update de firmware met die edimax! DFS1985 bedankt! _/-\o_

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

newpegasus schreef op 15 november 2003 @ 02:19:
[...]

echt waar, je bent geniaal! ik heb de sweex geupdate met de edimax firmware, en het werkt perfect! ik hoefde de tijd nie teens meer in te stellen, deed ie zelf. dus iedereen met dit probleem: volg de bovenstaande link, en update de firmware met die edimax! DFS1985 bedankt! _/-\o_
Ok dan, ik ga 'm nu ook proberen....
Als tie het doet dan post ik hier wel ff :D (En anders doet de router het nie meer!)

Het werkt :)
Alleen nu nog even de time server er in kloppen :D

[ Voor 8% gewijzigd door chromeeh op 16-11-2003 18:34 ]

Pagina: 1