Zelf een analoge lijn aansluiten: hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Omdat ik bezig ben met het aanvragen van een tweede telefoonlijn om daar vervolgens ADSL op aan te laten leggen, heb ik pas geleden de KPN gebeld en dus die tweede lijn besteld. Op 14-11 rond 13.00 uur zou de lijn actief zijn (net dus), nu zit ik alleen met een probleem: ik weet niet hoe ik die lijn nu binnenshuis aan moet gaan leggen :).

Ik had de optie voor een monteur van €75,00 maar probeer het liever eerst zelf voordat ik die alsnog inschakel. De situatie zit dus zo: de tweede analoge lijn is inmiddels actief, in de centrale is dus alles gedaan, maar nu moet ik binnenshuis alle draden en kastjes aanleggen. In de meterkast zie ik wel de twee aderparen volgens mij, twee zie ik er in gebruik van de eerste ISDN-lijn en die andere (allebei?) zullen wel de tweede lijn zijn die inmiddels actief is.

Nu moet ik alleen weten waar ik deze spullen haal en wat ik precies nodig heb qua kabels en apparaten om op die tweede lijn te kunnen bellen.

Misschien dat iemand mij dit uit kan leggen :).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 17:46

qless

...vraag maar...

Heel simpel.

Als ik het goed begrijp heb je dus 1x ISDN in huis, en 1x net nieuwe analoog (PSTN)
Een normale aansluitkabel van KPN heeft 4 koperdraden, waarvan er 2 in gebruik zijn voor de bestaande lijn(rood en blauw meestal) en dus 2 nog niet aangesloten draden.

De 2 nog niet aangesloten draaden zal je of moeten voorzien van een RJ11 stekertje, of een wandcontactdoos op moeten aansluiten. Bij RJ11 gewoon de middelste 2 pinnen gebruiken welke links en rechts zit maakt niet uit. Bij een wandcontactdoos zijn het de A en B aansluitingen. Ook hier maakt de volgorde niet uit.

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x