Toon posts:

Problemen met opzeggen wanadoo.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medio juli 2001 heb ik mijn abonnement bij Wanadoo schriftelijk opgezegd per 1/1/2002. Na het verstrijken deze periode werd in jan.
toch het abonnementsgeld autom. afgeschreven. In overleg met Wanadoo heb ik de bank opdracht gegeven het geld terug te storten.
Daarna 1 1/2 jaar niets meer gehoord.
In juli 2003 kreeg ik van Wanadoo een brief dat ze ruim 60 euro abonnementsgeld tegoed zouden hebben.
Reageren kon alleen via een duur 0900 telefoonnr a 45 cpm. Na 2x 15 min in de wacht maar opgehangen. Mailtje verzonden. Autom mailtje ontvangen die weer verwees naar het dure tel.nr.
In de brief stelden ze dat ze diverse keren getracht hadden om mij te bellen. Dit is onmogelijk omdat ik een geheim nr heb. Ook op eerdere brieven zou ik niet gereageerd hebben.
Het abonnement zou stop gezet worden, terwijl ik al bijna 2 jaar
geen gebruik meer maak van Wanadoo.
Nog diverse brieven van Wandoo ontvangen. Hierop heb ik met brieven en telefoontjes gereageerd. Nooit antwoord op gekregen.
Inmiddels krijg ik brieven van een deurwaarder en is het bedrag inmiddels verhoogd naar 145 euro.
Wie heeft ook zo'n "prettige" ervaring met Wanadoo"? Of kan mij meer informatie verschaffen over wat nu te doen?

Met vr. groeten
Hans

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Haal er even zo'n Rechtsmannetje bij!

Want dit is natuurlijk niet goed als jij ondertekent een brief stuurt waarbij je opzegt MOETEN ze dat gewoon uitvoeren!

Lijkt me simpel.

Maar aangezien het al zo ver is..haal er maar zo'n rechtsmannetje bij.

There is no place like ::1

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 19:08

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is het abonnement ook daadwerkelijk geïndigd per 1/1/2002? Je hebt dus ook nooit een bevestiging ontvangen van je opzegging?

Hoe is de 60 euro gespecificeerd, is dat 1 maand abonnement en wat zegt de brief van de deurwaarder?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Wat een kabaal.

Stuur Wanadoo gewoon een briefje met een kopie van je opzeggingsbrief, cc aan de deurwaarder. Voor de rest, laat de deurwaarder maar komen en hou je bankrekening goed in de gaten.

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik ben nu ook aan het proberen van Wanadoo af te komen en dat valt inderdaad niet mee. Ook al had ik gewoon een opzeggingsbrief opgestuurd zoals ze vragen is er nu nog steeds niks gedaan. Inmiddels heb ik 3 telefoontjes gepleegd (Casema, 0,10 € per minuut) en ze zijn er nog mee bezig. Het had al op 1 november stopgezet moeten worden, maar het is daar zo'n ******zooi dat het meer van geluk afhangt of je er op tijd vanaf komt.

Ik wens je veel succes.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Wekkel schreef op 14 november 2003 @ 14:42:
Wat een kabaal.

Stuur Wanadoo gewoon een briefje met een kopie van je opzeggingsbrief, cc aan de deurwaarder. Voor de rest, laat de deurwaarder maar komen en hou je bankrekening goed in de gaten.
Ik vroeg me al af waar Wekkel bleef ;)

Maarrrr hij heeft wel gelijk. En als de deurwaarder er is; geef die man een bak koffie en laat je opzeggings brief zien en het verzend bewijs + eventuele mails.

Overigens; als ik iets dergelijks opzeg dan is het bij mij pas klaar als ik een bevestiging heb ontvangen. Mochten er later ooit problemen zijn, dan kan ik daarmee zwaaien.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 14 november 2003 @ 14:38:
Is het abonnement ook daadwerkelijk geïndigd per 1/1/2002? Je hebt dus ook nooit een bevestiging ontvangen van je opzegging?

Hoe is de 60 euro gespecificeerd, is dat 1 maand abonnement en wat zegt de brief van de deurwaarder?
Bedankt voor je reactie
Ik heb wel een opzeggingsbrief gehad, maar die heb ik inmiddels weggegooid.
Ik had dit, na bijna 2 jaar, niet meer verwacht.
Na diverse telefoontjes werd het mij duidelijk dat de ong. 60 euro abonnementsgeld was van 3 maanden (jan/febr/maart 2002). Dit vernam ik pas later.
De brief vande deurwaarder verschaft niet veel duidelijkheid. Alleen dat ik moet
betalen bla, bla bla en dat men verdere stappen neemt als ik in gebreke blijf.

Groeten
Hans

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
Komt het van een gerechtsdeurwaarder of van een incassobureau? Als het van een incassobureau komt, dan kun je die briefen zo de prullenbak ingooien, aangezien ze geen enkele bevoegdheden hebben en jij geen contract met hen hebt (gehad), alleen met wannadoo/casema dus. Bij een gerechtsdeurwaarder inderdaad even een briefje met uitleg hoe het vanuit jouw kant in elkaar zit. Laat die deurwaarder dan vervolgens maar uitzoeken hoe het echt allemaal in elkaar zit.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Verwijderd

Topicstarter
ecageman schreef op 14 november 2003 @ 14:57:
Komt het van een gerechtsdeurwaarder of van een incassobureau? Als het van een incassobureau komt, dan kun je die briefen zo de prullenbak ingooien, aangezien ze geen enkele bevoegdheden hebben en jij geen contract met hen hebt (gehad), alleen met wannadoo/casema dus. Bij een gerechtsdeurwaarder inderdaad even een briefje met uitleg hoe het vanuit jouw kant in elkaar zit. Laat die deurwaarder dan vervolgens maar uitzoeken hoe het echt allemaal in elkaar zit.
Het is inderdaad van een gerechtsdeurwaarder. Ik heb hier al een briefwisseling mee gehad en de laatste brief een aantal vragen gesteld. Ik heb hier nog geen antwoord op gekregen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Wat waren de voorwaarden voor opzegging destijds? Kon je inderdaad per 1-1-2002 opzeggen, of zat je nog aan een langere opzegtermijn vast? Dat kan ik mij haast niet voorstellen, tenzij je in een lopend contractjaar met Wanadoo zat. Echter, in juli al opzeggen voor 1-1-2002 lijkt wel erg op tijd te zijn geweest. Had je een jaarcontract dat (eventueel stilzwijgend) is ingegaan na 1-1-2001 ?

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 14 november 2003 @ 15:11:
Wat waren de voorwaarden voor opzegging destijds? Kon je inderdaad per 1-1-2002 opzeggen, of zat je nog aan een langere opzegtermijn vast? Dat kan ik mij haast niet voorstellen, tenzij je in een lopend contractjaar met Wanadoo zat. Echter, in juli al opzeggen voor 1-1-2002 lijkt wel erg op tijd te zijn geweest. Had je een jaarcontract dat (eventueel stilzwijgend) is ingegaan na 1-1-2001 ?
Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies. Het was een "ouderwets" abonnement
met telefoontikken. Omdat het inbellen toen bij Wanadoo slecht lukte zijn we overgestapt naar een andere provider. Ik weet wel dat in de brief "bevestiging van opzeggen" de datum 1/1/2002 stond vermeld. Vandaar dat ik het abonnementsgeld van jan 2002 via de bank terug heb laten boeken. Dit deed ik overigens na overleg met een medewerkster van Wanadoo, die mij dit zo adviceerde. Via Wanadoo zou dit veel langer gaan duren.
Dit is trouwens wel iets wat ik nog even goed moet uitzoeken!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
fraggel schreef op 14 november 2003 @ 14:46:
Ik ben nu ook aan het proberen van Wanadoo af te komen en dat valt inderdaad niet mee. Ook al had ik gewoon een opzeggingsbrief opgestuurd zoals ze vragen is er nu nog steeds niks gedaan. Inmiddels heb ik 3 telefoontjes gepleegd (Casema, 0,10 € per minuut) en ze zijn er nog mee bezig. Het had al op 1 november stopgezet moeten worden, maar het is daar zo'n ******zooi dat het meer van geluk afhangt of je er op tijd vanaf komt.

Ik wens je veel succes.
Is mij bij zo gelukt hoor, gewoon op de website een formuliertje invullen en uitprinten. Daarna ondertekenen en opsturen........ Per 1/12/03 wordt ik afgesloten....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1