Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Netwerk MP3 speler + touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik had bedacht om een leuk project op te starten, alleen is me niet helemaal duidelijk waar ik moet beginnen.

Probleem:
Ik had bedacht om een netwerk MP3 speler te maken die je op je audioset kan aansluiten en via een server je mp3tjes kan af laten spelen.
Hieraan had ik gedacht om het systeem te gebruiken wat MP3Elf heeft gemaakt. dit vind ik een mooi systeem.

Een andere maker van zulke geweldige gadgets is ook de Exstreamer.

Dit is leuk om te maken, en ik kwam met een nog leuker idee aan.

Stel je hebt een server met een mp3 applicatie daarom, deze wil je van een afstand kunnen besturen, nu zit er bij de MP3Elf al knopjes in verwerkt waarmee je opdrachten naar de software op de server kan sturen om bijv, "play", "stop" e.d.

Maar ik wil eigelijk ook me playlist mee kunnen sturen zonder daarvoor naar de computer te lopen om de playlist aan te passen.

Opstelling analyse:
Server - > Mp3Elf - > Audiosysteem
|_ Touchscreen met besturing

Zo een systeem heb je natuurlijk al maar dan op de televisie, maar dat vind ik niet koel, liefst plak ik een display aan de muur waar je een GUI op ziet waarmee je een soort winamp op afstand krijgt:
Voorbeeld op een tv is http://www.prismiq.com/products/index.asp

Wat moet deze touchscreen kunnen:
  • Alles wat op het display wordt weergegeven en bewerkt zal realtime verwerkt moeten worden.
  • Weergeven van spelende nummers,
  • Totale playlist weergeven en kunnen selecteren
  • Queue functionaliteit zodat er nummers aangevraagd kunnen worden
  • Basis Functionaliteit, Forward, Rewind, Stop, Play, Pause, Skip, Loop, Shuffle. E.D.
  • Andere super opties die bedacht kunnen worden.
Mogelijke producten die gebruikt kunnen worden:
  • MP3Elf Basis netwerk kit voor het afspelen van MP3s op de sterioset via TCP/IP
  • Groot grafische dispay met touchsreen Earthlcd.com Stn78
  • Perfect dispay
    Alleen geen kleuren display maar in het blauw is deze erg koel.
    Alleen moet hier een touchsheet overheen geplat worden, om deze om te toveren tot touchscreen.
Waar komt dit idee vandaan: van deze Topic Geluid in een Netwerk

Refererende links:Denken jullie dat dit redelijk te realiseren is, buiten de software om.
Dus mp3 speler van MP3Elf gebruiken
Tochscreen eraan hangen.
En software maken.
Of vinden jullie dit te omslachtig!

En gaat dit überhaupt al samenwerken, of daar veel meer voor nodig dan deze producten.
En heeft iemand er al ervaring mee of zelfs al gerealiseerd en een how-to heeft gemaakt.

Bedankt voor de mensen met interesse en behulpzaam zijn :*)

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 14:02
Leuk project ik hou het in de gaten..

"Hé Bob, drie bier!"

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Let erop dat het LCD bij EarthLCD zonder controller en alles is... dit is het kitje met alles erop en eran!

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 14 november 2003 @ 15:25:
Let erop dat het LCD bij EarthLCD zonder controller en alles is... dit is het kitje met alles erop en eran!
Ah jah idd, alleen wordt deze via pci aangestuurd.
En dat is niet helemaal waar ik naartoe wil.
{Hijs wel mooi :*) }

Maar ik zit nog met een aantal dilema's dus k begin denk maar bij het begin.

1. Van pc naar Mp3Elf netwerk controler data sturen, waarna deze op het dispay wordt weergegeven.

Dit gaat dus via netwerk.

Netwerk module met TCP/IP ondersteuning,
Controler die informatie doorgeeft richting de GPU processor waarna de data op het display verschijnt.

Ik ga maar eens een data model maken wat er allemaal benodigd is. *VEEL*

-----------------------
Misschien heeft er iemand zin, en met meer ervaring. Om met mij dit te onderzoek, voor eventuele netwerk mogelijkheden om gegevens die van een APPI op de server de informatie verstuurt via het netwerk naar de LCD display. :+

En daarna pas te kijken hoe en wat met de mp3 software.

Dit lijkt me echt kick..
Status zien van de server via een netwerk koortje en en een appi op de comp/server 8)

Verwijderd

in de elektuur van Juli/Agustus 2001 staat een mini-webserver waar ze gebruik maken van dit IC
http://www.beck-ipc.com/
kost geloof ik iets van 65 euro
is misschien wel wat je zoekt voor je netwerk

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mij lijkt t me makkelijker om een oude PC te nemen, maarjah dan is de uitdaging eraf, want t lijkt mij ook wel grappig om zoiets in elkaar te schroeven.
Pagina: 1