Toon posts:

[XP] Programma's draaien onder user account*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op het netwerk hier is iedereen nu lokaal administrator, dir heeft natuurlijk heel wat nadelen en daar willen we dus stillaan van afstappen. Nu heb ik al eens aan het testen geweest om op een pc (windows XP) bv. autocad te runnen onder useraccount maar dan geeft hij error's. Nu heb ik onder het administrator account de "compatws.inf" security template ingevoerd hopende dat dit het zou oplossen maar dat is dus niet het geval :s
Zijn er hier systeem/netwerk/localhost beheerders die weten hoe je programma's zoals autocad e.a. wel naar behoren kan laten draaien onder een user account dat niet lid is van bv. de power users of administrators.

Bij voorbaat dank!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:27
hoi,
gewoon de mappen steeds opener gaan zetten dus rechten eerst lezen dan wijzigen. en zover dat autocad gaat werken zo hebben wij dat bij ons op school gedaan.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de bestanden geen probleem zal zijn, het zal eerder iets zijn van rechten op stukken register geven wat ik eigenlek liever niet zou doen.. ook ben ik op zoek naar een totaaloplossing want niet alleen autocad maar ook tal van paketten zoals office, ms project, diverse tools enz. enz. zouden onder een normaal user account moeten kunnen draaien (hoop ik dan toch). Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben om van een netwerk waar iedereen local administrator op zijn machine is over te stappen naar iedereen gewoon user te maken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 14:04:
Ik denk dat de bestanden geen probleem zal zijn, het zal eerder iets zijn van rechten op stukken register geven wat ik eigenlek liever niet zou doen.. ook ben ik op zoek naar een totaaloplossing want niet alleen autocad maar ook tal van paketten zoals office, ms project, diverse tools enz. enz. zouden onder een normaal user account moeten kunnen draaien (hoop ik dan toch). Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben om van een netwerk waar iedereen local administrator op zijn machine is over te stappen naar iedereen gewoon user te maken?
Nou.. ik weet niet wat voor netwerk jij hebt; maar bij alle netwerken waar ik betrokken ben geweest was *niemand* local admin. Dat is namenlijk (in 99,99% niet nodig)

Probeer eens te achterhalen waarom dat zo is gedaan; en geeft wat meer info over de netwerk structuur.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ff met reg en file view stoeien. filter zetten op denied en dan prog afstarten.
dan zie je waar het fout gaat en kan je de rechten goed zetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 14:07:
[...]

Nou.. ik weet niet wat voor netwerk jij hebt; maar bij alle netwerken waar ik betrokken ben geweest was *niemand* local admin. Dat is namenlijk (in 99,99% niet nodig)

Probeer eens te achterhalen waarom dat zo is gedaan; en geeft wat meer info over de netwerk structuur.
mja, ik weet niet wat voor netwerken jij allemaal hebt gezien maar als je der al 1 met acad 14 had tegengekomen had je al wel prijs gehad, weet ook zeker dat er nog een heleboel programma's meer dan alleen user rechten nodig zulle hebben (om bv. iets in register op te slaan)

het netwerk hier is bijna volledig windows 2000 met SP3, we hebbe 4 dc's me w2k AS

Verwijderd

nope Acad14 heb ik inderdaad nog niet gezien.... Erg merkwaardig dat een gebruiker in het register moet kunnen schrijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me vreemd in de oren klinkt; maar nogmaals ik ken acad14 niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel eventjes aan zodat het OS in de topic titel staat.

Verder - je topic start is nogal vaag. In het algemeen werken de meeste programma's prima zonder dat je administrator rechten hebt, dus misschien is het belangrijk om even een en ander te specificeren waar je nu precies problemen mee hebt. Is het specifiek AutoCad wat niet wil werken zonder administrator / power user rechten ?
Pagina: 1