Freeview (engeland) vs. Digitenne

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Momenteel woon ik in Engeland en zie allerlei aanbiedingen voorbij komen over Freeview.
Dit is digitale televisie via een topbox met antenne.
Het lijkt mijnsinziens veel op Digitenne, maar kan iemand dit bevestigen?
Want dan koop ik hier zo'n box en kan ik nu al vast genieten van goed beeld,
en later in Nederland is het ook nog te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Chickendorp op 14-11-2003 13:32 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Digitenne gebruikt in Nederland de Conax (CAS5) codering, er moet dus een smartcard in.

Freeview is neem ik aan Free To Air. Als het de DVB-T norm gebruikt kun je er mogelijk in nederland alleen de TV of radiokanalen mee ontvangen die niet gecodeerd zijn. In het begin van Digitenne was de radio ongecodeerd, of dat nu nog zo is kan ik je niet zeggen.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
In engeland was eerst iets soortgelijks als hier met digitenne.
Gecodeerd en met abonnement.
Dat project flopte gigantisch.

Toen heeft men het opgesteld voor gratis aanbieders, en werd het ineens een gigantisch succes. (1,6 miljoen abonnees)

Misschien dat het met digitenne hier in Nederland ook deze kant opgaat, alhoewel dat natuurlijk neit hoeft.

Een paar zenders meer zou overigens geen overbodige luxe zijn ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 11:09
Sorry voor de kick, maar het is on-topic.
Begrijp ik het goed dat voor Freeview geen smartcard nodig is? Ik zit naar zo'n Panasonic blu-ray/hdd-recorder met ingebouwde tuner te kijken (DMR-BWT720), maar dan zou die wel Digitenne moeten ondersteunen. Maar als ik dit zo begrijp zal dat er niet in zitten...

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Zero op 25-01-2015 21:07 ]

• Awake1977
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Voor Freeview heb je geen smartcard nodig, voor een deel van het Digitenne aanbod wel. Neem je genoegen met de publieke landelijke en regionale radio/tv zenders, dan zou je genoemde recorder dus ook in Nederland kunnen gebruiken. Je kunt dan niet van de commerciële zenders opnemen. Nog een verschil: in Nederland worden geen zenders in HD kwaliteit uitgezonden via Digitenne, bij Freeview zijn er wel een aantal zenders in HD beschikbaar. Let op: na 1-1-2017 is het zeer onzeker of Digitenne blijft bestaan...