Toon posts:

Viper II werkt niet in een Asus Granite Bay mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een nieuw moederbord gekocht en nu wilde ik mijn oude mobo aan me vader schenken, dus ik een pc voor hem in elkaar gezet met bijna alle hardware die uit mijn oude pc stamt.

alles doet het maar zosnel ik mijn geforce 4 eruit haal, en mijn oude viper II in het agp slot duw dan gebeurt er nix. Er gaat een rood lampje branden onder me agp slot. ik dacht eerst dat de kaart kapot was, maar in een andere pc deed hij het perfect. dus ik ga er even van uit dat het aan het voltage ligt maar zeker weten doe ik dat niet!

In het moederbordboekje staat letterlijk dat als het lampje rood oplicht dat ik een verkeerde agp kaart in het slot heb!! namelijk een 3.3volt! wat ik niet snap is als dit waar is waarom de kaart dan wel werkt op een msi moederbord, een asrock en een asus mobo met 533 chipset :?

dit heb ik geprobeert: agp op 1 keer gezet
votage proberen aan te passen van agp poort (ging niet)
gezocht op GOT en google maar daar vindt je er nix over

heeft iemand ervaringen met dit probleem? en wat zou een eventueele oplossing zijn??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het E7205 Granite Bay chipset ondersteunt minimaal AGP 4x (1,5V) kaarten. AGP 2x (3,3V) en langzamer gaat niet werken.

Naast het zoeken op GoT had je ook de FAQ kunnen gebruiken: PMG FAQ, daar staat het in uitgelegd.

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 14-11-2003 13:31 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Je viper II is een 3,3v agp 1x/2x kaart idd. Sommige moederborden zijn hybrid en kunnen zowel 3,3v als 1,5v kaarten aan, maar sommige nieuwere mobo's moeten echt agp 1,5v kaarten hebben, anders gaat er een rood lampje branden :) Oplossing is een goedkoop agp4x/8x kaartje kopen, de low-end kaarten zijn al voor 35-55 eur te krijgen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik had dit probleem ook met mijn Diamond Viper V770 (TNT 2) op mijn nieuwe Asus A7N8XDL. Heb het opgelost door de kaart op agp 4x te zetten ipv 2x... Probleem is wel dat de chip erg warm wordt (+- 70 graden) dus er moest wel een cooler op gezet worden. Ik weet niet of jouw kaart ook AGP 4x ondersteund maar ik neem aan van wel... die kaart is toch nieuwer dan die Viper V770??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Zitten een drietal jumperpootjes op je videokaart. De exacte settings weet ik niet meer, maar je zet em in AGP4X modus door ze of alle 3 te plaatsen, of alle 3 weg te halen. In jouw geval staan ze dus verkeerd en mag je 3 stuks plaatsen als er geen aanwezig zijn, of juist weghalen als deze er wel op zitten.

Graag wil ik ook ff weten hoe je die jumpers gezet hebt als het allemaal werkt, dan kan ik dat ff onthouden voor ik mn viper2 in een AGP8X slot duw (zou ik laatst doen bij iemand, maar toch maar niet omdat ik niet zeker was van die jumpers)

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:10

Ozzi

??

Ik heb van mijn viper2 dan wel een sleutelhanger gemaakt, maar ik heb laatst dat vodje waar die AGP settings op staan gevonden.
Move jumpers JP1, JP2, JP3 from the factory default position (Open) to the Closed position: Your card is now set to the AGP 4X configuration

geen

Verwijderd

Topicstarter
Ozzi schreef op 14 november 2003 @ 13:51:
Ik heb van mijn viper2 dan wel een sleutelhanger gemaakt, maar ik heb laatst dat vodje waar die AGP settings op staan gevonden.

[...]
Jongens hartelijk bedankt ik heb alle jumpers gesloten en hij doet ut!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Topic kan gesloten worden!!!!!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Ozzi schreef op 14 november 2003 @ 13:51:

[...]
Grote sleutelhanger heb jij :P
ik vond mn doormiddengebroken DIMM al groot genoeg voor een sleutelhanger eigenlijk :P

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:10

Ozzi

??

_JGC_ schreef op 14 november 2003 @ 17:59:
[...]

Grote sleutelhanger heb jij :P
ik vond mn doormiddengebroken DIMM al groot genoeg voor een sleutelhanger eigenlijk :P
het is ook alleen de S2000 chip :+

geen

Pagina: 1