Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 13:23 ]
Daarna ga ik de device mounten met " mnt -t /dev/Sda1 /mnt/usbschijf" de usbschijf map is aangemaakt.
alleen ik heb keuze uit 435 Sda opties.. dus allemaal proberen is geen optie
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
hub.c : new usb divice 00:07.2-1, assigned adress 3
Warning usb mass storage data integrity not assured
USB mass st...... found at 3
Alleen is dit niet mijn C of D schijf?
Maareh, wat voor type USB stick is het eigenlijk? Heb je met google gezocht of die door Linux ondersteund is, en hoe je hem dan zou kunnen gebruiken? Welke Linux distributie (en versie daarvan) gebruik je?
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Wat is het is een trancend Externe usb hd met een 6GB laptop schijfje erin.
maar zou ik hem nu moeten mounten met " mount /dev/sda3 /mnt/usbschijf" ?
Als ik dat zeg, geeft hij "/dev/sda3 is not a valid block device"
[ Voor 7% gewijzigd door Looki op 14-11-2003 13:55 ]
mount -t *soort filesystem* /dev/sda1 /plaatsvan je usbschijf map
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Ik zou niet weten of de root een ext2 of ext3 is? iemand dit dit weer? (ik dacht ext2)
[ Voor 28% gewijzigd door Looki op 14-11-2003 14:03 ]
Krijg je een overzicht van de partities.
[edit]
Ext3 kun je ook gewoon als Ext2 mounten, moet niet uitmaken dus enzo
[ Voor 34% gewijzigd door MikeN op 14-11-2003 14:05 ]
ext 3 kan je in ieder geval als ext2 mounten, dus dat is niet echt een probleem.Looki schreef op 14 november 2003 @ 13:59:
Yea.. ik heb nu al de boot partitie van linux gemount.. die zit op sda6.. alleen moet ik ze nu allemaal gaan proberen?
Ik zou niet weten of de root een ext2 of ext3 is? iemand dit dit weer? (ik dacht ext2)
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Nee, da's niet nodig. Het lijkt zo te zijn dan je usb-schijf op /dev/sda zit volgens je huidige setup. Die nummertjes erachter gaan volgens de partitietabel. 1 t/m 4 zijn primaire partities en 5 en verder is op logische volumes.Looki schreef op 14 november 2003 @ 13:59:
Yea.. ik heb nu al de boot partitie van linux gemount.. die zit op sda6.. alleen moet ik ze nu allemaal gaan proberen?
Probeer eens:
/sbin/fdisk -l /dev/sda
Dit zou een overzicht van je usb-schijf moeten geven. Daar kun je de nummertjes dan uithalen.
Laat bij mounten gewoon -t <filesystemsoort> weg, dan detecteert hij hem meestal zelf wel.
Damn, halve dubbelpost
[ Voor 4% gewijzigd door MrScratch op 14-11-2003 14:07 . Reden: dubbelpost ]
Look behind you! A three headed monkey!
Verwijderd
ls /dev/sda*
en je ziet waarschijnlijk:
/dev/sda
/dev/sda1
/dev/sda5
/dev/sda6
/dev/sda7
/dev/sda8
(gokje)
mount ze gewoon allemaal (wel met het juiste type, vfat voor fat32, ext2, 3 etc voor de juiste linux types), behalve de swap; maak gewoon wat dirs aan in /mnt:
/mnt/removable1
/mnt/removable2
/mnt/removable3
/mnt/removable4
even mounten, en je kunt overal bij.
Maar het gaat denk ik wel lukken nu.
Het werkt!!!!!! allemaal super bedankt! jullie zij te handig met linux.. ik ben er nog niet zo lang mee bezig.. te weining tijd..
[ Voor 43% gewijzigd door Looki op 14-11-2003 14:20 ]
Zo leer je nog eens watMrScratch schreef op 14 november 2003 @ 14:06:
[...]
Laat bij mounten gewoon -t <filesystemsoort> weg, dan detecteert hij hem meestal zelf wel.
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
Omdat er nog een proces is dat file(s) open heeft op die partitie.Looki schreef op 14 november 2003 @ 14:13:
Ik heb nu locate fdisk gedaan.. het bleek dat die in sbin stond.. en toen ging het goed.. nu heb ik een table gekregen.. en dan is het sda 7 waarschijnlijk.. alleen het umounten wil niet.. divice is buzzy
Waarschijnlijk je shell (bash), omdat je nog ergens in een directory op die harddisk staat. Zoals voorgesteld: cd / en dan nogmaals proberen te unmounten.
Hoe dan ook, succes ermee verder
Als je meer over Linux wilt leren, is het goed lezen van handleidingen en HOWTO's toch aan te raden trouwens