Webbased filesharing tools

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik lees net in de nieuwe ComputerTotaal iets over Databecker Personal Firesharing programma. Hiermee kan je vanaf elke PC mbv een webbrowser bestanden uploaden/downloaden naar je PC.

Ik vraag mij af welk programma in deze categorie de beste is (het liefst nog freeware ook, ik blijf een hollander ;) ). Ik hoef geen toeters en bellen, als ik maar webbased kan up en downloaden en wel op een veilige manier. Ik zou bijv. vanaf mijn werk dit willen doen. Internet diensten zoals freedrive zijn niet meer gratis en je hebt dan geen verbinding met je eigen PC thuis. FTP kan ik niet vanwege firewalls.

Ik heb zelf niet veel kaas gegeten van webservers installeren enzo, maar wellicht zijn er alternatieven te gebruiken die voor een leek makkelijk te installeren zijn en gebruikersvriendelijk zijn.

Is het een kwestie van installeren, directories toewijzen die bereikbaar moeten zijn en gebruikers autoriseren ?

Mijn config thuis is

ADSL verbinding
Windows XP prof.
Alcatel speedtouch modem
Zonealarm firewall

Er is hier vast wel iemand die mij op dit punt kan adviseren !

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 14-11-2003 12:57 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Misschien is het niet helemaal wat je zoekt, maar waarom neem je niet bijvoorbeeld een gratis account bij Geocities.com

Hier kan je 15 mb kwijt, webbased up- en downloaden en het is gratis.

Misschien heb je er wat aan, hier is de link

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb reeds wat van die diensten gebruikt, maar het nadeel is dat er een limiet op zit (oftewel account grootte,15 Mb is echt te weinig of een limiet op bestandsgrootte per upload). En je moet thuis de bestanden weer downloaden.

Nee, het betreft echt vanaf elke PC met een webbrowser direct bestanden up en downloaden naar je PC thuis.

Er zullen toch wel meer tools te krijgen zijn (wellicht FreeWare) zoals dit ? :

Personal Filesharing

[ Voor 22% gewijzigd door Xymox op 14-11-2003 13:21 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 19:41
Draai thuis een webserver met PHP.
Zoek dan naar een upload/download script waarmee je via je webbrowser bestanden kan up- of downloaden.
Kan anders ook in een ander programmeertaal.

Zoek maar eens via google. Dan vindt je vanzelf wel wat scripts die je kunt gebruiken. :)

let the past be the past.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
VPN?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Phoe, VPN, PHP, webserver, scripts etc etc ?!?!?!

Daar heb ik dus totaal geen ervaring mee. Ik weet niet eens hoe te beginnen om zoiets op te zetten.

Voor noobs zoals ik zal er toch wel iets zijn dat makkelijk te installeren is ?

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Misschien is het toch handig om thuis een webservertje op te zetten, dit is niet zo heel ingewikkeld. Hier is een link naar een artikeltje om een webserver op te zetten, mocht je er niet uit komen wil ik je wel even helpen, dan moet je maar even een mailtje sturen.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
Je wil een makkelijke webserver, kijk dan eens naar OmniHTTPd, deze is makkelijk te installeren, en heeft standaard cgi / php support, dus dat scheelt :)

(je zal wel zelf poortje 80 in je Firewall open moeten zetten)

Verder zou je eens moeten kijken op bijvoorbeeld php.resourceindex.com hier moet wel ergens een goed file management script tussen staan.

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
ehh is lang geleden dat ik dit had om ff snel foto's ergens op te zetten.
Is zoals het er nu staat niet direct bruikbaar natuurlijk... Maar een script hoeft dus helemaal niet zo ingewikkeld te zijn dan je misschien zou denken ;)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php  
   if($submit && $userfile != "none") {  
        $thefilesize = filesize("inc.php");  
        $filenum = fopen("inc.php","r");  
        $nr = fread($filenum, $thefilesize+1);  
        fclose($filenum);  
        $nr++;  
        $filenum = fopen("inc.php","w");  
        fwrite($filenum,$nr);  
        fclose($filenum);  
        move_uploaded_file($userfile,  "images/$nr.$file_type");  
echo"You will find your image on:<br><input size="70" value=";  
echo "http://url/upload/images/$nr.$file_type";  
echo" name="wert">";  
   }  
?>  

edit:
Lees nu dat je totaal geen ervaringen hebt met dit soort dingen...
dan lijkt me dit beetje overbodig, sorry B)

[ Voor 30% gewijzigd door Rafe op 14-11-2003 13:44 . Reden: code=php tag van gemaakt ;) ]

Verwijderd

een handige tip:

Foxserv

google maar eens op die naam en dan vind je een all-in-one server met php en apache en nog een paar modules in 1.
die installeert alles ineen keer.

enige wat je dan moet doen is een upload script maken.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ok, ik zal het proberen...

Kan iemand mij beknopt uitleggen hoe het priciepe werkt van php, apache ?

Draait er op je PC een programma die ervoor zorgt dat je vanaf een andere PC via een webbrowser daar bij kan komen ? Wat is de naam van die website dan ? Of gaat dat via een IP adres ? Hoe moet ik die scripts dan zien ? Is dat een stukje software die gestart wordt op je eigen PC of op de plek waar je verbinding maakt met je webserver ?

Als ik alles geinstalleerd heb, kan ik dan vanaf mijn eigen PC (dus waar de webserver draait) dit ook testen of het werkt ?

Zoals je ziet heb ik de ballen verstand hiervan !

[ Voor 13% gewijzigd door Xymox op 14-11-2003 13:45 ]

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Windows XP heeft standaard ondersteuning voor WebDAV. Hiermee kun je een share via het internet benaderen. Zorg wel voor een goede beveiliging. Bv een speciale user met een goed password.....

Veni, vidi et cervesiam

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Apache is een webserver, en PHP is een module die je kan gebruiken om dynamische websites (GoT en Tweakers.net zijn bijvoorbeeld gemaakt in PHP) en dergelijke mee te maken.

Je kan 2 dingen doen: bij een hosting provider webspace gebruiken (tegen betaling), en zij zorgen dat jij via FTP je PHP script kan uploaden en vervolgens kan gebruiken. Je kan er dan bijvoorbeeld ook www.xymox.nl naar jouw site laten verwijzen.

Of, je kan Apache en PHP thuis op je eigen PC installeren en zelf instellen. Dit kost je verder niks, maar je PC moet wel aan blijven staan (anders is je webserver natuurlijk niet te bereiken), en je website zal waarschijnlijk niet zo hoog zijn aangezien je uploadsnelheid van je ADSL/kabel verbinding niet zo geweldig is. Je site is te bereiken onder je IP adres, maar je zou er eventueel gratis een DynDNS of een .TK er aan kunnen hangen.

Aangezien je zelf al aangeeft er niet zoveel verstand van te hebben, is het denk ik handiger als je een voorgeconfigureerd pakket (met Apache, PHP en de database software MySQL, allemaal gratis) zoals FoxServ, EasyPHP en dergelijke.

Op sites als http://www.hotscripts.com/PHP/index.html en http://www.phpfreakz.nl/ zijn voorgemaakte scripts te vinden. Als je zelf PHP script wilt gaan maken, is de P&W FAQ - PHP een goed beginpunt.

Ik neem aan dat je voorlopig zo weer even vooruit kan :)

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik ga aan de slag.

Bedankt voor de info !

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Wat precies wil je heen en weer pompen dan?
ik gebruik gewoon remote desktop connection, kan ik op mijn eigen pc thuis, zet daar een ftp server aan en connect met een ftpclient op mijn werk naar mijn eigen pc.

Niks geen moeilijk gedoe met apache en php, gewoon windows xp

Flickr

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
DeFeCt schreef op 14 november 2003 @ 14:07:
Wat precies wil je heen en weer pompen dan?
ik gebruik gewoon remote desktop connection, kan ik op mijn eigen pc thuis, zet daar een ftp server aan en connect met een ftpclient op mijn werk naar mijn eigen pc.

Niks geen moeilijk gedoe met apache en php, gewoon windows xp
Ik wil bijvoorbeeld vanaf mijn werk (Windows NT, firewalls) mbv Internet Explorer bestanden uploaden naar en downloaden van mijn PC thuis. FTP kan daar niet, dit gaat niet door de firewall. Ik kan alleen gebruik maken van een webbrowser, geen andere programma's. FreeDrive werkt wel daar, dus moet het mogelijk zijn zoiets op te zetten voor directe toegang op mijn PC thuis. Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben dat vrienden ook toegang hebben op bepaalde directories om daar te up en downloaden.

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Xymox schreef op 14 november 2003 @ 17:24:
[...]
Ik zou ook graag de mogelijkheid hebben dat vrienden ook toegang hebben op bepaalde directories om daar te up en downloaden.
Voor je vrienden zou ik toch een FTP server draaien... is misschien wel het makkelijkst. Er vanuit gaande dat hun wel via FTP op jou pc kunnen komen :)

Verwijderd

Je kunt ook denken aan een oplossing zoals net2ftp. Daarmee maak je van je PC thuis een soort van hub naar FTP verkeer. Als je toch al thuis een FTP server wilt installeren voor vrienden, kun je via de net2ftp interface je eigen FTP ook benaderen.

Trouwens er zijn ook genoeg gratis on-line web2ftp diensten, hoef je thuis dus alleen nog maar een FTP servertje te installeren.

Dus thuis een simpele FTP-Server installeren, en die dan benaderen via een on-line dienst als: http://01ftp.com.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 20:00 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ok, ik heb Serv-U geïnstalleerd !

Vervolgens heb ik mijn IP adres opgezocht op http://www.whatismyip.com/

Het nummer heb ik opgevoerd in Serv-U en een user aangemaakt.

Nu bij het starten van de server geeft hij aan in de log dat het IP adres niet goed is :

Sat 15Nov03 11:02:34 - SERVER IS NOT LISTENING ON IP 213.84.xx.xxx: Trying to use non-existent IP address?

OOk als ik ping naar dat nummer krijg ik een time out.

Met ipconfig krijg ik alleen mijn locale IP adres te zien (achter mijn alcatel modem, 10.0.0.150)

Wat doe ik fout ?

Kan het liggen aan mijn Alcatel modem (speed touch, getweakt) ?

Verwijderd

Je IP lokaal en op het internet is dus niet hetzelfde. Bedenk maar eens als je nog 3 computers aan je netwerk koppeld, met 4 computers op 1 IP, welke benader je dan via het internet??

Dat kan dus niet automatisch maar moet je instellen in je modem-->

http://10.0.0.138

NAPT settings

voeg toe:
extern: IP:0.0.0.0 poort:21
intern: IP:10.0.0.151 poort:21

succes

(tip: nederlandstalige ftp server, zeeer eenvoudig te gebruiken: http://home.kabelfoon.nl/~pablovdm/download/ftpservernl.zip van www.pablovandermeer.nl)

Verwijderd

Je moet de FTP server laten draaien op je lokale IP. Dus die 10.0.0.150.

Je moet ook even een port forward in je Alcatel zetten. Dus port 21 naar het IP waar de FTP Server op zit te luisteren. (10.0.0.150.)

Zie : Alcatel Speedtouch 510 FAQ (Portmappen)

Daarna kan iedereen je FTP Server benaderen via het publieke IP dus 213.x.x.x.

Suc6

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Inderdaad, dat is de oplossing. De server moet naar 10.0.0.150 luisteren.

Port forwarden hoeft toch niet als ik

defserver = 10.0.0.150

heb ingesteld ?

Wat mij wel opvalt mij Serv-U zodra ik inlog (van buiten af) is dat de connectie meteen verbroken wordt. Dus als ik een bestand download van mijn server zie ik in de log van de server :

user connected
file transmitted
user disconnected

Heeft dit te maken met wel of niet Passive mode ?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Port forwarden is juist nodig, omdat je modem anders niet 'weet' naar welke computer de binnenkomende paketten op poort 21 moeten worden doorgestuurd. Port 20 moet je trouwens ook forwarden. Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 18-11-2003 09:35 ]

Verwijderd

Een makkelijke webserver?
Abyss Webserver X1

Features:
HTTP/1.1, HTTP/1.0 and HTTP/0.9 support
Keep-Alive support
Partial downloads support
Caching negotiation
CGI/1.1 support
Server Side Includes (SSI)
Index files support
Directory listing generation
Aliases support
Custom error pages
User access control (HTTP authentication/password protected files)
Users and groups management
Customizable MIME types
Logging in compliance with standard formats
Remote web management interface (console)

Ik heb em zelf ook draaien, kijk hier maar eens

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18

DkF

OK OK, ik heb hier eens doorheen gelezen, maar ik kom nergens een alternatief tegen in de vorm van een USB stick ofzo...

Kijk, ik bedoel, wat wil je precies gaan up/downloaden tussen je werk en thuis?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
DkF schreef op 18 november 2003 @ 09:55:
OK OK, ik heb hier eens doorheen gelezen, maar ik kom nergens een alternatief tegen in de vorm van een USB stick ofzo...

Kijk, ik bedoel, wat wil je precies gaan up/downloaden tussen je werk en thuis?
De workstations hier op het werk zijn volledig dichtgetimmerd (Windows NT). De USB en par poorten zijn uitgeschakeld (in BIOS), geen floppy drives geïnstalleerd. Verder kan ik niets zelf installeren (ben geen local admin) en staat er een behoorlijke firewall.

Het enige wat wel werkt is FTP via web.

En het gaat niet zozeer alleen over de mogelijkheid op vanaf mijn werk mijn PC thuis te kunnen benaderen, maar in het algemeen over het opzetten van servers thuis.

Ik wil vanaf elke plek die een webbrowser heeft bestanden kunnen up of downloaden, zonder installaties van FTP clients of plugins etc.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Je kunt natuurlijk ook een T.Net abbo nemen,

of gewoon de bestanden uploaden bij je internetprovider (heb je meestal toch ook wel 50 MB ofzo), dat i.c.m. zo'n web2ftp service (heb er zelf geen ervaring mee) en je bent denk ik ook wel klaar.

Al is een eigen FTP natuurlijk wel leuk om mee te spelen, en om van te leren, dat geef ik wel toe.
Pagina: 1