Ik heb een nieuwe kast gekocht en daar zit in de zijkant van de kast een rooster erin. Verder zit er een metalen plaat binnen in de kast die een cylinder vormige tuit vasthoudt die dan boven mijn processor komt en eindigt in het rooster. De bedoeling is natuurlijk dan dat de warmte van de processor naar buiten gaat via de kast. Deze tuit komt niet precies boven de cooler scheelt 1 centimter naast ofzo naar rechts. Wat ik mij nu afvroeg zal ik deze ding in me kast laten of weghalen, zelf zit er geen ventilator in de zijkant, het is dus puur een tunnel voor de warmte. Zorgt dat ding niet voor een rem voor de rest van de airflow in de kast?
Verwijderd
Een echte rem zal het niet brengen. Dat ding zal er niet voor niets erin zitten.
Maar kan je er zelf geen ventilator erin bouwen in de tuit zelf Dus dat de Warme lucht naar buiten blaast.
Maar kan je er zelf geen ventilator erin bouwen in de tuit zelf Dus dat de Warme lucht naar buiten blaast.
Kan je er misschien ook een foto van maken??
Het lijk me dat je aan het begin of eindstuk dat je daar wel een fannetje op kan zetten zodat ie meer naar buiten pompt
Het lijk me dat je aan het begin of eindstuk dat je daar wel een fannetje op kan zetten zodat ie meer naar buiten pompt
Verwijderd
Het beste werkt meestal als je een gesloten systeem ervan maakt die koude lucht van buiten direct op je CPU blaast. De frontintake kan dan zorgen voor airflow over je harddisken en insteekkaarten, terwijl je voeding zorgt voor outtake.

Een beetje experimenteren en temperatuurmetingen doen geeft al veel stof tot nadenken inclusief bewijzen wat het beste werkt voor jouw situatie.
In je huidige situatie trekt je CPU fan nl. ook een deel voorverwarmde lucht uit je kast ipv in meerdere mate de veel koelere buitenlucht van je kamer.
Zie ook de overstelpende informatie in de search over fan- of airducts en de CME Faq over het maken van efficiëntere blowholes.
Kortom, allemaal wel redelijk te vinden, al zal een CPU van een paar graden warmer niet slechter presteren (of je moet wel een hele slechte koeling/airflow hebben) zoals je in de DOC Faq kunt vinden.

Een beetje experimenteren en temperatuurmetingen doen geeft al veel stof tot nadenken inclusief bewijzen wat het beste werkt voor jouw situatie.
In je huidige situatie trekt je CPU fan nl. ook een deel voorverwarmde lucht uit je kast ipv in meerdere mate de veel koelere buitenlucht van je kamer.
Zie ook de overstelpende informatie in de search over fan- of airducts en de CME Faq over het maken van efficiëntere blowholes.
Kortom, allemaal wel redelijk te vinden, al zal een CPU van een paar graden warmer niet slechter presteren (of je moet wel een hele slechte koeling/airflow hebben) zoals je in de DOC Faq kunt vinden.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 14:15 ]
Dit topic is gesloten.
![]()