[XP] Probleem met installeren usb stick

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 08:15
Ik heb een usb stick (cq mp3 speler) en sindskort wordt hij herkend als "Player Recovery Device". Daardoor krijgt hij geen driveletter en kan ik mijn muziek niet updaten. Als ik hem bij mijn huisgenoot (ook XP) aansluit, dan wordt hij herkend als Mass Storage Device en krijgt dan ook een drive-letter.

Ik heb hem al meerdere keren geuninstalled en weer geinstalleerd, maar continu lukt het niet om XP te forceren hem te zien als Mass storage device.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Windows dat wél doet?

De audiochip erin is een STMP3410

[ Voor 5% gewijzigd door Aristos op 14-11-2003 12:13 ]

Verwijderd

je kan eens proberen de drive letter te veranderen

• Aristos
Hij krijgt geen drive letter toegewezen, dus die kan ik ook niet veranderen...

Verwijderd

Raziël5 schreef op 14 november 2003 @ 12:16:
je kan eens proberen de drive letter te veranderen
Tsja.. De TS geeft aan dattie geen drive letter krijgt, een beetje moeilijk veranderen dan..

@TS gebeurt dat in ieder USB slot ??

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58

lonkhuijzen

100% ADH

Staat ie wel in disk management? Misschien dat je daar een drive letter kan toewijzen?

Start>settings>administrative tools>computer management>disk managemnt

Dacht ik zo ergens daar :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

je zegt: sinds kort. Dus hij heeft m wel eerst als mass storage device gezien?
waarschijnlijk heb je software geinstalleerd waardoor ie m nu niet meer als zodanig ziet.
Zo ja, uninstall die software.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Pluk schreef op 14 november 2003 @ 12:25:
Staat ie wel in disk management? Misschien dat je daar een drive letter kan toewijzen?

Het kan inderdaad zijn dat je bijvoorbeeld networkmappings heb aangemaakt, op de driveletter die je usb stick voorheen had. In je diskmanagement kan je dan gemakkelijk je driveletter veranderen.

• Aristos
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:35:
je zegt: sinds kort. Dus hij heeft m wel eerst als mass storage device gezien?
waarschijnlijk heb je software geinstalleerd waardoor ie m nu niet meer als zodanig ziet.
Zo ja, uninstall die software.
Ik heb de stick 2 maanden niet geupdated, dus dat is aardig wat software. Zit nu thuis, ga het morgen even proberen met de andere tips...

• Aristos
Pluk schreef op 14 november 2003 @ 12:25:

Nee, hij staat niet in diskmanagement... Hoe ik op probeer, hij ziet hem echt als "Player Recovery Device".... En daar heb ik dus niets aan...

Iemand anders?

Verwijderd

heb je toevallig software geinstalleerd voor deze of misschien andere usb devices in de afgelopen tijd ?
Heb je je service pack opnieuw geinstalleerd ?

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Aristos schreef op 16 november 2003 @ 16:04:
[...]

Nee, hij staat niet in diskmanagement... Hoe ik op probeer, hij ziet hem echt als "Player Recovery Device".... En daar heb ik dus niets aan...

Iemand anders?
Kijk eens of hij in het apparaatbeheer verschijnt onder deze naam als hij in je pc zit. Zoja verwijder je deze gewoon helemaal inclusief het stuurprogramma. Grote kans als je hem dan opnieuw installeert dat hij weer als normale usb stick wordt gezien.

• Aristos
xingrs schreef op 17 november 2003 @ 10:20:
[...]
Kijk eens of hij in het apparaatbeheer verschijnt onder deze naam als hij in je pc zit. Zoja verwijder je deze gewoon helemaal inclusief het stuurprogramma. Grote kans als je hem dan opnieuw installeert dat hij weer als normale usb stick wordt gezien.
Ja hij wordt daar dus gezien als Recovery device en als ik dan alles weghaal (uninstall) en hem eruit haal, xp restart en dan weer opnieuw erin doe, wordt hij meteen weer verkeerd herkend als player recovery device...

Helaas dus, maar kan ik xp niet "forcen" hem op een manier te installeren?

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Aristos schreef op 17 november 2003 @ 10:24:
[...]

Ja hij wordt daar dus gezien als Recovery device en als ik dan alles weghaal (uninstall) en hem eruit haal, xp restart en dan weer opnieuw erin doe, wordt hij meteen weer verkeerd herkend als player recovery device...

Helaas dus, maar kan ik xp niet "forcen" hem op een manier te installeren?
Wat je ook nog even zou kunnen proberen, is bij de stuurprogramma details van het apparaat de dll bestanden te noteren die daar ingebruik zijn. Als je alles geuninstalled hebt, even opnieuw starten, en kijken of die files ook echt van je pc wegzijn. Is dit niet het geval even verwijderen. Nu opnieuw installeren, en de driver handmatig op je cd zoeken. Misschien dat dit werkt?

Verwijderd

Het lijkt er op dat XP denkt dat je je firmware wil updaten. (Google -> Player recovery device = div. merken, zelfde inhoud)
Bijv.: http://www.amaxhk.com/sup...er%20can%20not%20work.pdf
of http://www.nomadworld.com...uvo/fw1_05_106/Readme.txt

Misschien moet je dat dus maar doen en is daarna je probleem over. :)

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Hoi,

Heb vroeger ook een soortgelijk probleem gehad.
Denk dat er een associatie wordt gelegd met een verkeerd apparaat. Sluit 'm eens aan, vraag de eigenschappen op, verwijder het apparaat weer, verwijder ALLE stuurprogramma's, plug 'm dan weer in en kijk wat er gebeurt. Lukt bij mij altijd zo!

Suc6,
Pelle.
Pagina: 1