Ik las ooit hier op het forum ([rml]mbravenboer in "[ JAVA] Hoe Class naar Java omzetten?"[/rml]) dat commentaar -niet- in de byte code wordt opgeslagen.
Maar ik ben aan het experimenteren geslagen en kwam op de volgende resultaten:
Gecompileerde Class File met JDK 1.4.2: 479 bytes
Maar het volgende stukje code (expres geen code tags gebruikt, anders wordt de layout verneukt)...
public class CommentaarTest{public static void main(String[] args){System.out.println("Regel 1");System.out.println("Regel 2");System.out.println("Regel 3");}}
...levert een Class File op van slechts 467 bytes op.
Dus nu is mijn vraag... waarom levert een "gecomprimeerd" Java bestand een kleinere Class bestand op? Zou de Java compiler toch commentaar, etc, opslaan in de bytecode?
Maar ik ben aan het experimenteren geslagen en kwam op de volgende resultaten:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public class CommentaarTest { public static void main(String[] args) { // Dit programma heeft spaties, commentaar, enz // en doet niet bijzonder veel System.out.println("Regel 1"); System.out.println("Regel 2"); System.out.println("Regel 3"); } } |
Gecompileerde Class File met JDK 1.4.2: 479 bytes
Maar het volgende stukje code (expres geen code tags gebruikt, anders wordt de layout verneukt)...
public class CommentaarTest{public static void main(String[] args){System.out.println("Regel 1");System.out.println("Regel 2");System.out.println("Regel 3");}}
...levert een Class File op van slechts 467 bytes op.
Dus nu is mijn vraag... waarom levert een "gecomprimeerd" Java bestand een kleinere Class bestand op? Zou de Java compiler toch commentaar, etc, opslaan in de bytecode?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir